Annons:
Etikettmaterial-och-teknik
Läst 5094 ggr
Mezzzanina
11/11/15, 6:02 PM

Tuchpennor som inte går igenom pappret.

Hej! Jag har börjat färglägga i målarböcker för vuxna.Jag provade först med tuchpennor men de gick igenom pappret (fast att det var tjockt papper) och förstörde bilden på baksidan av pappret.Nu undrar jag om ni vet om det finns tuchpennor som inte går igenom när man färglägger i vuxenmålarböcker? Jag vet att man kan lägga smörpapper imellan när man har vanliga sidor med bara bilder på ena sidan.Men är boken tryckt med bild på båder fram och baksida av pappret så är det ju stort problem om färgen förstör baksidan. Jag funderar på att skaffa faber castell pholochromos pennor, men jag skulle tycka om att måla med tuchpennor. Är mycket tacksam för hjälp!

Annons:
[rutt]
11/11/15, 6:05 PM
#1

Vad använder du för typ av tusch? Alla tuschpennor är inte likadana. Är du osäker kan du gå till en bokaffär och testa några av löspennorna dom säljer.

Zolah
11/11/15, 8:21 PM
#2

kan ju vara så att det är kasst papper och enda sättet är att ta färgpenna/krita?

Mezzzanina
11/11/15, 9:16 PM
#3

Boken jag målade i heter animorphia. Pappret i boken var ganska tjockt.Och jag använde två olika typer av tuchpennor.Dels billiga som jag köpte på ÖB (sådana färgpennor för barn) och så använde jag BIC Kids Visacolor XL. Det skulle vara färgpennor med lite mer kvalitet sa de i affären.

[rutt]
11/11/15, 9:35 PM
#4

Har du funderat på färgat bläck? Det finns ju sånna där med 4 färger i som man bara byter mellan. Det borde inte gå igenom.

Mezzzanina
11/11/15, 9:56 PM
#5

Fast finns färgat bläck bara i fyra fäger så är det ju inte så kul.Jag anänder regnbågens alla färger när jag färglägger.Men tack för tipset.Men man kan ju testa bläck på de färger där det går att ha just i de fyra färgerna.Men problemen kvarstår då med de andra färgerna.

[rutt]
11/11/15, 10:08 PM
#6

På de flesta välsorterade bokaffärer eller konstaffärer säljer dom dessa 4-färgpennor i flera sorter. Jag hade en som var den klassiska svart-röd-blå-grön, men också en som var ljust lila-rosa-grön-gul och en till jag inte minns.

Annons:
Upp till toppen
Annons: