Annons:
Etikettkritik-hård
Läst 4235 ggr
yewi
7/15/13, 10:38 AM

Kritik tack. Min bildtråd.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag tycker om att måla och rita men gör det aldrig… Det låter kanske knepigt, men jag känner mig så ensam med intresset att det liksom blir tråkigt. Ni kanske kan få mig på andra tankar :)
Lägger upp några bilder jag ändå lyckats pyssla ihop.

Som ni kanske ser har jag ingen aning om vilken stil jag föredrar och inte skills nog att våga mig på annat än människor, men det kommer.

All konstruktiv kritik uppskattas enormt! Jag vill ju lära mig rita som ett proffs!

Teckning på tonat papper. Polychromos.

Annons:
yewi
7/15/13, 10:42 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Blyerts på vitt papper. A5.

yewi
7/15/13, 10:44 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Polychromos på vitt papper. A5.

yewi
7/15/13, 10:46 AM
#3

Jag tycker om enkelheten med färgpennor, men känner mig så begränsad med bara 12 färger. Överväger att köpa ett ordentligt set med sådär 70-100 stycken (prismacolor kanske? -svindyrt) men först måste jag komma igång med ritandet… right?

yewi
7/15/13, 10:49 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Polychromos på vitt papper. A5.

yewi
7/15/13, 10:52 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Polychromos på vitt papper. A5.

Gerbilles
7/15/13, 10:55 AM
#6

"Jag vill ju lära mig rita som ett proffs!", du är ju redan ett, supersnygga teckningar! 😃

Annons:
yewi
7/15/13, 10:56 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Tusch på vitt papper (3 färger och svart). A4.

Ketang
7/15/13, 10:57 AM
#8

Säger som #6, du ritar redan som ett proffs!

yewi
7/15/13, 11:00 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Tusch på någorlunda vitt papper (tre färger och svart). A4.

yewi
7/15/13, 11:11 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Tusch på vitt papper (tre färger och svart). A4.

yewi
7/15/13, 11:16 AM
#11

#6 och #8  Åh! Tack ska ni ha 🙂

Personligen känner jag mig väldigt begränsad. När det kommer till nya vinklar och känslor är jag körd ._.

Sugar Mist
7/15/13, 6:00 PM
#12

#4 Bara jag som tycker ögonen sitter en aningen fel? Alltså, ena är lite högre upp än det andra och det ser ganska skevt ut, de är det enda jag kan hitta.

-

yewi
7/16/13, 12:03 AM
#13

#12 Jag stör mig också på det >_

Annons:
Anne.K
7/16/13, 10:13 PM
#14

Tycker du är jätte duktig. Jag själv behärskar inte tekniken för att rita människor så jag håller mig till djur och annat. Blir även nyfiken på vad polychromos är för typ av pennor? :) inte hört talas om det innan faktiskt,

 Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

yewi
7/17/13, 2:57 PM
#15

#14 Tack ska du ha :)  jag är extremt amatörmässig och vet egentligen inte alls vad jag håller på med, menmen - all övning ska ju ge färdighet. Vi får ta små steg bort från bekvämlighetszonen.

Polychromos är Faber-Castells motsvarighet till Prismacolor skulle jag säga. Jag har aldrig testat Prismacolors pennor, men de ska vara mjukare vad jag hört. Jag köpte en liten ask på 12 färger då jag aldrig ritat med vanliga färgpennor förut och jag tycker om dem, men vill hemskt gärna testa prismacolor också då de är så omtalade

Zaphix
7/18/13, 4:22 PM
#16

Vad duktig du är!

Gillar #7 mycket, tycker om att du experimenterat med uttrycket endel där jämfört med på de andra. Även #9 är jag förtjust i av samma anledning.

Jag gillar teckningar och målningar där konstnären inte överarbetat dom eller fokuserat på att det ska se snyggt ut, utan mer gått på känsla. Så det är mitt råd, gå på känsla. :)

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

[Medna]
7/18/13, 5:05 PM
#17

Jättesnygga bilder! Du har fått till färgerna väldigt snyggt med skuggning/skiftningar. Det enda jag ser är väl,som tidigare kommentarer redan nämnt, att några porträtt har lite ojämna ögon. Jag brukar försöka jämföra dem med varann med en linjal :)

yewi
7/19/13, 8:33 AM
#18

Åh tack ska ni ha! :)

Jag har förstått att en av mina svagheter är just ögonen. Det är otroligt svårt att få dem jämna.. och jag är ingen sån som kan göra en exakt skiss innan jag börjar med detaljerna utan att förvränga ansiktsdragen helt och hållet.

#16 Jag uppskattar också konst där konstnären inte fokuserat på att göra helt lena skuggor med flawless skin, guldlockshår osv.
Jag ÄLSKAR "råa" skisser där det finns extra linjer och kludd, men ändå syns tydligt vad det är och vilken känsla som förmedlas.
Så kan jag inte måla >_<

yewi
7/19/13, 8:34 AM
#19

Jag får införskaffa en såndär fin linjal i metall tror jag allt :D så kanske den kommer till användning. Fint skare va'!

Zaphix
7/19/13, 9:08 AM
#20

#18: Så kan inte jag heller teckna, men jag tänker mig att övning gör att jag kan i framtiden.

Kroki är väldigt nyttigt för att öva på just det. :)

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

Annons:
[kaoset i allt]
7/30/13, 5:42 PM
#21

Jag tycker du har lyckats fånga något i blickarna som är väldigt tilltalande. De är tecknade men levande, jättebra!

yewi
7/31/13, 8:58 AM
#22

#21 Tack! :D :D

[klarabastin]
4/29/15, 9:13 AM
#23

jätte fint!

Katniss
4/29/15, 9:23 PM
#24

Tycker speciellt mycket om #5 och #7 #10 är jag väldigt imponerad av, den ser levande ut och ändå har du använt så få färger :)

R.I.P. Anton 💔

[MikeW]
4/30/15, 9:44 PM
#25

Dina bilder är så otroliga :D

peterde
10/29/15, 9:28 PM
#26

Underbart snygga teckningar. Får mig lust att dra mig till tillbaka till ritbordet. Förresten så låter du lite som mig i ditt första inlägg. Känner mig också rätt så själv i tecknandet och vet inte riktigt vad jag ska rita men försöker hitta likasinnade och öka mitt egna intresse.

Besök gärna min hemsida www.peterenstrom.se

Upp till toppen
Annons: