Annons:
Etikettmin-tråd
Läst 1572 ggr
The Fame
8/2/14, 1:26 PM

The Fame's bildtråd

Tänkte lägga upp lite teckningar jag gjort här. Tar gärna emot kritik. Tyvärr har jag ingen scanner för tillfället så bilderna kommer inte att vara av bästa kvalité. 

Börjar med den här. Såg nyss att jag inte ens fick med den sista centimetern av bilden, men jag har inte bilden hos mig just nu och jag har inte tålamodet att vänta med att lägga upp den. x)

Annons:
The Fame
8/2/14, 1:27 PM
#1

Den här gjorde jag mitt i natten för nån vecka sen. Är inte helt säker på vad jag tycker om den.

The Fame
8/2/14, 1:34 PM
#2

Håller på med ett "sommarprojekt" där jag ritar av alla viktiga delar av min pappas hus som också är mitt barndomshem. Här är vardagsrummet.

00eme05
8/2/14, 2:16 PM
#3

Vad duktig du är på detaljer 0.0

People wants happiness, nobody wants pain, but you cant make a rainbow without any rainHjärta

The Fame
8/2/14, 7:41 PM
#4

#3 Tack! c: Detaljer är en väldigt viktig del enligt mig av min 'tecknarstil', så nu blev jag glad.

00eme05
8/2/14, 10:00 PM
#5

#4 själv så är jag hur dålig som helst på detaljer.. Hehe har inte nåt tålamod alls :/

People wants happiness, nobody wants pain, but you cant make a rainbow without any rainHjärta

[klösbrädan]
8/2/14, 10:29 PM
#6

#1 Är lite trött men droppar hellre en kort kommentar än att inte skriva något alls. Tycker din karaktär var riktigt bra designad - skulle lätt kunna vara en karaktär ur Coraline, min favoritfilm - och blev förvånad över att du bara är 15, men ändå har utvecklats så långt. Är fågeln gjord med enbart tusch/bläck eller är det i kombination med blyerts detaljer? Håller själv på med en del cross hatching för att ta fram Textur och valörer, detaljer har alltid varit min grej ^^ Maurice Sendak och Hans Arnold tåls att kolla in om du inte redan gjort det. Hade!

Annons:
The Fame
8/3/14, 7:09 PM
#7

#6 Tack så jättemycket! Fågeln är helt gjord i en tunn tuschpenna. Ett tag var jag inne på att lägga ett lager med blyerts över fjäderdräkten men jag tror inte att jag kommer göra det. Annars är cross hatching en teknik jag är sugen på använda mer.  :)

Maurice Sendak älskar jag, Hans Arnold är ny för mig men efter en snabb bildgoogling ser det absolut ut att vara i min smak. Tack för tipset.

Gerbilles
8/4/14, 7:46 PM
#8

Måste säga att jag verkligen älskar din stil och du får till så otroligt många fina detaljer c:

[JeanetteK]
8/5/14, 10:12 AM
#9

Du är verkligen jätteduktig. Så otroligt många detaljer i varje bild. Man riktigt stannar till och tittar länge på varje. 🤗

The Fame
8/20/14, 4:41 PM
#10

#8 och #9 Tack! 

Den här är lite annorlunda än vad jag vanligtvis gör, målad i paint tool sai mest för att jag ville prova en ny pensel. Jag fick inte till det med håret så det fick bli en prinsessa utan hår. x3  Jag är inte så van vid att måla digitalt (eller att måla alls) så jag är hyfsat nöjd.

The Fame
4/27/15, 4:16 PM
#11

*ca 8 månader senare* Jag gör hur många teckningar som helst i skolan och hemma som jag är för lat för att fota och lägga upp, men nu har jag i alla fall lyckats göra det med en bild som blev klar nu i eftermiddags. Tyvärr riktigt dålig bild, men har bara en väääldigt gammal mobilkamera att fota med.

[MikeW]
4/27/15, 4:38 PM
#12

Så fin!! älskar verkligen hur du gjorde molnen! beautiful! :)

The Fame
7/31/15, 7:57 PM
#13

#12 Tittar in här alldeles för sällan. Men, tre månader senare, tack så mycket!

Tänkte fylla på med lite som jag lagt upp på min instagram bland annat. :) Börjar med den här. Jag kallar den "Manetuell handtering av manet". 

Annons:
The Fame
7/31/15, 8:00 PM
#14

Buss 666 går från station Svensk Sommar till Svensk Höst via två veckors riktig sommar.

The Fame
7/31/15, 8:07 PM
#15

Något jag gjorde när jag var uttråkad. Det blev aldrig mer än en detaljskiss av den här.

[MikeW]
7/31/15, 8:13 PM
#16

Så härliga bilder! :) Vad kul att du la in lite fler ^^ det var ett tag sedan! :P

The Fame
7/31/15, 8:18 PM
#17

#16 Tack igen. x) Jo, det var ju det. Jag glömmer liksom bort den här tråden hela tiden.

Hiro
7/31/15, 9:01 PM
#18

Riktigt coola bilder, du verkar ha en helt egen stil :)

[ElinTjej]
7/31/15, 9:26 PM
#19

Ett "ord" : *-*

The Fame
8/5/15, 4:51 PM
#20

Dåligt foto igen, men vi ska flytta så jag gjorde ett flyttkort att skicka till en kompis. :)

Annons:
hahael
8/6/15, 11:37 PM
#21

Älskar din stil!

Klart att laxen ska ha en jolle

The Fame
8/7/15, 11:14 AM
#22

#18 #19 #21 Tack! :)

The Fame
8/9/15, 12:49 PM
#23

Köpte copics häromveckan, det här är första bilden jag gjorde med dem. Grymt bra pennor, tyvärr är inte min teknik helt hundra än men…

Upp till toppen
Annons: