Annons:
Etikettkritik-hård
Läst 1549 ggr
Tanjis
2016-01-20 23:43

Inför konstutställning, ärlig kritik tack

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag ska ha en utställning i september på ett bibliotek så inget märkvärdigt förutom att det är min allra första utställning!

De tavlor som jag har gjort tidigare har jag gett och sålt så jag måste börja jobba på nya! Här är första tavlan som jag tänkte ha på utställningen och den är väldigt mycket min stil.

Ge gärna kritik och hemskt gärna ge tips på om man kan lägga till nått, ta bort nått, förbättra nått! Tack på förhand :D

Annons:
17453daystoheaven
2016-01-21 08:33
#1

Hmm, väldigt fin för det första! Sen ser jag några grejer som man, om man vill, kan förbättra. (Eller tänka på till nästa gång)

Te.x i stigen skulle det kunna finnas lite mer nyanser och skiftningar istället för bara en färg rakt igenom, att den kanske blir lite mörkare ju längre bort den kommer. (Nu vet ju inte jag vad du velat åstadkomma men men) Sen så börjar ju husen lite drastiskt från ett ställe till ett annat. Sen är väl proportionerna inte heelt korrekt överallt, husen är väldigt små i jämförelse med stigen och gräset. och husen som står lite bakom de andra husen skulle egentligen kunna vara lite mindre.

Jag rekommenderar egentligen alla att kolla på videon som jag satt in här någonstans!

Men i övrigt kan jag tycka att den andra delen av tavlan är jättehäftig! Älskar hur vattnet inte bara är blått, utan hur man kan förstå att himlen reflekteras på vattenytan, berget och trädet är också väldigt fina, och man får ju inte glömma himlen, helt fantastisk!

 
/ ^\ Q /^ \

[1990]2
2016-01-29 18:15
#2

Gillar strukturen på trädkronorna. 
Skulle vilja se mer struktur på klippan t.ex, kanske kan gå efter Bob Ross sätt att måla klippor och berg på? Mer och annorlunda färgnyanser,  så att det inte ser för platt ut.

För övrigt är du jätteduktig, lycka till med utställningen.

Upp till toppen
Annons: