Annons:
Etikettteckna-människor
Läst 1165 ggr
Tanjis
9/12/17, 12:06 PM

Romantik eller våldtäkt

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag går på en konstskolan och ska göra ett verk efter myten "leda och svanen". Enligt grekisk myt så förförs en kvinna (Leda) utav guden Zeus i form utav svanen, myten kallas "Leda och svanen" och dom har sex med varandra. I en dikt från William Buttler James även kallad "Leda and the swan" från 1926 (alltså mycket senare än myternas grekland) googla denna. Båda infallsvinklarna är intressanta, vilken känsla ska jag grunda mitt motiv på. Bakgrunden som jag är färdig med bifogas.

Annons:
Tanjis
9/12/17, 12:07 PM
#1

Detta är bakgrunden

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
[HundochKatt]
9/19/17, 10:59 AM
#4

Tyvärr vet jag inte vilken väg du ska gå, men jag skulle nog gå efter romantik. Det är ju ändå en sägen och våldtäkt låter ju inte något vidare.

Odd
9/21/17, 9:44 AM
#5

Menar du att de två olika versionerna har delad mening? En uttrycker det som romantik och den andra som våldtäkt, eller är det din syn på sägnern som är delad? Konst ska ju vara en reflektion av sig själv och/eller sina åsikter (särskilt på konstskolor, där är det oftast väldigt viktigt att bilden har ett personligt budskap) så du borde välja det som du känner starkast för.

   ~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~

Upp till toppen
Annons: