Annons:
Etikettteckna-människor
Läst 1252 ggr
Michis 08
2017-09-28 16:23

Undrar om det finns någon här som

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

….kanske skulle kunna hjälpa mig att knäcka den här nöten? 

Jag är har precis börjat teckna, har lite svårt med skuggläggning. 

Det kan va så att jag trycker för hårt? 

Och att jag  håller på för länge med bilden, så jag snöar in mig helt på fel spår. ;) 

Ansiktet är tok svår att få till … 

p.p1 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; font: 12.0px 'Helvetica Neue'; color: #454545}

Har inte börjat med blommora .. kanske är dem svårare att.. ;) 

Har köpt flera pennor, så nu har jag flera att välja på  och olika papper att rita på . 

Va tror ni … har jag tagit mig lite mycket vatten över huvudet ? 

/m.

Annons:
[HundochKatt]
2017-09-28 18:58
#1

Är det motivet som du börjat med på bilden? Hur ser din teckning ut? Vad tecknar du med? Underlättar om man ser ditt verk att svara på frågorna menar jag. 

Som nybörjar bild så kan ju den vara lite svår, men låt det ta den tid det tar att få den klar. 

Har du svårt med skuggning så kan det vara så att du trycker lite för hårt med pennan. Oftast använder man sig av ett "lätt tryck" med pennan och skuggar. Håll gärna pennan lite löst och lite längre upp än längre ner mot spetsen. Sedan kan man använda sig av en stompf eller servett och sudda ut skuggningen med, dvs. om du arbetar med blyerts.

Michis 08
2017-09-28 19:32
#2

Hej, :) 
Tror att det är så enkelt att jag har för starka pennor, testa nu med en annan .. vanlig stift penna … och vipps … så fick jag ett helt annat resultat . ;) 
Tror även att jag trycker för hårt och där med så blir det svårare att skugga . 
Ge mig 2 dagar så sänder jag vad jag har kommit fram till … ;) 
(Jag har köpt pennor för att rita, olika modeller / Papper har jag 3 olika som man ska rita) 

Vore kul att veta vad ni som är duktiga använder , samt era favorit papper . 

Tack!! :)

[HundochKatt]
2017-09-28 22:36
#3

Jag kör mest med Fabriano Artistico Hp Extra White 300 g papper eller Stonehenge papper, som jag köper i stora ark och skär till den storlek jag vill ha. 

Men jag har även andra papper beroende lite på vad det är jag ska göra. Langton tex. eller sandat papper. Och ett par block av lite tunnare papper men jag gillar mest att jobba med lite tjockare papper som de ovan nämnda. 

I blyerts har jag Faber Castell 9000 Art setet. Men använder också en stiftpenna, speciellt när jag tecknar upp motivet.

Väntar med spänning på att se ditt resultat! Det är alltid kul att se vad andra gör och följa utvecklingen.

[Tismon]
2017-09-28 23:04
#4

Tjoo

alltså, jag skulle väl inte kalla mig själv dålig, men jag är inte den duktigaste duden på att rita. För mig har konst alltid varit en känsla och egentligen har jag aldrig varit mycket för tekniker hit eller tekniker dit tbh, jag gillar att pröva mig fram. Ett svårt motiv för en nybörjare? Nä, jag tycker bara att det är roligt att folk vill utmana sig själva, det visar ju bara att du är intresserad! Låt aldrig något svårt hindra dig från att pröva, hur resultatet än blir så har du i slutändan ändå fått pröva något nytt och lära dig något :) Jag är fattig arbetslös och använder allt jag har till mitt befogande, allt från standard tunna tråkiga A4 - till tjocka, dyra, akrylpapper jag snott från konstnärskompisar. I slutändan så tycker jag att det som "gör" bilden är ens egna kapacitet och kreativitet, så oroa dig inte så mycket!

Michis 08
2017-09-29 13:36
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

:) 
Nu har jag gjort det jag har velat göra i många år. 
Är så feg … men till jul ska jag ha testat dem. 

Jag brukar säga att kan/tycker man om att klippa så spelar saxen ingen roll, även en får sax borde funka. 
Men jag var lite nyfiken…. 
Nu nöter jag på och lägger ca 20-25 tim i v. 
Men i dec - har det gått ca 1 år … o dååå …. borde jag kunna fatta galoppen. ;) 

Men som jag fått svar på så är det styrkan & hur hårt jag trycker som gör att jag blir arg o inte får till det med skuggor . ;) 

Min puttis kräks jag på - Jag ska ge honom 1 gång till - sedan så får han vila … 
Tack för svaren <3 

~. ~.~.~.~.~.~.~.~.~.~
NU VILL JAG KUNNA KÖPA DUK I METER BILLIGT 
- TIPS ?? /Internet länk  ??

Upp till toppen
Annons: