Annons:
Etikettallmänt
Läst 1915 ggr
Peter.hall.h
2015-06-30 16:11

Rådjurskonst

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min mamma fyllde nyligen år och jag kände att jag behövde slänga ihop en teckning på en 45 minuter.

Jag hade nyligen blivit intresserad av djur blandat med människor (mutationer tror jag det kallas, typ xman) och med djur blandat med mönster och konst. Jag lyckades med detta rådjur.

Jag är ny på sajten och så men vad tycker ni om min teckning? och vad känner ni om ämnet? 

Jag är ny fylld tretton åring

Annons:
Valkyrija
2015-06-30 16:35
#1

Jättesnyggt! Jag skulle personligen föredra lite mer skuggor men det kanske inte hör hemma i just denna typ av konst? Du ska hur som helst vara jättestolt! 🙂

🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor

jossan...
2015-06-30 20:13
#2

jag gillar den! men jag tycker att lite mer Kontraster skulle göra den ännu bättre! Lixom att du skulle fylla i antingen med svart eller bara kanske trycka mer med pennan alternativt ha en börkare blyerts:) mest då på nos och ögon tänker jag på

Gud vad bra jag stavar…

Cahira
2015-06-30 21:44
#3

Jag gillar den jag också! Och som de tidigare säger så var inte rädd att göra det mörkare så allt inte är samma färg (typ linjer om du vill ha kraftigare linjer) men samtidigt så gillar jag den som den är! :) 

För att få mörkare använder du en blyertspenna som har mjukare blyerts, finns tecknarpennor på claes ohlsson och andra ställen som dina föräldrar kanske kan ge dig i födelsedagspresent eller julklapp eller något. :) 

Jag är 28 och jag kan inte rita ett så vackert rådjur så bra gjort. :) Älskar att det känns som trä runt ansiktet som en skulptur. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

jossan...
2015-06-30 21:47
#4

#3 åldern är inte det som avgör.

Gud vad bra jag stavar…

Cahira
2015-06-30 21:53
#5

#4 Jag har försökt lära mig rita hur många år som helst så trots att jag försökt lära mig rita fler år så klarar TS (och de flesta på denna sajt) mer än jag gör, vilket jag tycker är otroligt underbart. Beröm helt enkelt. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[MikeW]
2015-07-01 00:45
#6

Tycker om det! bra gjort! Skulle rekomendera lite mer kontrast/skuggor :) blev väldigt fin!

Annons:
[MARWAKE]
2015-07-02 09:25
#7

Den är jättefin! Tycker om mönstret på den. Lite mer kontraster/skuggor som de andra säger :D Är själv 13 men kan verkligen inte rita rådjur, har försökt men det går verkligen åt skogen, jag håller mig till katter och kaniner :3

Kadoor
2015-07-02 20:11
#8

Jättefint! Fler Kontraster vore fint också, men den är fin som den är enligt mig. :)

- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -

Peter.hall.h
2015-08-09 19:59
#9

 #1 #2 #3 #4 #5 #6 #7 #8Tack så mycket allihopa! som sagt så hade jag inte så mycket tid på teckningen men det var väldigt snällt med all kritik, jo jag kan tänka mig att göra t,ex kanse mönstringen men mer tajt där jag vill skugga som ett sätt att göra skuggan på kanske? :))

Upp till toppen
Annons: