Annons:
Etikettmin-tråd
Läst 1391 ggr
Pathoftheblind
2017-10-08 15:01

Tony's bildtråd

God dag alla! Är ny här och tänkte dela med mig av det jag sitter och tecknar. 

Jag började öva på denna teknik i Mars förra året och jag har sedan dess inte ritat på något annat sätt haha.. Allting är ritat med prickar, de enda linjerna jag har dragit är konturer på vissa av bilderna. Det är extremt tidskrävande men det är så värt det i slutändan!  Jag har ritat allt helt på fri hand, dvs jag har inte planerat någonting, inte ritat några riktlinjer eller liknande, jag prickade och prickade tills jag kände mig färdig. Slutresultaten var för mig väldigt spännade eftersom jag inte hade någon aning om vad jag hade ritat!

Hoppas ni gillar det! Berätta gärna vad ni tycker också, det betyder massor! 😃Den som jag håller på med nu är ungefär alla dessa bilder tillsammans 🤪

Min första bild, det var här jag precis hade upptäckt tekniken att rita med prickar

Här hade jag köpt mitt första riktiga ritblock och ville försöka fylla det med prickar! Jag önskar att jag hade räknat hur många det egentligen är!

Min första stora bild, jag ritade denna på baksidan av tapet och ville försöka pricka så mycket som det bara gick! ganska virrigt motiv dock.

Den senaste bilden, tog ca 3 månader att rita men jag blev riktigt nöjd! Den är ca 40x50cm

Annons:
[HundochKatt]
2017-10-08 18:17
#1

Härligt med lite Abstrakt konst! Förstår att det tar lång tid, men intressanta bilder är det!

rossy
2017-10-08 21:28
#2

Häftigt, förstår att det är tidskrävande med prickteknik. Abstrakt men jag kan få många associationer såsom trädstammar, rötter, bläckfiskar, olika gestalter där hålrummen är ögon.  Min fantasi skenar iväg ibland.

Michis 08
2017-10-09 19:02
#3

Oj oj …. blev helt mållös … så vackert !! 

Så fint vill jag också kunna rita då jag blir stor ;)

[Tismon]
2017-10-09 19:25
#4

Fett coola känns lite som att man typ sågat ned träd och huggit ur dess hjärtan. Tänker mig lite typ tree spirits

Pathoftheblind
2017-10-10 14:44
#5

Stort tack allihopa! Jag älskar att höra vad folk ser i mina bilder, det motiverar verkligen mig att fortsätta med det!

Upp till toppen
Annons: