Annons:
Etikettteckna-människor
Läst 1393 ggr
fia1116
8/10/15, 11:42 PM

Ser ni vem? (+ presentation)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Jag gick just med här på teckna iFokus, förstår inte att jag inte gjort det tidigare men bättre sent än aldrig! Jag är en snart 19-årig tjej som älskat att rita och skapa sedan jag fick min första penna, ungefär. 😉

Här är en bifogad bild på en halvfärdig blyertsteckning, går det att se vem det är? 🙂 Ni får gärna komma med konstruktiv kritik även om den ej är klar.

Till saken hör också att jag tappat inspirationen nästan helt, vilket är så himla tråkigt. Den här teckningen har varit påbörjad i över ett år. 😕 Har ni några tips när det gäller att plocka upp igen där man slutat efter en lång tid? Hur gör ni när inspirationen tryter?

Annons:
Aleya
8/10/15, 11:53 PM
#1

Angelina Jolie

Kan du inte sitta och måla bara random saker? Djur eller dylikt?

Tyckte bilden var helt klart godkänd. :)

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

fia1116
8/10/15, 11:57 PM
#2

#1 Rätt! Tack så mycket :)

Jag tror jag är lite begränsad, om det inte blir som jag har tänkt mig så tappar jag lätt sugen. Sen har jag svårt att komma på idéer för att det ska funka för mig att bara sätta mig ner och rita något. Jag var friare i mitt tecknande förut, det känns som att jag tappat bort något ungefär.

Sealle
8/11/15, 2:20 PM
#3

Skissa massa är mitt tips. Och utgå från referensbilder (dvs måla av delar eller exakta kopior av bilder, både poser och färger/skuggning). 

Det är inte ovanligt att jag målar 1-2 bilder, blir frustrerad över att min konstnärliga förmåga inte är stark nog för att återskapa idéen jag hade i huvudet, och sen inte målar på över ett år :P Vilket så klart är väldigt dåligt för ens utveckling. Anledningen är att jag är en perfektionist, och när det inte blir exakt som jag tänkt mig (och jag samtidigt tittar på andra duktiga konstnärer på t.ex. dA eller Tumblr) så säger hjärnan åt mig att ge upp.

Då kan det vara bra att backa och sänka kraven på sig själv. Så t.ex. istället för att göra jättedetaljerade, hyperrealistiska porträtt (jättesnygg bild ovanför) så gör jag massa snabba och mer "rough" skisser, och fokuserar på anatomin. Eller byter område helt och målar djur, byggnader eller naturlandskap. 🙂

fia1116
8/11/15, 4:14 PM
#4

#3 Jag känner så igen mig i det du skriver haha! Jag ska absolut försöka skissa mer utan några krav eller ens att det behöver bli en färdig teckning!

Upp till toppen
Annons: