Annons:
Etikettteckna-tecknat
Läst 1491 ggr
_maaika_
2016-03-26 02:24

Manga utseende, hjälp?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tecknar mycket manga, även om jag själv inte tycker det är så bra, och rollspelar tillsammans med en vän med de karaktärer vi skapar. Har en gamal karaktär som heter Leon och han har varit lite 'offline' i rollet ett bra tag, nu ska han komma in i storyn igen men jag är inte nöjd med hans utseende! Så, skulle jag kanske kunna få lite tips/idéer på utseende? Har ritat några förslag, säg gärna era åsikter. 1 bilden: Leons gamla utseende (dålig kvalité jag vet) 2 bilden: första skissen, tyckte själv han fick för 'tråkig' uppdatering. 3 bilden: gillade verkligen den, men min vän tyckte han blev för lik en annan karaktär. 4 bilden: gillar starkt frisyren, men dock ser man knappt att det är han längre.

Annons:
Maria
2016-03-26 07:08
#1

Jag tycker 3 är en livfull bild. Synd att han är lik en annan karaktär. Kan man inte göra skillnad med hårfärg kanske?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

_maaika_
2016-03-26 10:03
#2

Tyvärr har båda brunt hår, olika nyanser, men ändå brunt

Zolah
2016-03-27 11:12
#3

om det blir svårt med ämdring pga färgen tänk då på assecoarer - vad skulle du kunna lägga till där som gör honom egen?

har han en speciell keps? använder han scarf? tänk sådana banor :)

accesoarer kan verkligen förlänga en personlighet i en bild

Upp till toppen
Annons: