Annons:
Etikettmaterial-och-teknik
Läst 1585 ggr
CamillaS
2017-02-08 18:08

Svart/vit katt i blyerts, tips?

Halloj alla!
Jo det är så här, jag har fått en beställning på en svart/vit katt i blyerts men som alla vet är blyerts en grå ton, hur mjuk penna jag än ritar med så känner jag fortfarande att denna katt lika gärna skulle kunna se ut som en mörkgrå katt.
Hur skulle ni göra en katt i blyerts så den verkligen upplevs som svart? Eller finns det någon blyertspenna som är typ svart? Jag har 8B som mjukaste blyertspennan och det borde bli ganska mörkt, men endå upplever jag det inte så. Eller jo det blir ju mörkt, men som sagt fortfarande en grå ton..
Jag vet inte, kanske jag jobbar fel med undertonen och har mättat pappret så jag inte får till det svartare eller så går det inte att göra blyerts helt svart hmm.🤔
Jag vet inte, några tips? 😃👍

Annons:
CamillaS
2017-02-08 18:14
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Här är en bild på den, den ser iuf ganska svart ut i vissa ljus, men i starkt ljus upplever jag den mer mörkgrå.😉

SusannAlg
2017-02-08 19:35
#2

Jag tycker den ser svart ut. Jättefin början!

Följ mej gärna på Instagram  Ideal_smycken

CamillaS
2017-02-09 08:36
#3

#2 Tack! :)

peterde
2017-02-09 09:21
#4

Ser jättebra ut. Är ingen expert på blyerts men går väl inte få så mycket svartare än vad du har lyckats få. Det tror jag inte.

Besök gärna min hemsida www.peterenstrom.se

[rumelle]
2017-02-09 11:20
#5

Jag får absolut tankarna på en svart katt när jag ser bilden. 🙂
Jättefint jobb!

[HundochKatt]
2017-02-09 18:05
#6

Det finns har jag sett 9 B också, men minns inte vilket märke tyvärr. Sedan kan det skilja lite från märke till märke. 

Nej, helt svart blir det inte om man inte ska gå in på kol när det är som allra svartast. Det man istället får göra är ju att tänka på de olika nyanserna och inte använda det mörkaste mer än till allra mörkaste partierna så man får illusionen av att det är svart, vilket jag tycker att du lyckats med på din teckning.

Annons:
Carmarino
2017-02-10 17:31
#7

Tycker absolut att den ser svart ut. Dessutom ska väl varken teckningar eller målningar förvaras i starkt ljus, för då bleknar färgerna oavsett vilken sorts färg det är. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Vanilj2008
2017-02-11 13:54
#8

Tycker den ser svart ut. :) fortsätt bara på samma sätt ska du se!

CamillaS
2017-02-11 16:10
#9

Tack för alla era svar! Jag kör på med kisse så får vi se vad det blir för slutresultat.
#6 precis, kol har jag tänkt på. Hmm får se. 9B har jag haft tidigare men har använt slut på den så måste köpa en ny. :)

Carmarino
2017-02-11 16:34
#10

Glömde ju skriva att jag tycker att teckningen är fantastiskt bra och levande. Den som ska ha den kommer att bli jätteglad, det är jag övertygad om. Det hade åtminstone jag blivit om det hade varit min katt. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

CamillaS
2017-02-11 17:42
#11

#10 Åh, tack så mycket för det! Vad glad jag blir! 🤗
Ja jag hoppas att hon blir nöjd. Kissen heter Smulan och bor numera i katt himmelen så det blir ett fint minne för henne att minnas sin katt. ❤️

Carmarino
2017-02-11 17:47
#12

#10 Då blir hon säkert extra glad över att du lyckats göra Smulan så levande igen. 🐱❤️


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

CamillaS
2017-02-11 19:02
#13

#12 😃

Annons:
Fiapahmp
2017-02-13 17:17
#14

Jag tycker också den är bra och upplevs som svart, men det går ju alltid att gå in med en svart färgpenna om man vill ha det där lilla extra. Ex. polychromos black tycker jag fungerar bra till blyertsteckningar. ☺

dermot
2017-02-14 05:03
#15

Den ser jättefin ut, ser absolut att det är en svart katt! Tror det är svårt att få det mörkare med blyerts det blir liksom glansigt och upplevs ljusare, nästa steg är i så fall kol, men det fäster inte riktigt bra över blyerts. Det får man i så fall lägga först på de partier man vet ska vara mörka. :) jag brukar kombinera men ibland behövs det lite tankegång kring var man ska lägga det mörka.

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 




Carmarino
2017-02-14 08:46
#16

Det är sällsynt att katter är helt kolsvarta. De brukar vara brunsvarta eller gråsvarta. Visserligen har jag inte sett Smulan, men  jag tror att den här teckningen kommer att bli väldigt lik henne när den är klar.  🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

CamillaS
2017-02-16 18:56
#17

#14 Tack! Jag har funderat på det alternativet, men jag tror jag låter det vara som det är nu. Har jobbat jättemycket nu med olika hårdheter på pennorna och kört på med mjuka pennor igen osv och tycker faktiskt nu att tom jag tycker den ser svart ut. Så det går nog att få till rätt så bra svärta med blyerts också. :)
Men annars är färgpennor och kol helt klart bra alternativ om man vill få till det ännu svartare. 🙂

CamillaS
2017-02-16 18:57
#18

#16 Ja så är det ju givetvis. Har inte heller sett Smulan i verkligheten, men jag hoppas att ägaren kommer bli nöjd med slutresultatet. 👍

Carmarino
2017-02-17 09:54
#19

#17 Det skulle vara roligt om du kunde lägga ut bilden när den är färdig. Skulle så gärna vilja se hur slutresultatet blir. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

CamillaS
2017-02-17 17:14
#20

#19 Visst det kan jag göra. 🙂 Har varit sjuk några dagar så det har inte blivit så mycket ritat på den senaste tiden, men har hunnit rätt så långt. 👍

Annons:
CamillaS
2017-02-28 16:46
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#21

Så här blev slutresultatet för er som är intresserade. 🙂
Den är hemma hos sin nya ägare nu.

Carmarino
2017-02-28 17:21
#22

#21 Wow! Trodde först att det var ett foto när jag tittade som hastigast på det. Sedan läste jag att det var slutresultatet. Hon blev ju helt perfekt, och man kan definitivt se att det är svart päls - absolut inte grå. Klösbrädeöverdraget blev så bra att man nästan kan känna hur mjukt det är.

Hade det varit min katt, och jag hade fått den tavlan, så hade jag varit överlycklig! Är övertygad om att den nye ägaren också är det.

Grattis! 🤗


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[HundochKatt]
2017-02-28 18:06
#23

Den blev ju jättefin och visst är katten svart! Bra jobbat! 👍

CamillaS
2017-03-02 21:30
#24

#22 Åh tack snälla för den kommentaren. Värmde i hjärtat! 🤗❤️

CamillaS
2017-03-02 21:30
#25

#23 Tack så jättemycket! 😃

Upp till toppen
Annons: