Annons:
Etikettkritik-lätt
Läst 1920 ggr
Mgramfält
9/25/15, 6:38 PM

Mitt första (själv)porträtt

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har precis fått för mig att börja teckna/skissa lite som terapi mellan studier och familjeliv. Någonstans på denna hemsida hittade jag hur jag skulle gå till väga för att "komma igång" och uppgiften var rätt och slätt : Sätt dig framför spegeln, rita dig själv i 20 minuter eller tills du är klar. En timma senare var jag klar :) 

Jag skulle vilja ha lite åsikter om vad jag kan tänka på nästa gång, vilken utrustning osv, jag är öppen för ALLT! Jag använde en 7B och en 2B penna, det jag hade tillgängligt för tillfället! 

Tack på förhand!

Annons:
IceTee
9/25/15, 6:56 PM
#1

Något jag fick höra en gång när jag gick i gymnasiet (gick konst) var när vår lärare sa att vi var alldeles för rädda för att använda svart. För att få djup i bilden måste man våga göra väldigt mörka skuggor blandat med väldigt ljusa partier och allt där emellan Tycker i övrigt den var väldigt fin!

Medarbetare på Skor iFokus

Mgramfält
9/28/15, 7:40 PM
#2

Tack snälla för feedback! Det låter himla logiskt nu när du säger det, ska ta och bre på lite extra ^^

IceTee
9/28/15, 8:36 PM
#3

#2 jag gör samma fel, men det handlar om att öva öva öva 👍

Medarbetare på Skor iFokus

sisela
9/28/15, 9:20 PM
#4

Håller med om att våga trycka till med pennan och ha större skillnader mellan ljus och skugga. 7B (och 2B med) är jättemjuk och kan göra rigtig svärta. Sen skulle du kunna experimentera med att tänka mer i plan och liksom skulptera fram ansiktet. Speciellt läpparna ser jag på den här teckningen. Du har ritat en kontur runt, men egentligen är läppar uppbyggda av ytor som går ut och in. Detsamma gäller såklart allt, men läppexemplet var extra tydligt just här.

Upp till toppen
Annons: