Annons:
Etikettövrigt
Läst 887 ggr
Eylina
2015-09-21 15:29

Börja ta beställningar?

Hejsan! förhoppningsvis finns det någon här som har något tips till mig!

Det är nämligen så att nu är det tajt med pengar och skulle vilja ha något litet extra på sidan av, så jag tänkte att nu kanske jag ska ta tag i något jag har funderat på länge, Ta betalt i utbyte mot Teckningar! 

Men vet inte riktigt hur jag ska gå tillväga. hur ska jag hitta och nå ut till en målgrupp och kunna sprida mig vidare?

ifall de hjälper så tänkte jag att jag är öppen för beställning på det mesta men vill fokusera på bilar

Tack på förhand!

Annons:
[WickedAlly]
2015-09-21 15:36
#1

Facebook och Instagram är bra kanaler till att börja med. Be vänner och bekanta att dela din sida. Då når du ut till många helt gratis. 
Går det bra så kan du börja kika på möjligheten att skaffa en ordentlig hemsida :)

Men utnyttja gratiskanaler först och främst :)

Hell
2015-09-21 16:28
#2

Starta en Facebook-sida, där lägger du upp exempel på vad du gör. Är det bilar du vill rita så kan det vara bra att rikta in sig ditåt redan där. Bjud in dina vänner till att gilla din sida och dela den, gå med i grupper på FB som riktar sig till både ritande och bilar (men se till så det är tillåtet i gruppens regler att göra reklam och sådär så du inte trampar på några tår)

Ha en tydlig prislista - inget velande. Vet du inte hur du ska prissätta dig finns det massa information på nätet, men tänk tid + materialkostnad. Hur mycket tid lägger du ner på en bild? Målar du med markers misstänker jag att det inte är jättemycket i materialkostnad, men ta endå med det så du har ett hum.

…sen läs på lite om skatteregler, läs på om hobby (om du gör det som hobby) och annat. Finns broschyrer att läsa på Skatteverkets hemsida, går även att beställa hem.

På hillevill.wordpress.com hittar du fina bilder och roliga äventyr

Eylina
2015-09-21 17:28
#3

#2

känner inte att jag vill göra det seriöst på den nivån än utan att jag ens har testat på det. vill göra det här som en grej som jag mest trivs med och vill verkligen inte återuppleva konst och teckning som något stressat och ångest fyllt.
 men tack för tipset!

Zolah
2015-09-21 17:51
#4

dom ställen jag känner man har mest kontroll på är tex deviantart och tumblr, man hittar snabbare till personer som söker just att köpa konst den vägen. men det är mycket jobb med att nå ut först och göra reklam, ha det bara i åtanke. lottningar över gratis bilder brukar vara en bra start

Upp till toppen
Annons: