Annons:
Etikettmin-tråd
Läst 1278 ggr
Afturelding
2015-05-28 18:33

Nystart!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Jag har äntligen, efter flera år, börjat teckna och måla igen. Så nu skapar jag en tråd här som jag kan samla allt i!

Jag har fortfarande mycket att ta igen, men det går framåt. Porträttet med ljus bakgrund var det första, och det med mörk det andra.

Hur gör ni som haft ett långt uppehåll för att inte bli irriterade över att det inte går lika bra som förr? 🙂

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

Annons:
Zabbio
2015-05-28 19:37
#1

Jag skissar mycket, gör sånt jag är bra på ocj som inte kräver så mycket eller känns ''viktigt"…  Sen provar jag nåt svårt :)

Fina bilder :)

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

[MikeW]
2015-05-29 13:33
#2

Väldigt fina bilder! :) Jag har själv aldrig haft ett stort uppehåll så jag har inga tips att ge :P men det är väl bara att köra på och rita mycket :)

Hell
2015-05-29 21:37
#3

Kanske inte är det bästa tipset, men det jag gör är att försöka rita när det är roligt. Det innebär att jag sällan gör klart saker direkt efter ett uppehåll, men jag tappar inte lågan heller. ;) Du ritar fint! Kanske testa ett nytt medium? Då är det lite lättare att "låta" sig själv inte göra rätt.

…sen tycker jag att det där med att det måste bli rätt är så jobbigt att jag har släppt det helt. Men det är en annan historia.

På hillevill.wordpress.com hittar du fina bilder och roliga äventyr

Afturelding
2015-06-10 10:46
#4

Tack så mycket för era kommentarer! 

Jag har provat de flesta medium som finns känns det som, jag har aldrig kunnat hålla mig till ett. Men jag ska prova sådant som jag aldrig givit en ärlig chans tror jag 🙂

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

[MikeW]
2015-06-10 19:43
#5

#4 Det låter bra! Alltid roligt att prova på nya saker :)

Afturelding
2015-10-05 18:56
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 5
Förhandsgranskning av bild 2 av 5
Förhandsgranskning av bild 3 av 5
Förhandsgranskning av bild 4 av 5
Förhandsgranskning av bild 5 av 5
#6

Nu har det gått ungefär ett halvår, och jag känner att mycket har släppt 🙂 Jag har provat massor med olika saker, och nu är det inktober så jag passar på att utforska bläck!

Här är några av sakerna jag gjort sen sist.

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

Annons:
Upp till toppen
Annons: