Annons:
Etikettteckna-fantasy
Läst 1594 ggr
Jorsater
2016-07-01 12:39

Teckna Medusas ögon

En film som visar hur jag tecknar Medusas ögon.

1. Blyerts. 2. Ljusbord. 3. Konturerna med färgpennor. 4. Promarker. 5. Nyanser med färgpennor.

Mvh

Esbjörn Jorsäter

portfolie

Annons:
Zolah
2016-07-01 12:51
#1

Oj vad shockad jag blev att hitta dig här! häftigt!

Mini kändis ^^

Jorsater
2016-07-01 13:22
#2

Hej Zolah! Med betoning på "mini". Tror inte många utanför "Lär dig teckna" världen känner till mig. Men tror det är bra att vara lite i olika tecknings-community, så man vet vad som gäller.

Mvh

Esbjörn Jorsäter

portfolie

Zolah
2016-07-01 13:27
#3

#2

Som tecknare så har man ju sett böckerna en hel del i butiker :) så jag skulle säga en mini kändis ^^ tror jag har 2 eller 3 böcker från ditt håll hemma? Drakar, fantasy och djur tror jag? sista kanske är lite gammal och inte var nåt du gett ut men har fullt för mig att det är samma. :)

Så det är ju ballt ^^

Och definitivt! ( Ni andra passa på att fråga osv, Jorsater har massa erfarenheter som kan vara bra att ta vara på! ). Själv brukar jag surfa runt på en hel del olika, för att lära sig flera olika tillvägagångssätt :3 ta russinen från kakan så att säga ^^

peterde
2016-07-01 17:04
#4

Jättefin. Får man bara fråga hur du filmar? Jag är ganska ny inom teckning/målningsvärlden och har funderat på att filma nåt själv. Men fattar inte hur du/ni och alla andra gör. Är det stativ som gäller?

Besök gärna min hemsida www.peterenstrom.se

Jorsater
2016-07-01 17:29
#5

Hej Pererde, Jag är också ny med att filma. Stativ är nog bra. Jag la min mobil på en hög med böcker, och tejpade fast mobilen ovanpå. Sedan tecknade jag på. Det blev inte alltid så bra precision på linjerna. Men det fungerade. Sedan redigerade jag i mobil o surfplatta.

Mvh

Esbjörn Jorsäter

portfolie

peterde
2016-07-02 16:29
#6

Ok. Tack. Testade en gång att sätta fast mobilen i pannan med ett band men det var ingen hit :) tänkte ifall det fanns nån liten specialkamera som jag inte hade hört talas om.

Besök gärna min hemsida www.peterenstrom.se

Annons:
Upp till toppen
Annons: