Annons:
Etikettmaterial-och-teknik
Läst 875 ggr
[HundochKatt]
2016-10-08 15:30

Konstnärsmaterial - nätbutiker

I min lilla stad har vi bara en liten bokhandel med väldigt litet sortiment av konstnärsmaterial. Så det allra mesta skickar jag efter. Alla nätbutiker har ju inte allt, så det blir ofta att jag beställer lite  här och lite där, beroende på vad jag behöver. Eller tror mig behöva, kanske jag ska säga. 😃

De jag handlat mest ifrån är: 

Penstore - mycket snabba leveranser. Brukar ta 1 eller max 2 dagar så har man varorna. 

Hammarö Ramverkstad - Ganska stort sortiment. Brukar ta några dagar upp till en vecka innan man får leveransen. Lite beroende på om de har det man ska ha hemma eller ej. Har bla Polychromos och Caran d'ache Luminance pennor styckvis.

Gredelin - Har inte så jättestort sortiment, men de har haft sådant som jag inte hittat någon annanstans. Som ex. Derwent Inktense block som jag ville testa innan jag beställde stora satser. Leverans på 1-3 dagar.

Zinkvit - Har beställt härifrån men minns inte leveranstid. De har Polychromos och Caran d'ache Luminance pennor styckvis.

Vill man beställa från England så rekommenderar jag Jackson's Art Supplies. Beställde själv en massa papper i stora ark och lite annat smått och gott och det tog ungefär en vecka innan jag hade paketet! Beställde så mycket så jag fick gratis frakt. Annars så kostar frakten ca 55 - 115 kr, så det är ju inte så farligt med tanke på att det skickas från UK. Posten här är ju mycket dyrare för det mesta. 

Har också beställt från Amazon uk. Härifrån beställde jag Derwent Inktense block och pennor. Det var det billigaste jag kunde hitta (är sådan att jag ofta jämför priser innan jag beställer). Det tog en vecka så hade jag paketet. 

I USA finns det en hel del som jag skulle gärna vilja beställa, men tull och frakt blir väldigt dyrt. Ibland blir kostnaden dubbelt så mycket mot vad själva varan kostar så jag har ännu inte beställt något därifrån. 

Ni får gärna fylla på med nätbutiker som ni själva beställt ifrån och rekommenderar!

Annons:
Upp till toppen
Annons: