Annons:
Etikettmin-tråd
Läst 1955 ggr
Wellcraft
2016-12-26 13:25

Wellcrafts tråd

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Gör en egen tråd! :) @Zhenuio på DA
Har ritat hela livet men nästan uteslutande bara blyerts och papper, numer har jag börjat lite med digitalkonst (höll på lite med det som liten) och det trivs jag bäst med. Är således ny på detta med färgsättning, skuggning, ljus osv.
Men använder även lite promarkers m.m.
Gör alltid linearten på papper o skannar sedan in i datorn.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Annons:
Wellcraft
2016-12-26 13:26
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Gjorde denna lite snabbt igår, mycket simpel men också lärorik kring skuggning, ljussättning m.m.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Wellcraft
2016-12-27 14:00
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Kämpade med denna igår natt och denna eftermiddag :)

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

[HundochKatt]
2016-12-27 15:41
#3

Ojojoj! Vilka läckra bilder!

Wellcraft
2016-12-27 17:38
#4

Tack så mycket 🤗

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Wellcraft
2017-01-03 16:11
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Åh vad det börjar köra ihop sig. 
Jag har två jobb som inte ger mycket pengar. På grund av mina funktionshinder så kan jag inte söka vad som helst, eller jobba hur som helst.
Jag behöver få in lite extra pengar och tänkte försöka sälja bilder. Har fått enstaka beställningar men inte mycket alls..
Hur hittat men folk som är intresserade? Kunder? Ingen aning om hur jag ska nå ut.
Min konst är ju inget speciellt eller proffsigt, så känns som de flesta väljer någon som är proffsig/bättre. 
Tacksam för alla ideér och svar!
Kastar även in lite bilder!

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Wellcraft
2017-01-03 16:11
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Annons:
Wellcraft
2017-01-03 16:12
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

[HundochKatt]
2017-01-03 16:21
#8

Fina teckningar! Speciellt den med sheltie/collierna (haft många shelties själv).

Tyvärr har jag inget svar på din fundering. Dock tror jag att det går lite trögt i början för alla oavsett vilken stil man tecknar/målar med. 

Det gäller ju att hitta rätt "kundgrupp" som gillar ens konst och vill betala för det.

Kanske kan du söka upp någon hundgrupp på FB och erbjuda dina tjänster?

Wellcraft
2017-01-03 16:29
#9

#8 Tack! Den bilden är en beställning från en kompis, mycket riktigt är det en liten sheltie och en sheltie/border collie mix.
Jo jag har funderat på att kolla av på facebook, men känns lite läskigt (prestationsångest) 🤐Men får göra det ändå, måste ju ha pengar.
Nu har jag bara fått beställningar av folk jag känner eller är bekant med, då känns det lite mindre skrämmande. Men man måste ju ta steget någon gång.
Tack för tipset :)

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Wellcraft
2017-01-03 19:01
#10

Jag funderar lite på en sak. Om man gör en bild till någon och denne inte betalar, vad gör man då?
Jag sätter gärna exakt pris när bilden är klar och köparen är nöjd, men då finns ju risken att köparen tar bilden och skiter i betalningen.. Borde jag göra annorlunda kanske? Ta betalt innan jag visar bilden? :s

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

[HundochKatt]
2017-01-03 19:16
#11

Kan du minska ner bilden på datorn och kanske skriva något över den tex. din signatur? Originalet får de när de betalt.

Wellcraft
2017-01-04 16:08
#12

#11 Att jag inte tänkte på det!
Jag lade ut på facebook och nu har jag fått massvis med beställningar, såå kul.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

[HundochKatt]
2017-01-04 16:10
#13

Men vad kul! 👍

Annons:
Wellcraft
2017-01-09 13:38
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#14

Beställningarna är färdiga, majoriteten ville ha bilder som redan var klara.
Det var så otroligt kul att rita beställningar. Om någon här känner sig manad så ritar jag väldigt billigt. 
Här är ett par av de färdiga. Jag har bara haft min ritplatta i ett par dagar, men tycker att jag förstått mig på den snabbt ändå.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Wellcraft
2017-01-09 13:39
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#15

Första nakenhunden jag ritat någonsin, lagom svårt!

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Vanilj2008
2017-01-09 16:55
#16

#15 Riktigt fin. Men ögat ser lite stort ut i förhållande till resten av huvudet. Även fast du har en söt, charmig stil så är det ändå bra om proportioner och så stämmer medan andra grejer kan vara lite gulligt fantasifulla. Annars tycker jag att det var bra jobbat!:)

Wellcraft
2017-01-09 21:35
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#17

#16 Ögat är faktiskt inte särskilt stort alls. Men det kan se ut så om man har en mörk (?) skärm, eftersom området kring ögat är mörkt. Kanske borde gjort det ljusare däromkring däremot.  På min data syns de tydligt.
Men tack! :)
----

Denna jobbade jag med idag, men råkade klanta mig totalt så vi får se vad som blir av den :( Det syns inte på denna bild..

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Wellcraft
2017-01-14 18:33
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#18

Jobbat klart med mina senaste beställningar. Fick tid över och ritade till min f.d sambo.
Att det blev ett lejon var givet, har alltid kallat honom för mitt lejon.
Det tog tid, jag blev missnöjd. Men den duger.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Vanilj2008
2017-01-14 19:59
#19

#17 Jaa du… Tycker verkligen att du borde markera med lite ljusare runt ögat. Ser jättestort ut!

Vanilj2008
2017-01-14 20:01
#20

Då menar jag hunden fortfarande X)

Annons:
Wellcraft
2017-01-14 20:32
#21

Kunden blev nöjd iaf (så nöjd att hen beställde ännu en), och det är det viktigaste. Kommer inte ändra på bilden nu i efterhand.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Vanilj2008
2017-01-15 09:15
#22

#21 Det var ju bra! :)

Wellcraft
2017-01-28 12:28
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#23

Min depression och ptsd är värre än någonsin.. Finns inget motivation till något.
Därför är jag lite stolt över att jag lyckades färdigställa en helt okej teckning av min Elviz.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Wellcraft
2017-03-15 14:45
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#24

Nåväl.. Läget är inte bättre, snarare sämre.. Trodde inte det var möjligt. Sitter mest som ett frågetecken och undrar vad som händer med mitt liv, kreativiteten är död.
Men jag har försökt lämna "fabel"stilen för ett tag och testa teckna realistiskt. 
Efter mycket tutorials, knep och trix så har jag hittat en teknik som jag trivs med. 
Så himla kul att hitta en nytt spår.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

[HundochKatt]
2017-03-15 20:42
#25

Jättefin! Pälsen i synnerhet har du lyckats med. 

Kreativiteten/inspirationen tror jag går upp och ner för oss alla. För att hålla den uppe så tror jag det är bra att byta medie emellanåt. Själv målar jag mycket i olja just nu. Det är så himla kul, förlåtande och snabbjobbat.

Wellcraft
2017-04-26 18:05
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#26

Gjorde denna som en födelsedagspresent åt en god vän.
Det är hennes engelska springer  spaniel.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

[HundochKatt]
2017-04-26 22:19
#27

#26 Imponerande hur du har fått till pälsen, speciellt det gråvita.

Annons:
Wellcraft
2017-04-27 07:57
#28

Tack så mycket, värmer att höra. Nästa utmaning blir att få till svart päls realistiskt :)

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Upp till toppen
Annons: