Annons:
Etikettsajt-info
Läst 1014 ggr
LinaLj
2015-09-02 18:08

Hur marknadsför man sina bilder?

Jag har fått ett par förfrågningar på FB från ett par personer som vill köpa några av mina teckningar. Jätte kul verkligen. Det fick mig att fundera på om jag kanske skulle börja sälja mina teckningar, jag har en blogg och det skulle inte vara allt för svårt att lägga till en lite webbutik för färdiga teckningar. Jag hade inte planerat att göra beställningar, i alla fall inte i nuläget, eftersom jag gillar att hålla det hela på en nivå som jag kan pyssla med när lusten faller på.

Men frågan är ju hur man når ut till folk? En sak är ju att göra en butik och ha snygga (förhoppningsvis) arbeten där i, men det krävs ju att folk går in och tittar och blir intresserade.

Bloggen är inte stor, jag har ca 150 unika besökare om dagen. Visst är det en början men ja…

Så hur gör man för att folk ska upptäcka en?

Annons:
Hell
2015-09-04 19:42
#1

Skapa en Facebooksida, det är en bra bas. Många finns på FB. Kolla upp grupper som relaterar till det du gör, som text konst och pyssel. Kolla så det är okej att göra reklam i dessa grupper, lägg upp det du gör, antingen via din FB-sida, via din blogg eller bara via din personliga FB.

Var tydlig med vad du gör, vad som finns att beställa. Blogga om det, skriv mycket och var aktiv. Var snabb, proffsig och var trevlig i bemötande mot de som köper så kommer de att hjälpa dig att sprida ordet.

Det är väl typ det. Var aktiv, knyt samman de olika sociala medierna du använder dig av, ha en produkt du tror på och var trevlig. Via FB kan du dessutom annordna små delnings-tävlingar osv.

På hillevill.wordpress.com hittar du fina bilder och roliga äventyr

Upp till toppen
Annons: