Annons:
Etikettkritik-hård
Läst 1102 ggr
Kadoor
8/17/15, 8:09 PM

Drakhybrid- Kritik

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har suttit och pillat lite med en bild, som jag inte riktigt blir nöjd med… Vet inte varför, kanske är för att det var ett tag sedan jag målade med mina färgpennor. I alla fall skulle det vara snällt om någon vänlig själ skulle vilja komma med lite konstruktiv kritik? :) bilden är inte helt klar än! Tack på förhand^^

- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -

Annons:
Kadoor
8/17/15, 8:10 PM
#1

Såklart hamnade den åt fel håll & det blev en skugga mitt i.. .__.' Hoppas det går att se ändå!

- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -

lollynonna
8/18/15, 10:16 AM
#2

Superfin! Det du kanske kan göra är att göra någon Textur på kroppen, som fjäll tillexempel. Eller päls? Vad du vill liksom. Och lite mer skugga🙂

// Linah 

 Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

[Outlawly]
8/18/15, 12:14 PM
#3

En sak jag tänker på är att vingarna sitter lite långt bak. Ofta sitter de vid skulderbladen precis ovanför frambenen. Och höger bakben hade jag velat se under magen.

Är väl det jag tänker på mest :)

Kadoor
8/18/15, 9:40 PM
#4

Tack för era svar. Uppskattar det mycket. ^^

#2 Tack så mycket! Okej, jag brukar måla fjäll på drakar i vanliga fall men kände att jag inte ville göra det på just denna. Men ska se om jag får till lite mer Textur i alla fall, får se vad jag kan komma på. Den har mer skuggor nu, har ju målat lite mer på den sen jag postade inlägget. Sen ska jag lägga till skugga under också såklart! :)

#3 Ah, vingarna ja! Visste att det var någonting med dem haha. :p nu är det nog försent att måla de längre fram tyvärr, men jag ska tänka på placeringen till nästa gång. Och bakbenet ska jag lägga till, tack så mycket för hjälpen. :)

- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -

Hell
8/18/15, 9:48 PM
#5

När det gäller hybrider tycker jag alltid det är väldigt kul om man lägger stort fokus på vilka djur man kombinerar. Som här tex, en drake och ett rådjur(?)

Du har fått fram en del karaktärsdrag från rådjuret, men du skulle säkert kunna få fram ännu mer. Tex den gracila formen, benen osv. Håller även med #3 angående vingarna, tänk på att den ska kunna "lyfta". Typ om du nyper tag i ett gosedjur eller en ärtpåse. Om vi tar din som exempel skulle den bli väldigt framtung och tippa framåt. 

Angående färgpennor tycker jag det blir mer levande om du blandar i mer färg, speciellt i skuggorna. En mörklila, grönt, tex, eller kanske någon med lite varm ton i tom. 

Men tycker den är väldigt fin som den är med! :)

På hillevill.wordpress.com hittar du fina bilder och roliga äventyr

Upp till toppen
Annons: