Annons:
Etikettallmänt
Läst 1339 ggr
MissClue
4/30/15, 11:49 PM

Sjukt!

se på denna konstnären, det är så fruktansvärt bra att jag kan knappt tro det är äkta, vad tror ni han använder för färg?akryl?olja? 

http://lajkat.aftonbladet.se/11-bilder-fran-konstnaren-marco-vars-malningar-ar-verkligare-an-verkligheten/

I love not man the less, but Nature more…

Annons:
VildaVittra
5/1/15, 12:01 AM
#1

Jag skulle gissa på olja, då akryl torkar så fort att det lätt blir ränder när man tonar ut.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[MikeW]
5/1/15, 12:03 AM
#2

Herregud.. Helt otroligt, säger nog som #1 också att det nog är olja :P

MissClue
5/1/15, 12:06 AM
#3

#1 ja olja om ngt, tänkte ifall det fanns fler alternativ. änder bara till, olja, akryl,penna och akvarell.De två sistnämnda är det vart fall inte=P jag vill nästan gråta över sån här konst, både för att det är så fint sen för att man är rymdmil ifrån så duktig.

I love not man the less, but Nature more…

molam
5/1/15, 12:09 AM
#4

What the O-O Hur?

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

MissClue
5/1/15, 12:35 AM
#5

#4 jag förstår verkligen inte…omänskligt

I love not man the less, but Nature more…

VildaVittra
5/1/15, 12:41 AM
#6

#4 Jag målar realistiskt (dock inte fullt så som han gör) och det är många många tunna lager, mer som lasyrer än som opak färg, som man lägger och många olika nyanser. Som när man skuggar hud så gör man inte en mörkare hudfärg, utan lägger lila osv lasyrer. 

#3 Se det inte så. Vi begåvas med olika sätt att avbilda världen, jag skulle jättegärna kunna måla "kladdigt" men när jag gör det ser det bara fel ut.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Annons:
MissClue
5/1/15, 12:59 AM
#7

#6 har du gått ngn utbildning för att lära dig tekniker? jag har all tid att lära mig men materialen kostar en del därför drar det att prova sig fram.

I love not man the less, but Nature more…

VildaVittra
5/1/15, 1:06 AM
#8

#7 Nej, jag är självlärd. 

Vilken färg målar du med? Jag jobbar mest med akryl pga min astma och Clas Ohlsson har riktigt prisvärda färger, även bra mårdhårspenslar. Använder du olja så kan du spara en bra slant på att blanda färgerna själv. Pannåer kan man också göra själv, som gamla gardiner eller träskivor från möbler som ska slängas.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

MissClue
5/1/15, 1:42 AM
#9

#8 kul, lägger du upp bilder här? Jag gillar självlärda och jag själv vill förbli så, därför drar man sig för utbildningar=) Har målat en tavla med olja, sen mest akryl och även akvarell. skissat en del med blyerts också. Har inte valt bana ännu, önskar att något skulle klicka. Akvarell är spännande men jag gillar att ha mer kontroll, vilket varken det eller olja ger. men med kanske ger med sig med mer erfarenhet och pengar. Pannå ska jag läsa vidare om, tack för tipset.

I love not man the less, but Nature more…

VildaVittra
5/1/15, 3:20 AM
#10

#9 Måste man begränsa sig genom att välja bana? Jag uttrycker mig på det sätt som känns rätt just då. 

Har du funderat på att experimentera med att använda olika tekniker i ett och samma projekt? Som att blanda akvarell och akryl, eller olja och oljekritor? 

Försökte hitta min pärm där jag har ett porträtt, med den var som uppslukad av jorden. Men lägger in en bild på ett träd som inte var klart (många lager kvar och gräs osv) och där jag försökt att inte vara realistisk (den blev aldrig det då min ena hund inte uppskattade konstverket och satte dit en stor reva i den).

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Gerbilles
5/2/15, 4:21 PM
#11

Wow helt otroligt detaljerade bilder! Han måste ha tränat en hel del 😛

jagvarkreativ
5/13/15, 6:41 PM
#12

Galna bilder!!

MissClue
5/13/15, 9:48 PM
#13

#10 Men åhh jag har missat ditt inlägg VildaVittra! Häftig bild du gjort, älskar färgen på himmeln och hur äkta molnen ser ut. Djupet i skårorna "labyrinten" , rötterna, gräset ja allt gillar jag=) Nej jag har aldrig blandat olika tekniker men är väldigt nyfiken på det. När jag tar upp målning igen så ska jag nog prova lite allt möjligt=)

I love not man the less, but Nature more…

Annons:
sobel
5/14/15, 12:49 PM
#14

#0 D: va…den där snubben kan se verkligheten på ett annat sätt!

Zabbio
5/17/15, 8:56 PM
#15

Väldigt vackra bilder.

Måste dock skratta lite åt en av kommentarerna i texten; "Han målar alltså med pensel, vilket gör det ännu svårare!"… hehe.. svårare än vad? Om han målat med penna? Fingrarna? Airbrush? Svamp?  Krävs ingen teknik om man målar utan pensel? :P

Men väldigt realistiska bilder.

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

MissClue
6/8/15, 9:57 PM
#16

Ännu en fantastisk konstnär, hittar inte ord, avundsjuk ja e såå avundsjuk 😉

http://www.viralevideoer.com/2015/01/10/denne-jenta-har-aldri-gatt-noe-tegnekurs-men-resultatet-er-utrolig/

I love not man the less, but Nature more…

Upp till toppen
Annons: