Annons:
Etikettmaterial-och-teknik
Läst 1038 ggr
Kaninhoppare
10/30/16, 7:07 PM

Faber castell polychromos?

Är det ett bra val? Om inte, vad ska man satsa på istället och vart får man tag på det isåfall? 

Jag tänkte införskaffa lite nya grejer imorgon, men jag är osäker på om jag vill lägga ut  så mycket pengar som de 120 st kostar. Samtidigt vill jag inte betala för ett set med mindre pennor och sen inse att jag behöver fler. 

Är det värt pengarna? Någon som kan visa lite resultat av dem kanske? 😃

Medarbetare på Jättekanin

Annons:
[HundochKatt]
10/30/16, 7:36 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Absolut! Det är toppen bra pennor. Oljebaserade så de får inte den "vita vaxhinnan" som man kan få av vaxpennorna. Men den vita tycker inte jag är så bra så jag använder mig av Caran d'ache Luminance white. Men det är ju lätt att komplettera med. 

Har en bildtråd där det finns en bild som jag använt polychromos (var inte alls van vid att jobba med färg och tränar fortfarande) och så finns det en här på en ponny jag gjort med polychromos. 

Och så den senaste.

lydisleon
10/31/16, 1:17 PM
#2

Jag har ett 60-set som jag köpte ganska nyligen :) jag har inte hunnit göra så mycket än men är nöjd med resultatet på det jag har provat. Det är definitivt värt pengarna!

Kaninhoppare
10/31/16, 7:59 PM
#3

Tack så mycket för hjälpen båda två! Och riktigt snyggt gjort #1

Beställde nyss det största setet, ska bli riktigt spännande att få hem det och pröva. 😃

Medarbetare på Jättekanin

[HundochKatt]
10/31/16, 8:26 PM
#4

Tror nog att du blir nöjd med Polychromos! Har också 120 setet och även fast jag ännu inte använt alla färger så känns det toppen att ha så många färger att jobba med.

Upp till toppen
Annons: