Annons:
Etikettövrigt
Läst 1255 ggr
Vargkvinnan
2014-10-08 01:12

Inspiration!

Halloj!

Jag målar, fotar, tecknar m.m. Älskar allt skapande!

Men av någon anledning hittar jag inte riktigt suget att teckna just nu. Skulle vilja teckna lite mer med penna och har satt mig ner några gånger men det blir bara skit just nu.

Så jag undrar vad gör ni för att få inspiration? Har ni något tips på vad som är riktigt roligt att rita? Eller något sätt som är riktigt kul att rita/måla på?

I eller utanför datorn spelar ingen roll.

Sen undrar jag också hur vissa kan få sina färgteckningar som dom målat med vanliga färgpennor att bli så fina, på mina ser man alltid strecken….

Tack på förhand!

/Vargkvinnan.

Annons:
VildaVittra
2014-10-08 01:29
#1

Gör ett gäng dekorativa komplicerade "omöjliga objekt" invävt i någon rolig bakgrund. Då måste man hålla tungan rätt i munnen.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Vargkvinnan
2014-10-08 12:03
#3

Tack för tipset :-)

Odd
2014-10-08 12:24
#4

Jag brukar surfa runt på Deviantart.com och titta på andra människors bilder, det brukar starta ett sug hos mig eftersom jag vill bli lika duktig som dem 👍

Om det inte funkar brukar jag ta ett litet skissblock och sätta mig och titta på TV eller lyssna på musik och bara dra lite streck och former, inte försöka tvinga mig själv att rita något särskilt, oftast brukar någonting på TVn eller i musiken inspirera mig till att teckna något "riktigt" efter en stund. Eller så fortsätter jag bara med former och streck om det känns roligt.

Klicka runt här på Teckning.iFokus kan också hjälpa, hitta en tråd där någon har bett om hjälp eller tips, ta papper och penna och försök sen lista ut hur man gör det de frågade om. Kan bli en liten utmaning för dig själv, så om du känner dig frustrerad med tecknandet är det kanske inte så bra att försöka sig på, men man lär sig mycket om man har en positiv dag 😃

Om du får tydliga streck när du tecknar kan det vara för att du trycker för hårt med pennan (kan även vara dålig kvalite på själva pennorna). Testa att rita lite mjukare och variera riktningen på linjerna, lägg linjer i kors över varandra för att täcka en yta istället för att bara dra fram och tillbaka. 

Om du vill ha en mörkare nyans och måste trycka hårdare gör det i flera lager. Börja mjukt, gå sedan över samma ställe igen lite hårdare (men inte för hårt) och fortsätt så tills du har fått en nyans du känner dig nöjd med.

Ibland kan det vara så att man lurar sig själv också, man ser sina egna linjer tydligare eftersom man har suttit och tecknat och stirrat på dem i timmar. Så det kan vara svårt att se samma helhet i bilden som man gör när man tittar på någon annans.

   ~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~

Odd
2014-10-08 20:22
#5

Kan tillägga att vissa dagar finns det ingenting man kan göra för att komma igång 😕 Har själv suttit framför ritblocket sen jag skrev mitt senaste inlägg och har inte fått någonting på pappret förutom lite grå bakgrund 🤐

   ~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~

Vargkvinnan
2014-10-23 23:07
#6

#4 Tack för tipset! Det där med att bara sitta och göra olika streck vill jag testa. Nu måste jag devärre sova men imorgon så! :-)

Annons:
luckydragonriderkin
2014-10-29 22:27
#7

jag brukar ofta använda meningar jag hittar under dagarna. 

jag skriver ned intressanta meningar i min mobil som jag kan rita till senare, t.ex. 

"all dogs go to heaven" (namnet på ett avsnitt i en serie jag kollar på)

"King of hell" (också från samma serie)

"Now you see me" (en person sa det i en film jag såg nyss)

"Footsteps from above" (det stod som undertext till en film, jag hade på "english for the hearing impared" så alla ljud stod där 🤪 )

Jag tycker att det hjälper, då kan man bara ta någon av meningarna och illustrera ifrån när man känner för det 😉

I like to draw *u* Skicka ett DM om du har några frågor C:

Vargkvinnan
2014-11-24 16:38
#8

#7 Fan vilket bra tips!

Cahira
2014-11-24 21:14
#9

Jag kollar runt på youtube när jag vill ha inspiration. :) Speed paintings och tutorials. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Drömmis
2014-11-24 21:16
#10

Brukar kolla illustrationer på pinterest :).

luckydragonriderkin
2014-11-25 21:16
#11

#8 hehe ingen orsak 😉

I like to draw *u* Skicka ett DM om du har några frågor C:

Mli.H
2014-11-28 09:50
#12

Musik är min melodi ^^

Sätt på nåt som väcker starka känslor, minnen m.m. och hitta inspirationen i det

Upp till toppen
Annons: