Annons:
Etikettkritik-medel
Läst 1140 ggr
PennyScarlett
10/5/14, 11:00 PM

Kritik (m)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Skulle man kunna få lite kritik på första promarkerförsöket? Försökte göra min islandshäst som cartoon :) tyckte det var svårt att färglägga utan att det blev flammigt och ofrivilliga skuggor där man inte ville ha det…har nog inte riktigt kommit på tekniken än :) vill dessutom gärna ha lite tips på hur jag kan förbättra manen. Hon har verkligen fluff som står rätt upp! Allt är välkommet! :)

Vi gör alla så gott vi kan utifrån våran kunskap och erfarenheter

Annons:
PennyScarlett
10/15/14, 8:10 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Puttar upp tråden samtidigt som jag bidrar en ny promarkerbild…samma kritikskriterier som den ovan :) här vet jag att skuggningen suger, men tar gärna emot tips och hjälp!

Vi gör alla så gott vi kan utifrån våran kunskap och erfarenheter

[Tilde]
10/16/14, 1:32 PM
#2

Jag tycker det är svårt att kritisera cartoon-figurer eftersom alla har sin egna stil när de ritar. Jag tycker att dina teckningar är riktigt fina och jag skulle kunna se dem vara med i någon serie eller film. Det enda är väl att jag tycker att den andra hästen har lite kort ansikte, men å andra sidan ger det karaktär på ett cartoon-ish vis. 😉 Kanske kan man göra mer skugga i manen på den första?

PennyScarlett
10/17/14, 8:31 PM
#3

Är själv rätt nöjd med ansiktsformen på andra hästen :) men ger dig rätt i att första behöver mer skuggning i manen! Vet dock inte hur jag ska lägga den :(

Vi gör alla så gott vi kan utifrån våran kunskap och erfarenheter

Flöffo
10/20/14, 6:51 PM
#4

Är inte helt säkert men kanske ögat på den första bilden skulle vara vinklat lite annorlunda? :)

//Flöffo

PennyScarlett
10/20/14, 8:55 PM
#5

Hm…skulle du kunna göra någon redline så jag ser hur du menar? :)

Vi gör alla så gott vi kan utifrån våran kunskap och erfarenheter

Flöffo
10/20/14, 9:58 PM
#6

#5 Har tyvärr inget program på denna datorn, men menar att man ska vända lite på det som på den här hästen till exempel:

 http://www.martinsbrand.com/media/photologue/cache/photos/horse-head-a45ab_medium_640.jpg

Så att den inre kanten utav ögat pekar mer neråt och den yttre uppåt. Men jag vet inte, är knappast bra på att rita själv. :)

//Flöffo

Annons:
PennyScarlett
10/21/14, 2:02 AM
#7

Hm..meningen är att hon ska se lite duckface ut ^^ kanske misslyckades med det då…

Vi gör alla så gott vi kan utifrån våran kunskap och erfarenheter

Upp till toppen
Annons: