Annons:
Etikettteckna-djur
Läst 1133 ggr
Pauan
11/3/14, 11:48 PM

Blir alltid halvklar! Bild på min halvklara tiger.

Här har ni en bild på min tiger jag börjat teckna.. 
Men jag har ett litet problem! I stort sätt allt jag börjar måla/teckna blir alltid halvklat. Jag är rädd för att måla färdigt. Har sjukt dålig självkänsla när det gäller att teckna eller pyssla och blir alltid missnöjd! Sjukt jobbigt!
Men tycker verkligen att det är kul att teckna men sjukt jobbigt att alltid bli missnöjd med allt och halvklar!

Annons:
Cahira
11/4/14, 6:04 AM
#1

Jag är likadan, men om man inte pushar sig vidare så lär man sig ju inte av misstagen så man kan bli nöjdare. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

ks.gerbil
11/4/14, 7:29 PM
#2

Ett tips du kan prova om du är rädd att förstöra en teckning är att du kopierar upp en kopia av teckningen och så målar du klart en av dem och ser hur resultatet blir. Så behöver du inte känna press över att "förstöra" din teckning men du kan öva upp självförtroendet och göra hur många misstag du vill!

Gerbil-hemsidan hittar du R

Cahira
11/4/14, 9:14 PM
#3

Smart tips!

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Kadoor
11/8/14, 11:39 PM
#4

Man kan aldrig förstöra en teckning, man kan bara förbättra den. 😉 Dessutom: Om du kan måla ett motiv en gång, kan du göra det igen. Det gäller bara att träna så att man blir duktigare på det! Första gången blir det kanske inte som man vill, men när man har testat några ggr brukar det bli lättare. Tro mig. ^^
Jag kan inte sitta och måla en bild i flera timmar i sträck(om jag nu inte är väldigt inne i bilden och inte vill avbryta haha) utan att ta en paus då och då. Ibland tryter inspirationen och då är det bra att pausa ibland.
För att få bättre självförtroende så gäller det att pusha sig själv lite, testa något nytt också! Gör inte allt likadant hela tiden utan testa nya saker, öva öva & öva så att du lär dig nya tekniker, saker osv. Ser man en utveckling brukar man få lite bättre självförtroende och inspiration till att måla. :)

- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -

skogsmurmeldjur
11/8/14, 11:45 PM
#5

Tillåt dig själv att "misslyckas"! Visst, det är jättetråkigt när saker inte blir som en har tänkt sig, men du har säkerligen fått en massa ny kunskap på vägen. Du kan ju testa att försöka få klar en bild på en viss tid, tillåta det att bli lite som det blir och sen gå vidare. Det gör inget om det inte ser perfekt ut, det är ändå ett steg på vägen till att bli bättre. Ett annat tips kan vara att ha flera gånger på gång samtidigt om du tröttnar på en bild.

Regnbåge Medarbetare på råttor ifokus Regnbåge

Kändisen97
11/9/14, 9:54 PM
#6

om du är osäker om det inte blir rätt så vik pappret på mitten och rita av,

Annons:
Kändisen97
11/10/14, 1:33 PM
#7

Om du är osäker på om du gör rätt eller inte, gör en likadan på ett osynligt papper och sedan sätter den på fönstret och sen ritar du den andra sidan. :)

Drömmis
11/20/14, 10:25 PM
#8

Känner igen dig i det där. Gjorde mycket porträttbeställningar förut och vart alltid halvklar och missnöjd, men va ju tvungen att göra kunden nöjd så fick köra på ändå, och jag tror nog att det hjälpte mycket, för som #4 säger så får man pusha sig lite, lite: Nu jädrar ska denna skitmålning bli gjord! ;)..

Men sen ett tips för att öka självförtroendet (förutom att visa för föräldrarna som oftast öser på med beröm) är att rita sånt som du tycker är kul att rita, och som du vet att du klarar. Låt fantasin flöda lite :).

När jag är lite less eller sur på mina målningar så brukar jag sätta på en bra spotifylista och  måla hästar i akvarell, då kan jag skapa fritt och bara låta färgerna och fantasin flöda utan några förutsättningar eller mål, lite egoboost.

Sen tycker jag att din halvklara tiger är väldigt fin

Upp till toppen
Annons: