Annons:
Etikettallmänt
Läst 1631 ggr
Falafffel
2014-12-25 21:59

Din inspiration?

Heej!

 Jag tecknar en del men har fått total idétorka. Jag vet inte riktigt hur jag ska hitta inspiration. Hur hittar ni inspiration? Någon som har förslag på hur man kan hitta det?

Tack så mycket i förväg🙂

Annons:
[Yllhilda]
2014-12-25 22:07
#1

Klottra. Låta pennan fara utan mål. Det brukar jag göra för att iaf hålla musklerna i trim.🙂

Anne.K
2014-12-26 10:22
#2

Jag brukar kolla på andra artister på youtube, eller så kollar jag runt på deviantart, eller så kikar jag på fotografier eller bilder på google för inspiration. Även filmer, eller böcker som jag läser kan ge mig inspiration. Så det är bara se dig om, förr eller senare så ser du något som inspirerar dig, vare sig det är i en låt, på nätet, i en bok, film eller ute i naturen/stan. :)

 Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

00eme05
2014-12-26 17:45
#3

Musik :)

People wants happiness, nobody wants pain, but you cant make a rainbow without any rainHjärta

Katniss
2014-12-26 22:17
#4

Jag rekommenderar alla tips ovan samt att inspereras av andra kända och mindre kända konstnärer.

R.I.P. Anton 💔

[EllenAlicia]
2014-12-27 02:49
#5

kolla igenom va du teckat, få inspiration och kanske gör om något/ gör de bättre. bara scribbla några steck och försök måla nåt från de. Mary Doodles har en as cool serie på när hon gör de!

Kadoor
2014-12-27 23:22
#6

När jag är ritsugen men inte vet vad jag vill rita så brukar jag bara sätta pennan mot pappret, låta det bli vad det blir. Jag älskar till exempel att rita drakar osv så jag brukar bara måla upp en kladd, kanske ett huvud och utgå från det. Sedan blir det vad det blir helt enkelt! Så jag låter bilden forma sig under tiden jag ritar, istället för att jag planerar i förväg hur jag vill att bilden ska bli. Det är faktiskt riktigt roligt!

- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -

Annons:
123098
2014-12-29 20:20
#7

Jag brukar lyssna på klassis musik , då får jag ideer om vad jag ska rita.

Men mest inspiration får jag av sångerskan Kaliopis(kaliopi) låtar

Crazy_petartist
2015-01-06 12:42
#8

En sak som funkar super för mig är att kolla på en film eller lyssna till en bra låt och sedan rita något med filmen/låten i grunden. Inspirationen kommer som en våg! Ett annat sätt är att ta med din penna och ditt skissblock ut på en promenad och kolla dig runt, hitta ett fint motiv och skissa av det! Eller gå till en djurpark och rita ditt favoritdjur :D hoppas tipsen hjälper dig och lycka till med att hitta inspirationen :)

~I'm not crazy, my reality is just different from yours~

https://www.instagram.com/crazy_petartist/

[EllenAlicia]
2015-01-06 15:46
#9

http://alexanderlozada.com/resources/psuedofolio/

här är en random drawing generator! om man inte vet va man ska teckna är den rätt bra :D

Falafffel
2015-01-10 21:43
#10

Tack så mycket för tipsen! Nu flödar fantasin igen😃

Tanjis
2015-01-10 22:09
#11

Jag googlar mycket och tittar på youtube. Brukar sno en del från andra ;) Händer även ibland att andra kommer med önskningar på tavlor, sist ville min bror ha en läskig katt på en kyrkogård och resultat blev as bra och min bror tycker att det är jätte kul att ha en tavla med önske motiv som syster gjort :)

Upp till toppen
Annons: