Annons:
Etikettövrigt
Läst 2053 ggr
Silversak
2/8/17, 12:25 PM

Trycka upp posters

Hej!

Ingen aning om vilken grupp jag skulle placera detta inlägg i, men jag vill trycka upp typ posters och liknande av mina bilder jag målat. Är det någon som har tips på hur man lättast går till väga?

Har provat skanna in en bild och sedan skicka in den för tryck, men saken är den att jag var tvungen att sitta i photoshop och sudda bakgrunden på den, eftersom skannern får med alla fingeravtryck osv osv från bilden… Sen om jag går in på en butik som kan trycka upp så tar dom ju nästan 300 kr för EN A3:a. Någon som har andra tips? Eller måste man fortsätta sitta och sudda alla bakgrunder hehe

Annons:
Choklad
2/8/17, 12:28 PM
#1

Jag vet inte jag heller, så därför bokmärker jag detta och ser om någon vet

U R us

Carmarino
2/8/17, 2:03 PM
#2

Vill du trycka eller kopiera bilden? Oavsett vilket så lär nog fingeravtryck m.m. komma med. Kan du inte sudda i photoshop och göra ett tryckfärdigt original?

Här är ett par ställen där du kan få din poster tryckt:
http://www.egenposter.se/?go=skapa&typ=poster
http://www.trycka.se/ondemand/affisch

Vill du kopiera den så är det nog enklast om du letar upp ett tryckeri i närheten av där du bor, och kollar med dem. Men som sagt, du lär få med både fingeravtryck och annat även vid kopiering. Vill du inte ta bort dem själv så lär du få betala en hel om företaget ska göra det.

Det låter väldigt mycket med 300 kronor för en enda A3:a. Hittade det här tryckeriet, och vad jag kan se så tar de bara 20 kr för en färgkopia. Men då vill det förstås till att du bor i närheten av Helsingborg, för det är där företaget ligger. Annars finns det förhoppningsvis något tryckeri på närmare håll, som är billigare än butikerna du besökt.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Silversak
2/10/17, 5:17 PM
#3

#2 Tack för svar!

Alltså just nu har jag ju dom flesta bilderna på bara vanligt skisspapper, men vill kunna trycka upp på annat material (typ glansigt/kraftigare papper osv). Men ja jag kanske får envisas och sitta och sudda bakgrunder… Är bara det att det är ju inte bara en bild jag vill kunna trycka upp haha

Ska se om jag kan hitta ett tryckeri här var jag bor! Där dom tog 300 var Gallerix så är väl därför det var så himla dyrt. Men om det kostar 20 kr där du sa så lär det ju kanske inte kosta så mycket mer än det här var jag bor om jag kan hitta ett tryckeri :)

Carmarino
2/10/17, 5:28 PM
#4

#3 Gallerix är ju inte kända för att vara billiga direkt, så du kan säkert hitta något bättre. Har ni inget köpcentra någonstans i närheten? Där brukar ofta vara åtminstone någon fotoaffär där man kan få gjort kopior. Men som jag sa innan; det som syns på originalet syns på kopian också, och ska någon annan retuschera bort det så blir det mycket dyrare.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Silversak
2/11/17, 1:19 PM
#5

Jodå det har vi, flera stycken men vet inte av någon fotoaffär men kanske får kolla upp det också! Men kanske är bättre att bara sudda själv så man får det som man vill ha det :) Då är det ju lättast att bara skicka in digitalt någonstans också, bara det att jag inte har en så stor skanner hemma så hade varit skönt om man hade kunnat fixa det och kopior samtidigt någonstans :)

Carmarino
2/11/17, 2:38 PM
#6

Lycka till. Skriv gärna och berätta hur det gick, och vad du valde att göra. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
Silversak
2/12/17, 12:19 PM
#7

#6 Jo tack! Ja det ska jag göra :)

Silversak
2/13/17, 4:21 PM
#8

Tänkte bara meddela att jag hittat ett tryckeri som jag kommer skicka in mina bilder till (antingen gå in med dom inskannade och överförda till usb eller maila dom). Så jag kommer skanna och sitta och sudda bakgrunder som jag gjort tidigare.

Iaf här jag bor så tar dom 150 kr i startavgift sedan kan man trycka nästan hur mycket man vill och olika bilder om man vill det. Så tar dom kostnad för trycken också då givetvis men det minskar i pris ju mer man vill trycka upp. :)

Carmarino
2/13/17, 4:51 PM
#9

#8 Så kul. Lycka till med dina posters. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Silversak
2/16/17, 9:01 PM
#10

#9 Tack ska du ha! Och tack för hjälpen :)

Upp till toppen
Annons: