Annons:
Etikettteckna-fantasy
Läst 2590 ggr
Unicorn💕
2016-01-17 09:49

Tips på manga/Anime pennor???

Hej buddies! Jag har lite funderingar på Villka pennor som är bra att ha när man Ska rita/Teckna Anime eller Manga! Har redan Promarkers men undrar om det finns fler pennor som är bra?!

Annons:
darkness
2016-01-17 17:47
Kadoor
2016-01-17 21:37
#2

Lite mer generellt så skulle jag säga att det är väldigt bra att ha en highlight penna att göra ljuspunkter osv med om man vill slippa måla runt det som ska förbli vitt eller om det blir något fel. T.ex. en gelpenna(vet dock inte vad de heter eller vart de finns) eller en vit Posca pen som är helt underbar! Finns ofta i bokhandlar, pysselbutiker(ev. panduro) eller konstbutiker skulle jag tro. Köpte min i en konstbutik inne i centrum där jag bor. :)

- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -

Kadoor
2016-01-17 21:37
#3

Pennorna som #1 tipsade om är superbra! Har en av dem och den är riktigt bra att rita linjer med, och eftersom det är ett set blir det ju super om man vill kunna variera tjockleken.

- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -

darkness
2016-01-17 21:53
#4

#3 hur fungerar de att göra skuggning? :) Sen använder jag vit gelpenna som (#2föreslog) till t.ex det vita i ögonen som ska "glänsa" funkar väldigt bra tycker jag, sålänge man inte råka blanda det med mörkt, då kan det bli grått istället för vitt ^^. Köpte dem på Claes Ohlson. Fick även tips om en svart fineliner (har själv inte köpt det än, men ska det snart) :)

// Stephanie och hårbollarna Oskyldig

17453daystoheaven
2016-01-17 22:05
#5

Jag tyckte inte om pennorna som länkades i #1, efter en tids användning blev spetsen "delad" och luddig.  Även ganska skarpa kanter.  Men ja, alla tycker ju olika.

 
/ ^\ Q /^ \

darkness
2016-01-17 22:51
#6

#5 har det blivit så pga för hårt tryck då? Eller har du varit lätt på handen? :)

// Stephanie och hårbollarna Oskyldig

Annons:
Upp till toppen
Annons: