Annons:
Etikettkritik-lätt
Läst 1172 ggr
CaptainBunchie
8/24/14, 11:02 AM

(L) Kritik - Cartoon Get

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag önskar lätt konstruktiv kritik för min get.

Fick hem min första rittplatta någonsin igår och ja, jag är helt fast. Har velat ha en sedan säkert 6 år tillbaka. :D

Så detta blev min andra teckning på ritplattan. Iom att det är cartoon-stil ska det inte vara mycket skuggor etc. Men jag blir helt vansinnig på linjerna! Skakiga och ojämna som bara den! Är det träning som gäller eller finns det något hemligt trick? ;)

Ögonen sitter dessutom för långt till höger (i know), men jag orkade inte ändra på dem. :D

//CaptainBunchie (fd. BlossaTossa)        _
http://bunchiesphoto.weebly.com/
_

Annons:
Bill&Bull
8/24/14, 11:10 AM
#1

Jag tycker den är jättefin:) personligen tycker jag om när linjerna inte är helt perfekta, ser mer naturligt ut då. Så bara bra från min sida.

||My Love For Animals Is Immortal||

luckydragonriderkin
8/27/14, 7:01 PM
#2

supersöt! jag älskar uttrycket 😃

vad använder du för ritprogram? om det är SAI kan jag hjälpa dig med linjerna om du vill :)

I like to draw *u* Skicka ett DM om du har några frågor C:

CaptainBunchie
8/27/14, 7:44 PM
#3

Har ju inte målat helt på fri hand, har fått hjälp av boken "lär dig teckna roliga djur", alltså i princip kopierat själva geten från boken. :)

Använder Photoshop CS3, så det kanske blir svårt. :)

//CaptainBunchie (fd. BlossaTossa)        _
http://bunchiesphoto.weebly.com/
_

Hell
9/2/14, 9:08 PM
#4

Klart det finns trick! ;D Tex om du inte gillar var ögonen sitter, markera dom och flytta dom. Vad använder du för ritprogram? Två bra tricks för att få jämna linjer:

1. Lägg ett vanligt papper över ritplattan. Lättare i början för att vara mer stadig på handen.

2. Gör dina linjer i en större storlek, när du är klar med linjerna (eller hela bilden) gör du själva bilden mindre.  ;) Har inte photoshop framför mig så kommer inte ihåg exakt, men i princip ändrar du "image"-inställningarna till lite mindre så brukar linjerna se lite mindre skakiga ut.

…men mest är det bara öva, öva, öva. Och titta på tutorials. :D

På hillevill.wordpress.com hittar du fina bilder och roliga äventyr

00eme05
9/5/14, 10:15 PM
#5

Den är jätte fin! Men personligen skulle jag nog få halsen att gå enda ner till kanten :) Edit: kom på att det skulle bli lång hals haha, då skulle jag gör kroppen eller slutet/klippa :)))

People wants happiness, nobody wants pain, but you cant make a rainbow without any rainHjärta

pillan71
10/21/14, 3:37 PM
#6

Jag tycker den är jättefin, ser ut som den sticker upp huvudet ur det höga gräset så skulle passa med att göra mer gräs vid halsen, istället för kropp, tycker jag.

Annons:
Upp till toppen
Annons: