Annons:
Etikettallmänt
Läst 510 ggr
[HundochKatt]
10/6/16, 10:18 AM

Alla kan lära sig att teckna!

Det är ofta man hör bland vänner och bekanta. "Jag kan inte teckna" och liknande saker. 

Faktum är att alla kan faktiskt lära sig att teckna. Men det tar olika lång tid för en att utvecklas, beroende också på hur mycket tid man lägger ner. 

Alla dagens konstnärer och glada amatörer som jag själv, har börjat med att teckna streckgubbar. 

Jag själv som barn hade marsvin och nästan varenda teckning var just det, ett marsvin.😎 Sedan fick jag ett hästintresse och tecknade nästan bara hästar och åter hästar. Ritade av hästar ur tidningar och ur fantasin. 

I tonåren började jag teckna av lite mer av allt möjligt, men mest  djur och någon gång slank det in Stilleben och människor. Ju mer jag tecknade, desto mer lärde jag mig. 

Det är så här alla har börjat, alla duktiga konstnärer har börjat från ingenting och ju mer man tecknat desto mer har man utvecklats och ser referensbilden på ett helt annat sätt, med skuggor och detaljer. 

Men det krävs träning, och åter träning. Det är ingenting man lär sig på en dag utan det handlar om många, många timmars tecknande. 

Man behöver inte dyrt materlal för att börja. Billigt skrivarpapper duger alldeles utmärkt, samt blyertspenna och sudd. 

Välj ut någon bild du tycker om och börja rita av!

Det blir förmodligen inte så bra i början, så bra som man skulle vilja. Men kom ihåg, det är bara att fortsätta, teckning efter teckning och du ska se att du kommer att utvecklas. Ju fler timmar du lägger ner, desto fortare kommer du att bli bättre och bara bättre. Ge inte upp!

För det är så här alla vi har börjat. Från ingenstans där vi är idag och många av oss fortsätter att utvecklas i takt med nytt material, ny teknik osv.

Annons:
Upp till toppen
Annons: