Annons:
Etikettteckna-djur
Läst 1056 ggr
[Malin28]
7/5/17, 8:48 PM

Vad är lättast att lära sig teckna först

Hej jag försöker lära mig teckna djur och snåt men vet inte vad som är lättast att börja med när man ska teckna . Kom gärna med förslag och idder

Annons:
molam
7/5/17, 9:11 PM
#1

Jag började med huvuden, Sedan har jag gått vidare från det,  började me att placera ögon och Sånt rätt få till diverse detaljer och liknande, sen när jag hade Satt det, då gick jag vidare.

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

[Malin28]
7/5/17, 9:28 PM
#2

Okej. Men om man vill teckna annat en djur vad ska man teckna då?

molam
7/6/17, 11:55 AM
#3

Om man vill tecka människa, ansikte,
Om man vil teckna  Bilar, Kromet, Vill man tecka Natur, BAkgrunden, Blommor, "Kronan" JAg brukar börja tecka det jag först lägger märke till ^^

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

[Malin28]
7/6/17, 2:14 PM
#4

Okej. Jag får skaffa mig mer tecknar böcker och sånt har bara en med djur ser för steg

RödPanda
7/6/17, 10:07 PM
#5

Det går att rita vad som helst, människor, byggnader, blommor, saker, landskap. Och man kan prova olika stilar som verklighetstroget eller mer likt tecknad film eller någon annan stil. Man kan kolla på youtube också, där finns det massor med saker att lära sig, vet inte hur mycket som finns på svenska men på engelska finns det massor.

[HundochKatt]
7/7/17, 12:26 PM
#6

Har du möjlighet att titta på You tube så finns det massor av videos som lär ut hur man tecknar och målar. Tror mer på det än böcker som lär ut hur man tecknar. 

Men sedan är det alltid så att man måste träna och träna och åter träna.  Och på det lära sig se på referensbilden. 

Lära sig alltså att teckna det man SER och inte det man tror sig se.

Annons:
Odd
7/7/17, 8:22 PM
#7

Det lättaste att lära sig teckna är sånt som man tycker är roligt att teckna =) Har du ett intresse eller en hobby i vardagen, ta inspiration därifrån och teckna saker som du verkligen älskar. Har du t.ex ett stort hästintresse kommer du antagligen att tycka att det är jätteroligt att teckna hästar, då vill du teckna det ofta och blir på så sätt bättre snabbt. Så välj ditt favoritdjur och börja där.

   ~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~

[Malin28]
7/7/17, 8:38 PM
#8

Okej. Det är ju katt och hund som är mitt favorit djur så blir väl dom två jag får lära mig.

Upp till toppen
Annons: