Annons:
Etikettövrigt
Läst 1089 ggr
Silversak
2/24/15, 5:53 PM

Trycka upp bilder

Hej!

Jag tycker mycket om att måla/teckna och hade nu velat prova trycka upp en bild och prova sälja. Tänkte bara kolla om någon annan gjort detta och har en hemsida att rekommendera?

Det är en A3 och jag tänkte att jag kanske måste börja med att skanna in den till datorn och sedan använda bilden på en hemsida, men vet inte var riktigt!

Jag vill ju så klart att kvalitén ska bli riktigt bra, antar jag vill ha det mer åt plansch-hållet så att det blir typ som originalet på vanligt papper. :)

Tips tack!!

Annons:
skogsmurmeldjur
2/24/15, 10:55 PM
#1

Jag skulle rekommendera att skriva ut det på samma ställe som en skriver ut foton, antingen att du beställer via nätet (jag brukar beställa via fuju direkt och har fått bra kvalité) eller går till ett tryckeri eller en butik som har fotoutskrifter. Går du till butik så kan de troligen skanna in den till dig också.

Letar du efter en hemsida att sälja via så rekommenderar jag etsy om du vill trycka upp och skicka själv och society6 där de står för att trycka ut bilden och du som konstnär får en viss summa när trycket säljs. På society6 kan de även trycka upp tygpåsar, t-shirts mm.

Regnbåge Medarbetare på råttor ifokus Regnbåge

Silversak
2/25/15, 1:15 AM
#2

Ja okej. Kanske kan fråga lite butiker först då. :) Hade ju varit lättast då jag inte har en skanner själv!

Ska kolla in society6, lät ju rätt bra! Tack för tipsen :)

Upp till toppen
Annons: