Annons:
Etikettallmänt
Läst 3333 ggr
jultor
2/26/15, 8:12 PM

kan inte rita längre... dålig fantasi

Hallå! Jag har ett problem… Jag kan verkligen inte rita längre… Om man tagit en för lång paus från tecknandet kan man då tappa "tecknar-handen"?  Förut kunde jag skissa allt möjligt men nu kan jag bara rita/skissa en ända sak som liksom redan "sitter" i handen. Då jag försöker rita/skissa nya saker så "låser" handen sig och har ingen fantasi längre… Vill så gärna rita men har ingen fantasi och allt blir bara fel! 😢 Har suttit och tittat på andras teckningar lyssnat på musik i tron att fantasin och "tecknar-handen" ska komma tillbaks…

Hur kan man få tillbaks fantasin om vad man kan/ska rita? Vad gör ni om det blir nåt sånt här liknande?

Annons:
VildaVittra
2/26/15, 8:27 PM
#1

Gör perspektivövningar, exempelvis när man ritar ett stort kryss med en linjal och sedan bygger ett rum av det som man fyller med möbler. http://3.bp.blogspot.com/-R6bM2HZ859Q/Tc_uQdHyBbI/AAAAAAAAABY/eYoR7fZsGzk/s320/uppgift+till+vecka+5+MY+ROOM.jpg

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Crazy_petartist
2/26/15, 8:34 PM
#2

Åh, känner igen mig mycket väl. Folk kallar det "artblock" och händer för alla, skett för mig nyss… Otroligt irriterande -.- Men för mig är det bara att skita i att rita ett tag och vänta på miraklet haha. Men om du readn tagit en paus kanske inte det är så bra ännu en gång… Men jag tror att det bara är att avvakta och se när fantasin återvänder :)

~I'm not crazy, my reality is just different from yours~

https://www.instagram.com/crazy_petartist/

[MikeW]
2/26/15, 9:22 PM
#3

Kanske försök att "lära" dig rita det du har glömt bort så att säga, när du försöker att lära dig igen så kommer allting komma MYCKET lättare till dig och så kommer du kunna det hur lätt som helst igen :) 

Ge inte upp bara! :)

jultor
2/27/15, 8:32 AM
#4

Tack så mycket för tipsen! 🙂 Ska rita så fort jag kommer hem. 🙂

Upp till toppen
Annons: