Annons:
Etikettteckna-människor
Läst 4354 ggr
peterde
12/13/16, 12:10 AM

Senaste teckning . 3

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är en av mina senaste teckningar.

Besök gärna min hemsida www.peterenstrom.se

Annons:
greenseng
12/15/16, 4:57 PM
#1

  Kan inte teckna själv och vet inget om det. Men det är något väldigt speciellt med ögonen. Tycker jag i alla fall.

Det där med cigaretter är nog svårt att få till så att det ser naturligt ut. Ungefär som med händer…

   Meditationen tar dig varsamt fram... fram mot ett uppvaknande.

peterde
12/15/16, 9:23 PM
#2

Vad är det som är speciellet med ögonen? Cigaretten blev väl kanske inte jättebra, men la inte heller ner någon större tid på den.. händer är nog en större utmaning :)

Besök gärna min hemsida www.peterenstrom.se

greenseng
12/15/16, 10:31 PM
#3

  Vad det är för speciellt med ögonen? De är ju helt otroliga!! Var har du lärt dig göra sådana ögon?

Händer anses vara väldigt svårt sade en konstnär till mig en gång. Han menade på att El Greco var den verkliga mästaren när det gäller händer.

   Meditationen tar dig varsamt fram... fram mot ett uppvaknande.

peterde
12/16/16, 9:45 AM
#4

Ja händer är nog bland det svåraste. Ännu mer att få dom att se mänskliga ut. Har försökt hålla mig undan att rita händer. Men det är nog samtidigt bra träning. El Greco vet jag inte vem det är, men får ta o kolla upp ;)

Besök gärna min hemsida www.peterenstrom.se

[HundochKatt]
12/16/16, 12:09 PM
#5

Händer är en kommande utmaning här på sajten, men det blir först nästa år. Så då får ni passa på att träna lite. 😎

greenseng
12/21/16, 6:04 PM
#6

  Skall bli intressant att följa. 🙂

   Meditationen tar dig varsamt fram... fram mot ett uppvaknande.

Annons:
peterde
12/24/16, 2:08 AM
#7

Ja då kanske man kan vara med i den utamningen :)

Besök gärna min hemsida www.peterenstrom.se

peterde
12/24/16, 2:10 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Här är min senaste teckning förhästen. Den är färdig och såld så helst ingen kritik på just denna ;)

Besök gärna min hemsida www.peterenstrom.se

peterde
12/24/16, 2:15 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Kan väl även slänga in denna och önska alla här en God Jul :)

Besök gärna min hemsida www.peterenstrom.se

greenseng
12/24/16, 6:45 AM
#10

  God Jul på dig själv! 😃

   Meditationen tar dig varsamt fram... fram mot ett uppvaknande.

peterde
12/25/16, 11:35 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

Målade denna ikväll med pastell. Blev väl ganska nöjd med tanke på att jag halkat efter lite med tecknandet. Finns även på min hemsida peterenstrom.se

Besök gärna min hemsida www.peterenstrom.se

peterde
12/26/16, 7:15 AM
#12

Felet jag själv sett nu i efterhand är att hennes hals ser ut att vara 2 meter för bred. Får kanske försöka fixa det… hmm.

Besök gärna min hemsida www.peterenstrom.se

greenseng
12/26/16, 8:38 AM
#13

#12

  En sann konstnär blir alltid… hmm… en smula pedantisk.

Eller hur? 😃

Men ok… Halsen ser inte riktigt normal ut. Men ta det lugnt och försiktigt om du skall fixa det. Det är alldeles för lätt att göra den för smal istället. 😉

   Meditationen tar dig varsamt fram... fram mot ett uppvaknande.

Annons:
peterde
12/26/16, 9:29 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14

Det kanske kan stämma :) jag blir i alla fall aldrig riktigt nöjd med mina teckningar/målningar så nu har jag försökt fixa halsen. Ska inte ändra nåt mer på den. .. Blev väl lite bättre? :)

Besök gärna min hemsida www.peterenstrom.se

greenseng
12/26/16, 10:26 AM
#15

  Jodå. Mycket bättre! 🙂

   Meditationen tar dig varsamt fram... fram mot ett uppvaknande.

peterde
12/30/16, 7:36 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#16

Min senaste skiss som jag tror jag tänker rama in o hänga på väggen. Händer inte ofta :) nu måste jag bara köpa ram också…

Besök gärna min hemsida www.peterenstrom.se

greenseng
12/30/16, 9:46 AM
#17

  Bra! Upplever den som något mer abstrakt, faktiskt.

   Meditationen tar dig varsamt fram... fram mot ett uppvaknande.

[HundochKatt]
12/30/16, 11:29 AM
#18

Bra jobbat! 👍

peterde
12/31/16, 1:23 AM
#19

Tack så mycket #17 & #18 :)

Besök gärna min hemsida www.peterenstrom.se

peterde
2/4/17, 7:05 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#20

Senaste snabbskissen. Hon ser lite vit ut men det beror på att jag inte målat nån hudfärg :)

Besök gärna min hemsida www.peterenstrom.se

Annons:
greenseng
2/4/17, 7:47 PM
#21

  Ser väldigt levande ut. Med det ansiktsuttrycket du fångat så är det många tankar som rör sig i huvudet. 🙂

Tycker den är väldigt bra faktiskt.

   Meditationen tar dig varsamt fram... fram mot ett uppvaknande.

peterde
2/4/17, 8:52 PM
#22

Tack så mycket greenseng :)

Besök gärna min hemsida www.peterenstrom.se

peterde
2/5/17, 11:20 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#23

Äldre teckning som aldrig blivit/blir klar. Men tänkte att jag lägger upp den här ändå ;)

Besök gärna min hemsida www.peterenstrom.se

greenseng
2/6/17, 10:45 PM
#24

  Förstår att du har svårt att få den klar. Jag kan råka ut för något liknande även om mina bilder är helt abstrakta och datorgenererade.

När det gäller mina egna bilder så tycker jag oftast då att de på något sätt saknar liv. Eller är alldeles för stela. Och här är det eventuellt fråga om något liknande.

Kanske? 🤔

Bakgrund och vattnet är helt perfekt. Där finns väl knappast något att säga om som skulle vara negativt. Tvärtom faktiskt.

Men flickan och hennes poserande intryck. Hennes vänstra arm, alltså den som är närmast betraktaren. Där saknar jag något. Kan handla om strukturer. Anatomiska strukturer. Och det hon håller i sin högra hand. En mer framträdande färg, kanske?

Vet faktiskt inte. En bild som kan göra en galen. Om man är perfektionist alltså.

Det bästa kanske helt enkelt är att se den som färdig. Annars kommer den förmodligen att kräva ett ordentligt arbete som man kan fråga sig om man har lust med. Trots allt är väl bilden helt godkänd egentligen. Även om jag då kanske upplever den som något stel.

Men det är synd på en sådan bra bakgrund och vattnet. Det är alltså något med flickan och objektet hon håller. Men det är en oinitierads spontana upplevelse.

   Meditationen tar dig varsamt fram... fram mot ett uppvaknande.

peterde
2/7/17, 3:16 AM
#25

Kan börja med att säga att grejen "hatten" hon håller i är bara i "basfärg". Brukar göra så och sen gå in på detaljer och "rätta" färger. Detsamma kan man säga om bakgrunden och vattnet, där jag kommit lite längre och förbi basfägen dock. Men inget som är klart. Händerna och armarna blev inte klara innan jag la ner projektet så är väl delvis därför dom ser lite stela ut. Det håller jag med om. Har även för mig att jag gjorde om just armarna och händerna strax innan jag slutade med teckningen. (Efter att jag tog detta fotot) Anledningen till varför jag inte har gjort klart den och förmodligen aldrig kommer göra det är väl mest för att jag inte känner för det :) kanske p.ga det som du säger att jag såg för mycket arbete framför mig och hellre började med nåt nytt. Jag ska göra som så i fortsättningen att jag endast lägger ut färdiga teckningar tror jag. ;) blir nog bäst.

Besök gärna min hemsida www.peterenstrom.se

peterde
2/7/17, 3:34 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#26

Letade upp teckningen precis och hennes armar ser ut så här just nu (fotot taget idag), och grejen hon håller i har visst blivit till en dålig galge istället :)

Besök gärna min hemsida www.peterenstrom.se

greenseng
2/7/17, 4:22 PM
#27

😃

   Meditationen tar dig varsamt fram... fram mot ett uppvaknande.

Annons:
peterde
2/12/17, 2:02 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#28

Gjorde denna skissen lite snabbt igårkväll. Är inget jag är nöjd med men inte heller något jag försökte seriöst med. Gjorde den mest för att testfilma lite. Litet klipp finns att se på mitt instagram.

Besök gärna min hemsida www.peterenstrom.se

greenseng
2/12/17, 2:10 PM
#29

  Skall du ha det till alla hjärtans dag?

   Meditationen tar dig varsamt fram... fram mot ett uppvaknande.

peterde
2/12/17, 3:31 PM
#30

Vet inte varför jag skulle greenseng. En halvkass teckning av en enkel köttbete. Men du kanske tycker det ser ut som ett hjärta?

Besök gärna min hemsida www.peterenstrom.se

greenseng
2/12/17, 8:45 PM
#31

  Ja faktiskt! 😃  Eller det var nog det första som slog mig. Men… jag tvekade lite trots allt och tog mig en tur på webben för att kolla in hur hjärtan ser ut. Okay. Det fanns väl kanske vissa skillnader. Men om vårt psyke har bestämt sig halv om halvt så ändrar det sig inte gärna. Och som sagt… första tanken.

Men ett köttbete ligger naturligtvis sanningen betydligt närmare. Någon typ av fläskkotlett kanske? Är ingen expert när det gäller slaktarens domäner. 🙂 Även om jag själv inte säger nej till en nygrillad saftig köttbit.

Men vad är ett hjärta egentligen. Jo… det är faktiskt inget annat än en köttbit. En avancerad muskel. Precis som urinblåsan, vilket kanske inte så många tänker på. 😃

Men… det var väl alla hjärtans dag som är ganska närstående, har jag för mig, som egentligen lurade mig här. Men oavsett vad det nu är så är den väl inte så tokig. Men att fråga indoktrinerade mig om en sådan sak är nog helt fel. 😎

Men ändå… Ett hjärta är som sagt var inget annat än en köttbit. Lite seg kanske, men ändå. Det skulle nog inte behövas alltför mycket justeringar innan det såg ut som ett perfekt hjärta. Fast… jag kanske bara inbillar mig här. Jag är trots allt ingen konstnär och har ingen kunskap om svårigheterna en konstnär har att brottas med. Men vem vet? Kanske i mitt nästa liv! 😉

   Meditationen tar dig varsamt fram... fram mot ett uppvaknande.

peterde
2/12/17, 10:11 PM
#32

😊

Besök gärna min hemsida www.peterenstrom.se

Denna kommentar har tagits bort.
greenseng
2/18/17, 3:01 PM
#34

  Ahhh…. Det är så du gör!!! Alltid kul när någon avslöjar sina hemligheter. 😃

Skojar bara, naturligtvis. Dock är det alltid kul att titta på när någon arbetar i verkligheten. Såg en konstnär arbeta en gång. Och de saker jag trodde var enkla att göra visade sig vara de svåraste. Medans de saker som jag trodde var mer eller mindre omöjliga att göra visade sig vara lätt som en plätt.

Funderar på att investera i en muspenna av något slag. Kanske…

Har sett att de flesta konstnärer börjar alltid med en sketchliknande figur i svart och vitt. Och sedan målar de över denna. Verkar vara någon typ av universell rutin.

   Meditationen tar dig varsamt fram... fram mot ett uppvaknande.

Annons:
peterde
2/18/17, 7:26 PM
#35

Näääeeeej! Nu visar jag ju hur jag gör. :) aja. Muspenna? Det måste vara en väldigt liten penna? Kan inte påstå att jag alltid gör på det här sättet när jag målar, brukar göra det som känns bra. Men det kanske visar sig nu när jag börjat filma att det är exakt så här jag alltid gör. Hmm.

Besök gärna min hemsida www.peterenstrom.se

[HundochKatt]
2/18/17, 8:30 PM
#36

Alltid lika intressant att se på videos, man får så mycket tips på tekniker osv. Har lärt mig massor av att bara titta. You tube är verkligen en bra källa att få lära sig mer och prova sådant som man inte ens tänkt på.

Denna kommentar har tagits bort.
greenseng
2/21/17, 6:05 PM
#38

  Mycket bra! 🙂

   Meditationen tar dig varsamt fram... fram mot ett uppvaknande.

peterde
2/21/17, 6:47 PM
#39

Tack greenseng 😊

Besök gärna min hemsida www.peterenstrom.se

peterde
2/26/17, 9:47 PM
#40

Haft lite strul med Youtube så här är klippet igen för 3e gången. Är inte van med filmer o Youtube o sånt, men är kul att visa och kul att se på själv också. Hade jag kunnat ta bort dom andra inläggen där filmen "inte är kvar" hade jag gjort det. 😃

Besök gärna min hemsida www.peterenstrom.se

[HundochKatt]
2/26/17, 10:34 PM
#41

Men det fixar jag!

Annons:
peterde
2/26/17, 10:58 PM
#42

Tack så mycket HundochKatt :)

Besök gärna min hemsida www.peterenstrom.se

peterde
4/25/17, 11:06 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#43

(EJ KLAR) Senaste oljemålningen jag håller på med när jag hinner med efter jobbet. Annars har jag 3 olika beställningar att hinna med också. Synd att det "vanliga" jobbet ska ta upp den mesta tiden. Ska försöka bli lite aktiv här med teckningar snart. 😊

Besök gärna min hemsida www.peterenstrom.se

greenseng
4/25/17, 11:27 PM
#44

  Den är väl inte helt fel? Har någon slags märklig harmoni.

Vågar en amatör som jag kläcka ur mig. 😉

Perspektiv är svårt, har jag förstått. Både för skapare och betraktare. Jag reagerar lite på fingrarna. Kanske pekfingret? Men vad vet jag? Förmodligen ingenting! 😃

   Meditationen tar dig varsamt fram... fram mot ett uppvaknande.

[HundochKatt]
4/26/17, 2:00 AM
#45

Jag tycker att det är otroligt snyggt gjort peterde! Har just målat min första människa och den blev inte alls lika bra som din ofärdiga… men träning ger färdighet heter det ju. 

Här får man visa allt som har med konst och teckning att göra. Bara för att det står teckning i fokus så handlar det inte bara om teckningar. Vet att det finns en för konstnärer i fokus, men tyvärr verkar den inte så aktiv i nuläget. Kanske vore en idé att slå ihop dessa två?

westlina
4/27/17, 4:34 PM
#46

Vilka otroligt fina målningar och teckningar du gör peterde! Blir väldigt inspirerad och lägger till dig på instagram!

peterde
5/1/17, 5:38 PM
#47

Tack så mycket #45 och #46 Det vore nog ingen dum idé HundochKatt, men jag är själv inte så aktiv som jag vill vara. Så jag är nog inte rätt människa att fråga ;) Tack så mycket Westlina :) jag har dessvärre varit lite inaktiv det senaste, även på instagram. Men jag kommer nog snart ladda upp nåt :)

Besök gärna min hemsida www.peterenstrom.se

peterde
5/13/17, 4:38 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#48

Här är en liten (A5) teckning jag håller på med. En beställning som jag hoppas dom blir nöjda med. (Förlåt för den mörka bilden)

Besök gärna min hemsida www.peterenstrom.se

Annons:
[HundochKatt]
5/13/17, 6:09 PM
#49

Riktigt fin skorpion!

peterde
5/13/17, 7:11 PM
#50

Tack HundochKatt :)

Besök gärna min hemsida www.peterenstrom.se

peterde
5/18/17, 7:38 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#51

Jag tror jag är klar.. Den ska vara klar senast torsdag nästa vecka så jag har en tid på mig att förbättra. Ser ni något som sticker ut och ser helt fel ut så säg gärna till. (Helst nåt som går att förbättra) :D

Besök gärna min hemsida www.peterenstrom.se

[HundochKatt]
5/18/17, 11:09 PM
#52

Jag tycker den ser jättefin ut! Men skulle jag göra något med den så skulle jag nog fixa texten lite så att det inte ser så platt ut. Skugga så det blir lite mer 3 D känsla, om du förstår vad jag menar. Men som sagt var, den är jättefin som den är och skorpionen är ju urläcker!

peterde
5/31/17, 4:06 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#53

Tack så mycket HundochKatt. Dom blev nöjda med den (sa dom) så jag är nöjd :) Här är nästa beställningsjobb som jag håller på med. Ska vara klar senast på fredag. Storlek A3. Lägger upp hela bilden sen när den är klar ;)

Besök gärna min hemsida www.peterenstrom.se

peterde
5/31/17, 5:05 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#54

Slänger in en utav mina äldre teckningar på Luke som jag inte tror jag visat här. Finns annars att se på min hemsida dock. ;)

Besök gärna min hemsida www.peterenstrom.se

[HundochKatt]
5/31/17, 11:32 AM
#55

Så fina porträtt du gör! Härligt också att du får beställningar, för det kostar ju en hel del bara i material. Själv får jag inga, men har heller inte marknadsfört mig eftersom jag är sjukpensionär. Men man önskar ju att man kunde få någon beställning då och då av vänner och bekanta, om inte annat för att köpa material som kostar skjortan tyvärr.

Annons:
shia
5/31/17, 9:01 PM
#56

snygga teckningar! önskar jag kunde rita/måla så, men jag har inte så bra materialXD en liten ask pastellpennor,och akvarellfärgXD inga spec penslar eller så, eller stativ. Har inte du någon bild från länge sedan när du var nybörjare, så att säga? vore intressant ås e om man kan bli något liknande stil som digXD

[HundochKatt]
5/31/17, 11:25 PM
#57

#56 Nu är jag inte peterde men du kan visst bli lika duktig som han är! 

Mitt tips är att börja med blyerts, till det behöver du inte något mer än blyerts i olika hårdhetsgrader, papper (gärna skissblock) och suddgummi. Billiga stompfar kan vara bra att ha. Men kan fungera med topz och mjukt papper typ servetter (använd inte gärna fingrarna då du har fett på händerna och det kan förstöra en teckning). Teckna och åter teckna och lär dig skugga fram motivet.  För det är egentligen det de handlar om, att träna och träna. Spara allt du åstadkommit så ser du också hur du utvecklas i ditt tecknande. Det är riktigt kul att gå bakåt och titta hur man tecknade tex. för ett år sedan. 

Vartefter du utvecklas kan du invenstera i annat material.

peterde
6/2/17, 12:08 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#58

Tack så mycket #56 och #57 :) #56 jag har alltid tyckt om att teckna så jag har massor med gamla teckningar. Men dom ligger nerpackade i nån stor säck nånstans i mina föräldrars källare ;) Jag har personligen lärt mig tekniker mest genom att rita av… vad som helst. Man behöver inte ha jättebra material. Det viktigaste är att det känns bra att jobba med. Minns att jag använde fingrarna mycket i början tills jag hitta en stompf :D Här är slutresultatet av teckningen förresten. Ska ha med den till jobbet imorgon kl 07.00. Deadline!

Besök gärna min hemsida www.peterenstrom.se

[HundochKatt]
6/2/17, 3:52 AM
#59

#58 Bra jobbat! Han/hon blev så bra och beställaren blir säkert jättenöjd.

peterde
6/2/17, 4:43 PM
#60

Tack HundochKatt :) han som beställde blev nöjd och tyckte det blev en bra present att ge bort. Får hoppas dom som får tavlan också blir nöjda :)

Besök gärna min hemsida www.peterenstrom.se

Upp till toppen
Annons: