Annons:
Etikettkritik-hård
Läst 1385 ggr
[EllenAlicia]
2015-04-07 14:43

Kritik på 2 bilder!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

första gången jag målar med waterfärg sen ja var barn x) Vill ha kritik på allt!

EDIT, nu kan man se bilderna bättre!

Annons:
Glass strut
2015-04-07 17:36
#1

Jag tyckte bilderna var jätte fina men tycker du borde ritat ja vanliga svenskar tex (inget rasistiskt) istället för manga (vet ej om jag säger rätt) För om du frågar mig är de tråkigt att ingen ritar av vanliga människor !

[EllenAlicia]
2015-04-07 18:56
#2

#2 haha okej jo ja förstår! (:

Lia
2015-04-07 19:04
#3

Jag håller inte med #1 alls, jag tycker att din tolkning av manga är unik och det är väldigt kul att se! :-)

[MikeW]
2015-04-07 22:33
#4

Istället för manga.. TS kanske vill rita manga? det finns inga måsten inom konst och det man tecknar :) TS skapa du precis vad du vill! tyckte om dina manga bilder! Lite kritik kanske kan vara att du målar dit lite mörkare färger/skapar skuggor. Att ha en ljuskälla och skuggor ger mycket mer djup i bilderna :)

Och ifall du målar med vattenfärg så måste du först låta första lagret av färg torka innan du målar dit skuggor.. Eller du kanske kan göra det på en och samma gång, jag målar aldrig med vattenfärg så jag vet inte precis vad man ska göra men har sett andra göra så :P

Kevsterrr
2015-04-07 22:41
#5

#1 Vill endast tillägga att manga är en STIL och inte direkt en "ras". Visst, stilen manga råkar såväl komma från Japan men det innebär inte att varenda manga karaktär ritad har "japansk bakgrund" om man säger så, karaktärs-mässigt. Ha det i åtanke. :)

//KevinBlomma [Medarbetare för Nintendo iFokus.]

"When you love something, never lose it. Understand, little one? 
You must keep it safe, close to your heart."Måne

Kevsterrr
2015-04-07 22:54
#6

Lite kritik. Jag tycker dina bilder är jättefina! Har du testat att försöka rita lite mer unika poser förut? Poser är inte enkelt alls, men det är verkligen värt att försöka kludda på en massa olika sätt. Rekommenderar stark att du söker runt på lite Referenser på DeviantArt. Där kan du garantera att det finns otroligt mycket hjälpredor och inspiration!

//KevinBlomma [Medarbetare för Nintendo iFokus.]

"When you love something, never lose it. Understand, little one? 
You must keep it safe, close to your heart."Måne

Annons:
Hell
2015-04-08 08:58
#7

Håller med #6 om att testa lite olika poser, det skulle "bryta" upp lite och ge dina bilder mer liv. Tycker du har bra koll på proportioner MEN du skulle behöva lägga lite mer av den kunskapen på huvudet, tex halsens och huvudets storlek i förhållande till kroppen (även om manga är överdrivet är det lite väl även här). En annan sak är att försöka få fram mer detaljer,  tex huvudet som är i profil skulle må bra av bara en liten mer antydan till en näsa och kanske tom läppar.

Tycker du har använt dig av bra färger och har en fin mjuk känsla på båda bilderna.

På hillevill.wordpress.com hittar du fina bilder och roliga äventyr

[EllenAlicia]
2015-04-08 10:58
#8

#3 tack (:

#4  bra att veta om vattenfärg tack xD (är seriös!) tack

#6 har typ just börjar med att måla hela kroppar så drf dom bara står normalt, men kan väl skissa masssa ideer och så på mer livliga poser :p tack!

#7 haha jo ja brukar alltid göra för stora huven hehe.. tack

(btw de är acrylic vattenfärg om de gör nån skillnad ja har ingen aning..)

Hell
2015-04-08 11:17
#9

#8 Om du söker på "manga pose" på google kommer det upp massor olika. En jättebra övning är att lägga 30 sekunder - 3 minuter på varje pose och sen byta till nästa. Gör du den övningen under bara någon veckas tid kommer du märka att du snabbt utvecklas, plus att du kommer ha massor idéer till olika poser! :)

På hillevill.wordpress.com hittar du fina bilder och roliga äventyr

[EllenAlicia]
2015-04-08 22:46
#10

#9 will do! :D

Weasley
2015-04-09 04:43
#11

Jag är inte så bra på att rita, eller ge kritik eller så, men jag ville bara säga att det var så fina färger du fått till!

Trololololololololololo

[EllenAlicia]
2015-04-10 13:07
#12

#11 tackar (: ja färgerna blev 👍

Fillippa NP
2015-04-15 19:51
#13

Älskar färgerna på den första bilden (den blå)!!! :D sen personligen saknar jag lite mer ansiktsdrag i den andra bilden (den som står i profil). Men är inte så insatt i manga och hur man målar ansiktsdrag i den stilen.  Men typ en antydan till mun skulle jag vilja ha med i den bilden. Men annars super :D

Annons:
[EllenAlicia]
2015-04-15 21:54
#14

#13 tack för tips! (:

Upp till toppen
Annons: