Annons:
Etikettövrigt
Läst 1122 ggr
Teddymarsvinet
2014-04-17 23:07

Hur kan jag förbättra/rädda min bakrund?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Detta är mitt första inlägg här men vet inte riktigt om jag hamnat rätt men det är ju endå en teckning kan man väl säga. ;) Jag har ritat av en bild på min katt och blev ganska nöjd med ansiktet osv. Men så kommer jag till bakrunden och gräset, då ser det ut som bara en endaste röra! Katten ser nästan lite fastklistrad på en grön bakrund tycker jag. Samt att det högra örat inte ser så ta ut för mina vita pennor ville inte fästa så han fick inga öronhår vilket jag blev less på. Kan ni ge mig några tips på hur jag kan ordna till det lite? Jag är 14 år och har inte målat jätte länge så jag vet inte riktigt hur jag ska göra med de olika teknikerna. Jag har använt mig av akvarellfärg / blyerts / vanliga färgpennor på katten. :) Hoppas att ni har några bra tips! :) (Har postat typ samma inlägg på konstnärer.ifokus också)

Primas - Uppfödning av Nonself Golden Agouti  Primasmarsvin.weebly.com 

/p>

Annons:
jossan...
2014-04-18 00:15
#1

Nr:1 jo du kunde nog inte ha hamnat mer rätt ;) Nr;2 Fin katt:) Nr: 3 skyll inte på åldern vad man är bra på beror bara på träning nr:4 jag tror att det är lättare att hålla sig till en tecknik på samma teckning om man inte är helt van att arbeta med färg nr:5 jag tror att katten skulle smälta in ännu bättre om du jobbade mer med skuggning både på och runt katten. Hoppas det går bra:) jag tyckte att det högra örat blev bra!

Gud vad bra jag stavar…

jossan...
2014-04-18 00:18
#2

hehe "lite" stavfel jag hadde bara… borde sluta ha så bråttom när jag skriver.

Gud vad bra jag stavar…

Teddymarsvinet
2014-04-18 10:12
#3

#1 Tack för tipsen! Det där med åldern menade jag att jag inte har hunnit bli så bra än eftersom jag börjat måla lite mer seriöst de senaste åren. :) Jag försöker lära mig de olika teknikerna så gott det går genom att fråga min bildlärare osv. Men tänkte att ni här inne också kunde vara till stor hjälp! :D Har alltså inte tränat jätte länge, vet hur många unga som helst som är jätte begåvade så åldern ska jag inte skylla på! ;)

Primas - Uppfödning av Nonself Golden Agouti  Primasmarsvin.weebly.com 

/p>

jossan...
2014-04-18 10:54
#4

#1 hehe ja altså jag menade inget illa:)

Gud vad bra jag stavar…

jossan...
2014-04-18 10:54
#5

#3*

Gud vad bra jag stavar…

Teddymarsvinet
2014-04-18 15:10
#6

#5 Förstod det :) Du vet att du kan klicka på "hantera" och ändra ditt inlägg upp till en timme efter du skrivit det så du slipper att skriva rättelserna i ett nytt inlägg. :D

Primas - Uppfödning av Nonself Golden Agouti  Primasmarsvin.weebly.com 

/p>

Annons:
jossan...
2014-04-18 20:20
#7

vet… men hade bråttom:p

Gud vad bra jag stavar…

Jakktar
2014-04-21 13:09
#8

tycker den var riktigt cool med alla blandade tekniker!

[Glitterregn]
2014-04-21 13:29
#9

Jag tycker att den är väldigt fin, det du skulle kunna förbättra är: * Tänk på ljuset när du ritar, t.ex art gräset är mörkare bakom katten, inte framför. * Öronen brukar inte vara kopior av varandra men tänk på storlek. Ena örat är smalare och mindre än det andra, om din katt du ritade av inte har så i verkligheten såklart :) Proportionerna är bra och pälsen är fint gjort, du är på rätt väg :)

jossan...
2014-04-21 14:40
#10

#9 ljuset på gräset beror på vilken vinkel solen skiner ifrån

Gud vad bra jag stavar…

Cahira
2014-04-22 01:30
#11

Du kan ju försöka se om du kan få gräset bakom katten att inte verka så horisontell/sida till sida. Annars tycker jag bilden är supermysig!

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[Glitterregn]
2014-04-22 06:24
#12

#10 Om solen sken från sidan skulle inte allt gräs framför katten vara mörkare, bara på någon av sidorna. Sken solen bakifrån skulle katten också vara mörkare.

Teddymarsvinet
2014-04-22 19:05
#13

Tack för tipsen, ja ljus & skuggor kan ju göra mycket på en bild, ska förbättra det! :D

Primas - Uppfödning av Nonself Golden Agouti  Primasmarsvin.weebly.com 

/p>

Annons:
jossan...
2014-04-22 19:09
#14

#12 sant;)

Gud vad bra jag stavar…

Upp till toppen
Annons: