Annons:
Etikettmaterial-och-teknik
Läst 718 ggr
Kadoor
7/27/14, 7:17 PM

Ritplatta- Wacom Intous pro

Hej!
Tidigare idag köpte jag en wacom intous pro, en ritplatta alltså. Har installerat allt som man ska, startat om datorn flera gånger osv. Men ändå fungerar ingenting som det ska! 
Knapparna som används till olika saker, till exempel starta eller stänga av touchen fungerar inte alls, det går inte att rotera någonting som jag har skapat i ps, när muspekaren hamnar över ett ställe på en sida med en massa klickbara länkar får muspekaren spader(alltså med pennan, och om jag även använder touchen. Muspekaren åker fram och tillbaka flera gånger och blir dubbel. Den ena hamnar i ena hörnet och rycker osv). Dessutom fungerar inte tryckkänsligheten alls. Kommer bara upp en varning så fort jag försöker använda det… Är så otroligt trött på saker som inte fungerar! Denna kostade ändå 1.700 minst, så jag är ju knappast glad.
Har försökt installera den flera gånger men det fungerar inte alls(eller själva installationen fungerar men ingenting börjar fungera som det ska ändå)… Har startat om datorn varje gång och även testat med både kabeln och det trådlösa. Inget fungerar.
Någon som vet vad som är fel? Väldigt, väldigt tacksam för alla tips jag kan få!

- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -

Annons:
Kadoor
7/27/14, 8:48 PM
#1

Jag har löst det! Det hjälpte att stänga av datorn, koppla ur den & låta den vara och sedan koppla in den igen.
Vet inte hur det är med tryckkänsligheten dock då mitt ps fick för sig att inte fungera haha…(kommer ett problem kommer flera…) 😂

- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -

Upp till toppen
Annons: