Annons:
Etikettallmänt
Läst 1130 ggr
CamillaS
2015-02-02 17:07

Penna till Wacom Bamboo?

Mina så smarta och snälla katter tycks ha lekt med min penna så att den har kommit bort.Ledsen  Jag har verkligen letat överallt, den är som bortblåst! Och nu saknar jag att få rita på min ritplatta otroligt mycket då jag inte bara använde den till att rita med, jag hade den även som min mus. Så den användes flitigt hela tiden.
Så min fråga är det någon som vet om man kan köpa enbart en ny penna till min platta?
Det som oroar mig är att den har några år på nacken. Köpte den 2008. Så kan man göra det tror ni eller är det bara att se sig om efter en ny ritplatta?

Annons:
Aleya
2015-02-02 17:35
#1

Kolla tradera. Borde finnas

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

CamillaS
2015-02-02 17:48
#2

#1 Försökte söka lite där men fick mest resultat på ritplattor.

skogsmurmeldjur
2015-02-02 18:46
#3

Jag tror att det går att köpa, om det inte är så att din modell är så gammal att de inte går att få tag på längre.  För mig som har den minsta modellen var det dock billigare att köpa en begagnad bamboo istället. Tror pennorna brukar gå på runt 400 kronor och uppåt.

Regnbåge Medarbetare på råttor ifokus Regnbåge

Aleya
2015-02-02 18:48
skogsmurmeldjur
2015-02-03 13:10
#5

#4 den är till pekskärm, inte till ritplatta.

Regnbåge Medarbetare på råttor ifokus Regnbåge

skogsmurmeldjur
2015-02-03 13:15
#6

Eventuellt denna dock? Skriv in namnet på din ritplatta (alltså EP-155E-0W-01 i det här fallet, men du kanske har modellen efter denna? så hittar du säkert rätt

http://www.mattonbutiken.se/index/product/id/EP-155E/BAMBOO_FUN_PENNA_EP-155E-0W-01.html

Kom ihåg att priserna på sidan är exklusive moms bara, så det blir lite dyrare än det som anges.

Regnbåge Medarbetare på råttor ifokus Regnbåge

Annons:
Hell
2015-02-03 16:11
#7

Kolla upp replacement pen, och sen när du hittar en dubbelkollar du att den är kompatibel med just din ritplatta. Fick köpa en ny till min platta, hittade via dustin.com. Kostade en slant men det fick det vara värt. Lite beroende på kan det vara snudd på billigare med en ny tablet. :/

På hillevill.wordpress.com hittar du fina bilder och roliga äventyr

CamillaS
2015-02-03 21:13
#8

#3 Jag tror tyvärr att risken finns att den är för gammal då min modell inte säljs längre. 😕
#7 Är kanske lika bra att köpa en ny platta istället då pennorna typ kostar lika mycket som en billig platta hmm…

Hell
2015-02-03 21:27
#9

#8 Du kan alltid titta på blocket osv? Bamboo-plattorna är och var ju populära så har du tur kanske det finns?

Men ja, jag övervägde det eftersom en ny penna kostade vad jag kunde få en större begagnad för.

Men valde att köpa en ny ändå. Men en sån där manga-platta är väl typ samma? De brukar också dyka upp nästintill oanvända begagnat och då kan du få de rätt billigt.

På hillevill.wordpress.com hittar du fina bilder och roliga äventyr

CamillaS
2015-02-06 21:16
#10

#9 Tack för tipset, men nu har jag beställt en ny ritplatta. Det blev en Wacom intuos pro small.
Längtar tills den kommer, saknar verkligen att få rita digitalt igen. 🙂

Hell
2015-02-06 21:44
#11

#10 Tycker det är ett bra beslut! :) Dom är super.

På hillevill.wordpress.com hittar du fina bilder och roliga äventyr

[Tasti02]
2015-04-27 17:06
#12

Jag funderar själv på att köpa en Wacom Intuos Pro small, hur är den?🙂

Hell
2015-04-27 17:29
#13

#12 Fantastiska. Haha. Är det något specifikt du undrar? Säker på att du klarar dig med en liten? Det är ju individuellt och jag skulle inte vilja ha en större än medium, men small känns liten.

På hillevill.wordpress.com hittar du fina bilder och roliga äventyr

Annons:
badmatta
2015-04-28 10:53
#14

För framtida behov har dustin.se en del Wacom tillbehör och reserv- förbrukningsdelar. Vissa saker är nog lite överprisade, men pennspetsarna är inte så farligt dyra när de väl finns i lager. Annars har Wacom en EU-shop :3

CamillaS
2015-04-28 19:53
#15

#12 Har haft min Wacom intuos pro small nu i c:a 2 månader och jag är mer än nöjd med den. Storleken känns inte för liten för min del, men allt är såklart en smaksak. Jag är van vid den lilla storleken eftersom min förra också var i A6 format. Så då tänkte jag att det inte gör något om den nya också blir en liten modell. 🙂

Och lite roligt är att just i går när jag städade i min svarta hylla, så vad hittade jag då? jo min penna till min andra ritplatta!! Haha så ja nu har jag visst två fungerande plattor 😛😃

Upp till toppen
Annons: