Annons:
Etikettallmänt
Läst 963 ggr
julcur
2014-11-26 14:38

illustratör värt?

Nån som jobbar som illustratör? Hur stor chans är det att man får ett fast jobb? Går nämligen i 8an och funderar på att börja jobba som illustratör… Men vet inte om det är värt det om man inte får ett fast jobb. Vet att jag kanske inte ska oroa mig för det här, men vill verkligen veta är nyfiken har inte hittat nåt på sidorna jag sökt på.  Kan nån ge mig lite information? Man kanske inte får skriva såna här inlägg men isf är det väl bara att ta bort inlägget. Tack på förhand! :D

Annons:
[MikeW]
2014-11-26 15:12
#1

Jag är inte illustratör, men går i gymnasiet på bild och form linjen.. Och helt ärligt, jag tänkte som du om det ens är värt det. Men insåg att bild är verkligen mitt liv och kan inte tänka mig göra något annat. Även om jag inte får ett bra jobb och massa pengar så är jag nöjd för jag gör det jag älskar. Pengar betyder inte så mycket, så länge man kan överleva eller? :P Jag är helt nöjd med mitt val. Jag kommer jobba med något jag verkligen älskar, och det är allt som spelar roll för mig. 

Skulle du hellre ha ett bra jobb med bra lön som du hatar?
Eller ett jobb med lite sämre lön fast du gör det du älskar?

Jag valde numer 2. Det är helt upp till dig också.

julcur
2014-11-26 20:08
#2

Ja huvudsaken är väl att man överlever om man nu vill leva för det här yrket. (: Jag vill ju helst ha ett jobb som jag tycker är roligt och så att det går runt förståss! (: Aja jag har fortfarande tid på mig att tänka innan valet såklart! Men tack så mycket för att du tog din tid att svara på det här! :D

Zolah
2014-11-27 12:52
#3

illustratör kan vara väldigt stressigt, deadlines etc. Och oftast om du inte jobbar i ett företag måste du jaga ikapp klienter, det är inte så ofta dom kommer till dig. man måste som skapa sig själv ett rykte och det kan bli mycket jobbigt.

Om det är värt det? det är helt och hållet något personligt för alla, vissa gillar att jobba sphär, andra kombinerar med att jobba osm något annat samtidigt.

Upp till toppen
Annons: