Annons:
Etikettmaterial-och-teknik
Läst 2617 ggr
[HundochKatt]
2016-09-08 13:44

Bästa pennvässaren! Tips!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu har jag hittat den bästa pennvässaren som fungerar väldigt bra på färgpennor!

En KUM, longpoint. Hade sedan tidigare Faber Castell för färgpennor som jag inte var helt nöjd med, men den här är toppen! Kolla bara på spetsen!

Köpte min på Penstore.

Annons:
Lova1998
2016-09-08 15:24
#1

Ska hålla utkik efter den! Behöver en BRA pennvässare ;)

[HundochKatt]
2016-09-08 16:23
#2

Gör så, tycker den är helt suverän!

CamillaS
2016-09-08 16:57
#3

Vad gillade du inte med Faber-Castell? Jag har en sådan och tycker den är helt ok om man vässar i hålet som är till för färgpennor. :)

[HundochKatt]
2016-09-08 17:21
#4

Man får inte en lång och hållbar spets, som jag vill ha. Har provat med alla hålen, men ingen fungerade riktigt tillfredställande. Bäst var "vanliga hålet", men bara i början. Blev slö väldigt fort. 

Lyckades jag att få en skapligt bra spets, så gick den lätt sönder för den blev lite för spetsig ytterst.

[HundochKatt]
2016-09-08 17:32
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Vet inte om det syns så tydligt på bilden (hade dåligt med trubbiga pennor), men överst är KUM. 

Den andra är FC hålet för färgpennor. Den tredje är hålet för vanliga pennor.

CamillaS
2016-09-08 21:38
#6

Tja det är ju en smaksak vad man gillar för spetsar. Själv tycker jag om när den blir så spetsig den bara kan bli i udden. Inte alltid förstås men ofta.

Annons:
[HundochKatt]
2016-09-09 10:09
#7

Ja, men jag tycker inte att FC får den där fina spetsen som jag vill ha. Blir den spetsigare än på bilderna (som sagt hade inga tillräckligt trubbiga att vässa), så går ju själva tippen av om man råkar trycka lite för hårt. Dessutom när man använder pennan "liggande" när man färgar större ytor, så tycker jag att det är bra med en  längre spets = tar lite mer yta.  Spetsen är också lite längre och man slipper vässa den lika ofta. Tyvärr så syns det inte riktigt på bilden att spetsen faktiskt är längre och smalare. 

Men som du säger så är det ju en smaksak på vad man gillar och jag gillar den långa, hållbara spetsen.

Upp till toppen
Annons: