Annons:
Etiketttävlingar-och-lekar
Läst 2712 ggr
[Tilde]
4/2/14, 10:18 AM

Månadens utmaning

Jag tänkte att vi kunde ta upp Månadens utmaning igen! Det är alltså ingen tävling, utan bara en kul grej där vi delar med oss av vår konst under ett visst tema.

Eftersom det är april och vår på de flesta ställen i landet (vet dock inte om ni uppe i norr fortfarande har snö? 😮), så blir månadens tema blomster

Du kan alltså rita/måla en blomma, en blombukett, en äng med blommor, en blomkrans, etc. Ja, allt som har med blomster att göra! 

Tema: Blomster

Månad: April

Deadline: 30/4

Ingen omröstning!

Annons:
[Tilde]
4/2/14, 9:09 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Jag börjar väl då… med en liten målning av en viol! 😃 Håller på att öva mig på att måla blommor och har fastnat för violer, tycker de är både vackra och roliga att måla.

Tyvärr blev det bara en mobilbild på målningen…

[Tilde]
4/3/14, 8:59 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Jag beslutade mig för att måla ännu en viol (de är ju så vackra) och idag blir det en tredje. 😃 

Uppdatering: Målade en till, så jag lägger upp bilden på alla tre :)

[MikeW]
4/3/14, 5:44 PM
#3

Question, kan fokus vara på en person med ändå ha temat inbyggt? eller ska fokus vara på själva temat bara..?

[Tilde]
4/3/14, 7:14 PM
#4

#3 Du kan ju exempelvis rita en person som står på en äng eller ett porträtt där personen har en blomma i håret, etc. 🙂

[MARWAKE]
4/3/14, 8:22 PM
#5

Åh så fina violer du gör Tirin :3

[Tilde]
4/3/14, 8:23 PM
#6

#5 Tack så mycket! Första gången jag prövar på det, men absolut inte sista! 😃

Annons:
RödPanda
4/12/14, 3:29 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Plockade fram floran och hittade några fina blommor.

RödPanda
4/12/14, 3:31 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Och två bara blomman i bara grått. Jag håller på och återupptäcker att teckna såhär och jag gillar det!

Upp till toppen
Annons: