Annons:
Etikettmin-tråd
Läst 2835 ggr
Cahira
2013-12-31 02:41

Cahiras bildtråd

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Mitt nyårslöfte 2014 är att äntligen ta itu med mitt ritande. Har velat lära mig rita sen jag var liten och har alltid tappat tålamodet och gett upp.

Men nu i julklapp fick jag skisspennor och färgpennor så nu jäklar ska jag lära mig en gång för alla!

Så som en extra sporre tänkte jag lägga upp mina alster här och dela med mig. Jag är jättemycket nybörjare så förhoppningsvis kan man se lite utveckling eftersom tiden går. 

Denna första bild gjorde jag nyss, mitt första försök att använda pennorna och första gången jag ritar av ett levande objekt. Den bruna jag använde på ena örat hade alldeles mycket mer rött pigment än jag förväntade mig så det örat blev lite misslyckat. Men i överlag blev jag jättenöjd! Min hund Apache låg stilla i kanske 5 minuter med nosen bakom svansen så efter han försvann fick jag färglägga från minne och mina små hjälplinjer jag hann få dit. 

Måste erkänna att jag är mycket nöjd med resultatet även om det är en "slarvtestbild". 😊

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Annons:
Sugar Mist
2013-12-31 02:45
#1

Skitfint! Du är jätteduktig :)

-

Cahira
2013-12-31 02:53
#2

Tack :) Jag är extremt skitkritisk men detta är nog personligt bästa ska erkännas. :) Var skönt att slippa ögon och nos som början. *S*

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Odd
2013-12-31 08:02
#3

Äntligen! Jättebra jobbat, ser verkligen att det är Apache! (Har förföljt honom lite på din blogg 😃)

Ser fram emot att se många fler bilder från dig👍

   ~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~

Cahira
2013-12-31 08:21
#4

Naw, snäll du är! 🤗

Jag är snuskigt glad att jag slapp oroa mig över hans morrhår. Dom är vita på ena sidan och svarta på andra sidan.. ._. Men en vacker dag så ska man väl lyckas! 😃 (…hoppas jag)

Brukar aldrig nånsin rita efter Referenser, bara ur huvudet. Och speciellt inte snabbskiss på 5 min innan hunden drar iväg! Men det var superrolig och toppenbra träning! 🌈

Alltid haft lättast med utlinjer och sedan ett helsicke med highlights, skuggor och utfyllnad så det inte ska se platt ut…. vilket denna iofs gör. Men att få färglägga det jag har problem med annars kändes SJUKT kul! Jag tror jag hittat "min stil" av teckning! 🙂

Så nu bannemig får jag sluta ge upp så jag lär mig nån gång! XD

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Weasley
2013-12-31 10:34
#5

Superfin ;))

Trololololololololololo

Zabbio
2013-12-31 12:09
#6

Jättebra övning :)

Jag blir nästan aldrig nöjd med de bilder som är ritade från levande modell - men det  visar ju bara att det är mycket svårare! ;)

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

Annons:
eksess
2013-12-31 14:29
#7

Braaa! Nej, nu får du inte ge upp. Teckning är ju ändå så givande.

… även fast man ibland vill bränna allt och aldrig se på något som har med teckning att göra igen. Men man får ta sig igenom det så ångrar man sig inte! :D

Gerbilles
2013-12-31 15:11
#8

Sjukt fin, den ska du absolut vara nöjd med! Har sett lite bilder på Apache på iFokus och det ser verkligen ut som han. 😃 👍

Brukar själv vara väldigt självkritisk och försöker alltid hitta fel på mina teckningar vilket leder till att jag aldrig blir riktigt nöjd… 🤐

Cahira
2014-01-01 00:09
#9

Tack alla för era fina ord! ❤️

Jo det är lätt att hitta fel och misstag. Som att där svart och vitt möts vid nosen ska det vara ett grått fält. Strimman ska vara tunnare och örat blev ju som sagt fel. Men jag ger mig cred för att det var första gången och tog typ 15 minuters arbete! Jag rent av sket i att bry mig om pälsens växtriktning, var inte ens menat att visa för allmänheten, bara övning. Men blev så nöjd så den fick komma upp ändå! 😊

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Cahira
2014-01-01 00:13
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

En vän till familjen visade mig denna idag. Nåt jag helt glömt bort!

Ritade den efter en bild i en bok för snart tio år sen. Midsommar 2004. Hur kunde jag glömma bort den?

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Cahira
2014-02-04 02:20
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

Mitt nyårslöfte gäller fortfarande och jag tränar tränar tränar även om det mesta är saker som inte känns värda att visa. Men jag blir bättre och bättre och häromkvällen gjorde jag ett personbästa i nåt jag varit totalt värdelös på. Tassar! 👍

Blev så SJUKT nöjd med dessa två!

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Cahira
2014-04-10 18:00
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

Jag har inte glömt mitt nyårslöfte eller denna tråd, men jag har mest suttit och kladdskissat för att träna upp handen och ögat senaste tiden. Men igår kände jag inspiration från en youtubetutorial och gjorde en panda. Är så vansinnigt förälskad i den och SÅ nöjd! ❤️ Trots att kolpennan flyttade på ena ögat, men det gör ingenting. 🙂

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

lollynonna
2014-04-10 18:41
#13

#12 såå söt!😍

// Linah 

 Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

Annons:
Cahira
2014-04-10 21:30
#14

Här är pandatutorialen för de intresserade. SJUKT rolig att göra ❤️ https://www.youtube.com/watch?v=kRbPc4gvuwQ

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Cahira
2014-08-14 10:42
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#15

Nu är det äntligen dags för en uppdatering! Jag har haft enormt hög prestandaångest så jag bestämde mig för att go back to basics och bestämt mig för att bara rita cartoon style tills jag tränat upp mig i symmetri, hur jag använder färgerna, Anatomi etc. Jag har tränat mycket på Anatomi under denna tid men har inte haft något jag känt varit värt att dela med mig.. förrän idag. :)

Med nya TMNT filmen på G så måste man ju göra en söt liten ninjapadda. :) Jag ska se imorgon om jag vågar försöka lägga på mer skuggor, blanda bättre och se vart jag hamnar, men lägger ut denna iallafall och om det blir en till så kommer den i efterhand. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Gerbilles
2014-08-15 18:27
#16

#15 Men åhhh så söt! ; u ;

AnnaCDSG
2014-08-17 13:17
#17

#15 Jättesöt! 😍

Cahira
2014-08-23 04:08
#18

Tack #16 och #17. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[MikeW]
2014-08-23 07:35
#19

#15 Är ju hur söt som helst!! x]

Cahira
2014-08-25 04:22
#20

Tack -^_^-

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Annons:
Cahira
2014-09-29 23:40
#21

Blev lite snabbklotter idag. Klottrar ganska ofta men det är sällan det verkligen blir något av det. Idag blev det en boston terrier. De har korta nosar därav rynkan. xD

Lekte med olika cartoon ögon så tyckte det var kul att ge den ögonlock. :) Jag är verkligen jättemycket nybörjare fortfarande men det går framåt - sakta men säkert. Är så otroligt dålig att rita efter Referenser så det går långsammare än det hade gjort om jag verkligen satsade på att använda Referenser. Men det är mysigt med cartoon style. ^^  

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

AnnaCDSG
2014-09-30 01:33
#22

#21 Fint! 🙂

Cahira
2015-05-14 17:22
#23

Nu var det längesen jag uppdaterade men jag har mest (som ni sett) lekt runt och doodlat och det mesta jag gjort blev aldrig färdigt, bara öva öva öva. :)

Men nu blev jag klar med något så nu har jag något att visa igen. :) Blev nöjd med denna jättekonstiga blandis. :) Var träning med färgpennorna och blev helt okej till sist. ^_^

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[MARWAKE]
2015-05-14 20:19
#24

Jättefin!

Cahira
2015-05-14 20:25
#25

Tack! :) Var livrädd att sabba den men blev jättenöjd! ^^

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Upp till toppen
Annons: