Annons:
Etikettmin-tråd
Läst 1776 ggr
fairyautumn
2014-07-22 11:16

Min bildtråd :D (FairyAutumn)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tjenare! Eftersom alla andra här inne håller på och läger ut sin fantastiska konst tänkte jag skämma ut mig lite och komma med mina teckingar, snälla hata de inte för mycket haha

Kanske är lite konstigt att jag vill lägga ut dåliga bilder men jag vill gärna ha konstruktiv kritik så att jag åtminstone kan försöka mäta mig med er andra (: 

Jag ritar lite allt möjligt, men oftast djur och tv-spels figurer eller liknande. Jag använder mig oftast av referensbilder (jag vet att det finns tutorials på några av bilderna jag lägger ut men jag kollar endast på den färdiga bilden och ritar efter den så jag kan göra egna ändringar) men jag brukar ändra de lite så att de blir mer personliga så att säga (: 

Tänkte då börja med en bild på Loke från anime-serien Fairy Tail.

Som sagt vill jag ha konstruktiv kritik!!

//doge

Annons:
00eme05
2014-07-22 11:26
#1

Jätte fin! Kan inte ge någon konstruktiv kritik på denna, eftersom jag inte kan rita manga haha :)

People wants happiness, nobody wants pain, but you cant make a rainbow without any rainHjärta

fairyautumn
2014-07-22 11:30
#2

 #1 Tack så mycket! Jag kan inte heller rita manga som du ser haha men det är bra träning 😛

//doge

fairyautumn
2014-07-22 12:39
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Här är en annan bild av Loke ;3 Jag kan verkligen inte rita manga så hjälp mig gärna att bli bättre!

//doge

[MikeW]
2014-07-22 14:35
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Inte dåligt! du kommer nog bli väldigt bra på att rita manga med lite träning! Hur länge har du ritat manga? :)

Tänkte ge lite konstruktiv kritik och ge lite tips och så :)

Du har själva formen rätt, vad du behöver arbeta lite mer på är linjerna och skuggor/ljus.

Har ritat på din bild lite hoppas det är okej xP 

Bilder har alltid(oftast) en ljuskälla, där ljuset kommer ifrån. Det brukar vara till exempel, solen, lampor osv. Har ritat en liten (väldigt fin) sol på toppen av höger sidan. Där kommer ljuset ifrån och som du kan se så är killen ljusare på högra sidan där solen är och mörkare på vänstra sidan, det är för att skuggorna kommer där.
(*1) Det är mörkare här, men som du ser så är det till och med lite mörkare där armen möter kroppen. Det är för att den delen av armen får nästan inget ljus. Armen är rund så att lägga lite skugga där ger också en känsla av rundhet. 

(*2) Hår har också skuggor :) Nu la jag bara ett lager av mörker på håret, men det ska egentligen vara mer, fast tror du fattar :)
(*3) Hår får även ljus ifrån ljuskällan, man måste tänka lite 3D när man ritar, och skugga och lägga ljus där ljuset kommer, det tar lite tid att komma på vart skuggorna och sånt kommer hamna men det är bara att träna och träna!

Jag la även lite mer ljus på högra sidan av ansiktet och halsen, och skugga på vänstra sidan. La även skugga på vänstra sidan av näsan för att näsan sticker ut lite och kommer lägga en skugga. Undersidan av näsan brukar också alltid vara lite mörkare. (om inte nu ljuskällan kommer nerefrån) fast jag ritade inte det just nu.

(*4)Sen också linjerna, dom ser lite hårda ut om du förstår. Försök att tänka på pennan som ett flygplan som ska landa och sedan åka upp i luften igen. Börja dra pennan i luften mot den riktningen som stecket ska gå, ta ner pennan på pappret medans du rör pennan och sen när du har gjort din linje så drar du av pennan som ett flygplan som lämnar marken :P hoppas du förstår xD suger på att förklara grejer :P
Det gör iaf att linjerna blir mjukare och finare. Som du kan se :)
Vill du göra linjen längre så är det bara att landa på linjen igen och ta av där du vill ;p

Hoppas du inte tycker jag var för hård nu xP du är väldigt bra faktiskt! :) Mycket bättre än när jag först började med manga :P allt kommer med träning! :)

Har du några frågor eller så, så är det bara att fråga! Skulle gärna vilja hjälpa dig på vägen att bli en manga artist :)

fairyautumn
2014-07-22 18:03
#5

#4 tack så hemskt mycket! Och klart du får använda bilden haha det var ju jättebra hjälp! Det var just inga skuggor på bilden jag ritade av och därför gav jag mig aldrig på de men detta ska jag använda mig av :) Jag har aldrig ritat manga förut, det är inte den stilen jag brukar rita utan det är mest halvrealistiska djur. Dessa var de första seriösa bilder jag har ritat i den stilen :) 

Du är inte alls för hård! Jag blir bara glad av att få höra vad jag kan förbättra 😃

//doge

fairyautumn
2014-07-22 18:06
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Här är en häst jag ritade för ett tag sen. Jag vet att proportionerna inte är helt rätt och jag vet ungefär vad jag ska förbättra en nån för gärna ge mer kritik ^^

//doge

Annons:
fairyautumn
2014-07-22 18:09
#7

Kan ju säga det jag ser själv så jag inte får höra sånt jag redan vet :P :

Bakbenen är failade och det längst bort är för stort

Framhovarna ser jättekonstiga ut och det närmsta frambenet flyger typ

Bogen ser inte ut som den ska

Örorna är konstiga och huvudet också men jag är sämst på att rita huvuden

//doge

[MikeW]
2014-07-22 18:09
#8

As grym häst! *u*

fairyautumn
2014-07-22 18:11
#9

#8 tackar ^~^

//doge

fairyautumn
2014-07-22 18:14
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Link och Navi från The Legend of Zelda, konstigt ljus på kameran men den har mkt mer färg på riktigt ;_;

//doge

[MikeW]
2014-07-22 18:18
#11

Rekommenderar om du vill lära dig manga att du söker på youtube och deviantart. Typ sök "manga proportions" och sen alla olika delar på en manga karaktär. Sök hur man tecknar ögon, mun, hår, huvud, händer, fötter och allt sånt individuellt och sen när du kan alla individuella sakerna så kommer du kunna lägga ihop allting ^^ det är typ så jag har lärt mig, jag spendera först en stor tid på ansiktet. Höll på med bara ansikten ett långt tag och sen när jag kunde det så lärde jag mig hur kroppen är.

Det kommer ta månader kanske år innan man blir väldigt bra på manga. Men det är värt det :P
Jag har själv tecknat manga i typ 2 år kanske. Har kollat många timmar på youtube och deviantart hur man gör osv :)

Det tar tid men vill man verkligen lära sig så måste man stå ut ^^
Så finns jag alltid här om du behöver hjälp med något! :) var inte rädd att fråga om hjälp :3

fairyautumn
2014-07-22 18:21
#12

#11 Ja, övning ger färdighet! Jag håller på med ett ansikte nu som kom helt ur huvudet så vi får väl se om jag vågar lägga upp den sen haha C'x 

Jag kommer förmodligen typ spamma dig om massa saker när jag väl är igång haha

//doge

[MikeW]
2014-07-22 18:55
#13

#12 Gör det! :) Har inget emot lite spam xP
As grym link bild btw!! :D

Annons:
fairyautumn
2014-07-22 19:00
#14

#13 you better not haha, men du är ju asduktig så skulle bli jätteglad om du vill hjälpa ^^

Tack så mkt! Jag har massa fanart på honom, det är så kuul

//doge

fairyautumn
2014-07-23 11:21
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#15

En ros jag gjorde för ett tag sen 😉

//doge

[MikeW]
2014-07-23 12:27
#16

As snyggt! :D

fairyautumn
2014-07-23 18:38
#17

#16 Tack så mkt! Blev ganska nöjd själv faktiskt :D (det är inte vanligt lol)

//doge

fairyautumn
2014-07-23 21:01
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#18

En till häst, jag vet att halsen är för tjock och hovarna för små men det är sånt jag lägger märke till efteråt så kan inte fixa haha

//doge

[MikeW]
2014-07-23 21:25
#19

Ser väldigt bra ut! :)

fairyautumn
2014-07-24 09:43
#20

#20 Tackar! Ser du något som borde förbättras?

//doge

Annons:
[MikeW]
2014-07-24 14:12
#21

#20 Jag kan inte hästar så kan inte hjälpa dig där tyvärr :P

fairyautumn
2014-07-28 10:57
#22

#21 Haha ok, tack i alla fall ^^

//doge

fairyautumn
2014-07-28 11:00
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#23

Detta ska föreställa ett draköga. Konstiga inställningar på kameran gjorde att den blev alldeles för ljus, den är mörkare och djupare irl ^~^

//doge

[MARWAKE]
2014-07-30 09:52
#24

Skitsnygga bilder ju :3

fairyautumn
2014-07-30 11:08
#25

#24 Tack så mycket! :D

//doge

fairyautumn
2014-08-02 19:50
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#26

Har så mkt att göra så har ju knappt nån tid till tråden! Skärpning!

Här är en till bild på Link ^^ Armen ser lite vriden ut, skuggan syns mer irl.

//doge

[MikeW]
2014-08-02 22:25
#27

Wow den blev as bra :D

Annons:
fairyautumn
2014-08-03 11:07
#28

#27 Tack så mkt ^_^ blev faktiskt också rätt nöjd för en gångs skull haha 😃

//doge

fairyautumn
2014-08-03 11:13
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#29

Jag vet inte hur det gick till, men förra året nån gång fick jag ett ryck och började rita My Little Pony karaktärer <_<

Rarity:

//doge

fairyautumn
2014-08-03 11:16
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#30

Fluttershy (?) :

//doge

fairyautumn
2014-08-03 11:18
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#31

Applejack 😃:

//doge

fairyautumn
2014-08-03 11:19
#32

Uuusch vad färgerna blir bleka :c dumma kamera..

//doge

fairyautumn
2014-08-16 11:16
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#33

Håller på att döda tråden här..

//doge

[TooLoover]
2014-08-16 19:30
#34

Vad snyggt! :) Jätte fina!👍

Annons:
fairyautumn
2014-08-17 11:00
#35

#34 Tack tack! 😃

//doge

Upp till toppen
Annons: