Annons:
Etikettannonser
Läst 1272 ggr
Riffretro
2015-01-26 18:04

Behöver hjälp av en kunnig manga tecknare

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej på er, här har ni alla begåvade tecknare nått att bita i. Så här ligger de till, jag driver en twitch kanal som ständigt växer, jag tyckte att de va kul att skapa en maskot som jag ritade upp i paint. Nu när jag ser på det börjar min maskot se gammal modig, stel och saknar personlighet. Maskoten är en tjej som är ritad i manga stilen, är det du jag söker så hör gärna av dig för mer info om uppgiften. Tyvärr så har jag inte mycket att erbjuda förutom sociala media som instagram,Twitter och twitch där ditt namn (användarnamn) kommer att visas. Tack på förhand :)


Tråden är från 2015 och låses därför. Söker trådstartaren fortfarande tecknare får denne gärna skapa en ny tråd.

Passar också på att säga att vill man beställa en custom bild så stötta gärna konstnären och betala, konstvärlden är svår som den är och tecknare/konstnärer/illustratörer förtjänar få betalt som man får i alla andra yrken.
//admin

  • Redigerat 2022-05-26 11:44 av [Tismon]
Annons:
Zolah
2015-01-26 21:16
#1

så vad är din exposure? vilken publik når du? menar du nick bara på iFokus eller tar du alla nick?

Riffretro
2015-01-27 07:06
#2

#1 hej Zolah de underhållnings program jag har på twitch är för alla åldrar både kvinnor och män, men den största gruppen består av killar mellan 12-25 år. Min maskot visas varje gång jag kör mitt program så det blir 5gånger i veckan. När du säger nick vet jag inte vad det betyder

horribleatnames
2015-01-27 09:51
#3

#2 nick = användarnamn

"Hur mycket oftare blir man inte stungen av en ros än bränd av en nässla"
Selma Lagerlöf

http://rangerkotesillustrations.tumblr.com/

Zolah
2015-01-27 11:26
#4

jag försöker se om din exponering är tillräckligt stor för att det ska ge mig något att hjälpa dig,  för att det ska kännas värt det så behöver jag veta hur mycket trafik jag kan få från din twitch kanal ( jag vet v ad det är, har en egen jag leker på ibland då jag inte streamar teckningar ).

Att bara ha ett nick genererar inte så mycket så jag skulle föredra en länk till ett av mina gallerier tex

annars så kostar jag inte speciellt mycket att faktis köpa konst av, och då får du använda bilden hur du vill utan att böka runt med länkar osv.

Riffretro
2015-01-27 15:46
#5

#4 jaha då förstår jag lite mer :) det är svårt att säga, men jag skulle då säga att den inte är så värst stor än. Har väl streamat seriöst i ca 3 månader nu, men antalet tittare i nuläget ligger på ca5-7 tittare som bäst. Det är inte mycket att hänga i julgranen men det är en början. Jag hoppas att de svarade på frågan

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: