Annons:
Etikettmin-tråd
Läst 2835 ggr
Cahira
2013-12-31 02:41

Cahiras bildtråd

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Mitt nyårslöfte 2014 är att äntligen ta itu med mitt ritande. Har velat lära mig rita sen jag var liten och har alltid tappat tålamodet och gett upp.

Men nu i julklapp fick jag skisspennor och färgpennor så nu jäklar ska jag lära mig en gång för alla!

Så som en extra sporre tänkte jag lägga upp mina alster här och dela med mig. Jag är jättemycket nybörjare så förhoppningsvis kan man se lite utveckling eftersom tiden går. 

Denna första bild gjorde jag nyss, mitt första försök att använda pennorna och första gången jag ritar av ett levande objekt. Den bruna jag använde på ena örat hade alldeles mycket mer rött pigment än jag förväntade mig så det örat blev lite misslyckat. Men i överlag blev jag jättenöjd! Min hund Apache låg stilla i kanske 5 minuter med nosen bakom svansen så efter han försvann fick jag färglägga från minne och mina små hjälplinjer jag hann få dit. 

Måste erkänna att jag är mycket nöjd med resultatet även om det är en "slarvtestbild". 😊

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Annons:
Sugar Mist
2013-12-31 02:45
#1

Skitfint! Du är jätteduktig :)

-

Cahira
2013-12-31 02:53
#2

Tack :) Jag är extremt skitkritisk men detta är nog personligt bästa ska erkännas. :) Var skönt att slippa ögon och nos som början. *S*

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Odd
2013-12-31 08:02
#3

Äntligen! Jättebra jobbat, ser verkligen att det är Apache! (Har förföljt honom lite på din blogg 😃)

Ser fram emot att se många fler bilder från dig👍

   ~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~

Cahira
2013-12-31 08:21
#4

Naw, snäll du är! 🤗

Jag är snuskigt glad att jag slapp oroa mig över hans morrhår. Dom är vita på ena sidan och svarta på andra sidan.. ._. Men en vacker dag så ska man väl lyckas! 😃 (…hoppas jag)