Annons:
Etikettkritik-lätt
Läst 2062 ggr
cerarg
2015-12-18 22:43

Kritik - Hjälp med att teckna hår?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Visste inte riktigt vart jag skulle lägga det här inlägget, hoppas det här blir bra! Hejsan! Efter ett långt uppehåll håller jag nu på med ett porträtt. Men vet inte riktigt hur jag ska ta mig vidare nu för jag är verkligen kass på att rita hår, och är rädd för att förstöra nu när jag är relativt nöjd med det jag har gjort hittills. Så min fråga till er, har ni några tips på hur jag ska göra för att inte schabbla till håret och få det så bra som möjligt? Kritik uppskattas också, var snälla bara! 😄 Vet heller inte riktigt men tycker inte de blir så lika så tips mottages tacksamt här också! Bifogar bild på mitt verk och referensbilden (Det är förövrigt Oliver Sykes)

Annons:
cerarg
2015-12-18 22:44
#1

(Kass kvalité, men har inte tillgång till scanner så fick bli mobilkameran) 😊😊

Zabbio
2015-12-18 22:53
#2

Behandla håret som allt annat i bilden :)  Börja med att märka ut de största fälten med ljus/skugga (kisa lite så blir det lättare) och gå in på detaljer sen. Enskilda ljusa strån kan antingen lämnas vita eller suddas fram. En annan lsning äratt använda tex vit akrylfärg med liten pensel, men det brukar synas att det är målat då.

Angående likhet så jämför avstånden mellan ansiktsdragen. Tex hur  långt är det mellan ögonen? Från ögon till näsa?  Näsa till mun? Mellan mun och ögon? osv. Jag tror det är främst där du missat, näsan är lite högt upp, ögonen en aning tätt och ganska stora.

Fin skuggning, fortsätt öva :)

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

cerarg
2015-12-18 23:55
#3

Tack! Det ska jag prova :) Åhh… Ja du har rätt.. Nu när du säger det så ser jag ju att det är det som är helgalet! Ska genast åtgärda det, tack! :)

oddahviing
2015-12-19 21:22
#4

Sök på youtube för att se olika tekniker

'-Headlights on the highway-'

Upp till toppen
Annons: