Annons:
Etikettallmänt
Läst 834 ggr
mumsa
4/22/14, 6:45 PM

vad använder ni till fina linjer ?

jag håller på att försöka teckna en bild av glas , jag använder soft pastell pennor ,men för att göra det "fina " i glansen på glasen vill jag ha en väldigt fin spets att arbeta med och jag tycker inte det blir bra med blyerts eftersom den blir så blank sen , vad använder ni ? ska man använda kol ?? snälla ge mig lite tips :-)

Annons:
jossan...
4/22/14, 6:58 PM
#1

Jag är inte direkt ett proffs men en ljus nyans av promarker?  Mjuk kol är bra att använda tycker jag och om man då har ett "knådgummi" så är det lätt att få till skarpa kanter:)

Gud vad bra jag stavar…

mumsa
4/22/14, 7:16 PM
#2

finns promarkers tunna spetsar ?( vill ha väldigt tunna) och om man ritar med dom fungerar det sen att rita med pastell ovanpå ? jag gillar inte riktigt glansen det blir av blyerts så därför funderade jag på om kol kanske kunde fungera bättre ? hm.. det finns ju ritstift men det är väl blyerts det med ?

jossan...
4/22/14, 7:21 PM
#3

ja stift brukar vara blyerts… men blyerts blir bara blankt om man ritar hårt med dem… Vissa kol sorter blir lika blanka som blyerts men det finns också mycket kol som knappast går att få blank

Gud vad bra jag stavar…

denstore
4/22/14, 7:22 PM
#4

Riktigt fin pensel och akvarellfärg, kanske?

incaos
4/25/14, 12:58 AM
#5

det finns tunna stift till promarkers, bara att byta ut

vissa saker ser man med sina ögon, andra med sitt hjärta

Upp till toppen
Annons: