Annons:
Etikettfilmer-animationer
Läst 3767 ggr
emmf
8/14/12, 5:11 PM

Mina videoklipp

Ame tja. Det var sannerligen ett tag sen jag var här nu, tänkte bidra med lite videoklipp jag laddade upp på youtube alldeles nyligen :]!

Annons:
emmf
8/14/12, 5:13 PM
#1

Mer:

emmf
8/14/12, 5:14 PM
#2

Del två:

emmf
8/14/12, 5:15 PM
#3

Och från idag:

Zabbio
8/15/12, 10:20 AM
#4

Tack för dem! Alltidtt bra sätt att se tekniker på :)

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

21Guns
8/15/12, 10:45 AM
#5

Kul! :)

// Elin :)

"I think therefore I am" 

- Descartes

choiicho
8/15/12, 12:56 PM
#6

Jag älskar sådana videos! :D 
Jätte roligt att se hur du ritar! ^^

Annons:
emmf
8/15/12, 6:03 PM
#7

#4 Zabbio Alltid lika kul att dela med sig också :]!

#5 21Guns Yup!

#6 choiicho Haha jag med :d

emmf
8/21/12, 3:08 PM
#8

Ännu mer! :)

Hanna
8/21/12, 3:22 PM
#9

#8 Supersnyggt! :) Vad är det för program du använder? ^^

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

emmf
8/21/12, 4:59 PM
#10

#9 HappyLucky Tack så mycket! Photoshop CS6 :]

emmf
9/15/12, 10:51 PM
#11

Kvällens tecknande:

emmf
9/22/12, 9:26 PM
#12

Filmade heela processen den här gången vilket resulterade i tre videor >_<! Men det må vara

Del 1:

emmf
9/22/12, 9:59 PM
#13

Del två :)

Annons:
emmf
9/22/12, 10:55 PM
#14

Sista delen:

emmf
11/18/12, 3:27 PM
#15

Funderar på att sluta lägga upp länkar här, känns nästan lite onödigt. Vad sägs?

PollyBoffin
11/18/12, 3:32 PM
#16

#15 - NEJ! Inte nu när jag precis upptäckt dem! Du är otroligt duktig och då har jag inte hunnit kika närmare på något här. Nu får du fortsätta, blir svårt för mig att dyrka dig annars. ;)

emmf
11/18/12, 4:03 PM
#17

#16 PollyBoffin Haha visstvisst, jag fortsätter för din skull! Tack snälla!

PollyBoffin
11/18/12, 5:36 PM
#18

Nu så har jag plöjt alla dina videor och har kommit fram till en del saker:

1) Jag ÄLSKAR din stil. Helt underbar och den känns egen också, vilket jag tycker om.

2) Du är, i mina ögon, otroligt duktig på hundar/vargar, särskilt spetstyperna.

3) Jag tycker du är fantastiskt bra på att få ljuset rätt, otroligt avundsjuk.

4) Är barnsligt förtjust i hur du gör pälsen. <3

5) Skrattade gott åt ditt "Äsch" på rävskissen. Skrattande Jag brukar själv skriva kommentarer på mina bilder, så det var hög igenkänningsfaktor där.

Har du någon "Mina bilder"-tråd så jag kan få kika på lite fler bilder?

[Marro98]
11/18/12, 5:55 PM
#19

Jag har sett dina videos förr!
Du är jätte grym! :)

Vad använder du för "inspelningsprogram" eller vad man nu ska kalla det :)

emmf
11/18/12, 6:01 PM
#20

#18 PollyBoffin Den bästa sidan för att finna alla mina bilder koncentrerat är http://www.rravioli.deviantart.com/ :)!

Haha kära snälla fina <3 Jag ritar mestadels på beställning, och det är the wolflovers som är majoriteten av min publik än så länge så det blir bara en massa hund/varg ritande minst sagt.
Jag strävar lite efter att utvecklas så mycket som möjligt för varje bild, fightas lite utanför trygghetszonen egentligen hela tiden och det är samtidigt ett hett tips för att hålla sig motiverad! Dessutom gillar jag utmaningar annars också, så päls och ljussättning är rena rama gissningsarbetena, men de går hem! Gud vad glad jag blir : ))

#19 Marro98 Åh tack snälla~ Jag använder camtasia studio för inspelandet! :)

Annons:
[Marro98]
11/18/12, 6:27 PM
#21

#20
Okej tack! :)
Kostar det någtot?

emmf
11/18/12, 8:12 PM
#22

#20 Marro98 Åh yes, ifall du vill vara laglig så kostar det.

PollyBoffin
11/18/12, 10:33 PM
#23

#20 - O_o

Jäklar vad duktig du är! Jag måste skaffa ett nytt DA-konto (raderade mitt gamla) så jag kan kladda på dina bilder där också.

"For your information" är ju helt fantastisk (japp, såg att du använt referens, men det gör den inte mindre imponerande)… Jag gillar VERKLIGEN din stil. Är nog även första gången jag blivit så förtjust i en båt (din far måste vandrat på moln när han fick den).

Jag tycker du har utvecklats med stormsteg, särskilt om man jämför de båda bilderna i "Draw this again" utmaningen. När det gäller placerandet av ljus, så tycker jag att du verkar chansa väldigt bra. ;)

Ungefär hur många timmar lägger du ner på en bild som du inte räknar som en speed paint?

emmf
11/19/12, 7:27 AM
#24

#20 PollyBoffin På Dayviews under användarnamnet MMA2 brukar jag lägga upp lite diverse, även enkla småskisser som gärna inte är hundar :d Och haha aaaww, javisst blev han glad men han blir väl egentligen glad no matter what jag gör åt honom. Fast nu har han något att rama in på jobbet och skryta om :'d

Oj antalet timmar varirerar! Som t.ex. mina tre senaste bilder: Not Settled for Less, Mr Royal och Moon-based gjordes alla tre under samma helg, medan For your information och A red collar tog flertalet försök under flera helger (mestadels för att jag var tvungen att tvinga fram dem, och tappade lätt motivationen att fortsätta.)
Men det brukar bli att jag börjar rita någon gång innan middagen, sen tar jag paus - äter middagen - och fortsätter sedan efteråt tills jag går och lägger mig. När jag fortfarande känner att det behövs ritas något streck här och var, räknar jag bilden som klar i och med att dessa streck oftast inte gör någon större skillnad för hela konceptet. Mina bilder har därmed många skavanker i sig, men det är egentligen ingen som bryr sig om dem :D Så antalet timmar: en halv till en hel dag.

PollyBoffin
11/19/12, 3:32 PM
#25

#24 - Nisse också, man måste vara medlem… Insåg en skrämmande sak också när jag hittade dig på Dayviews; jag är 15 år äldre än du. O_o Med tanke på hur bra du är nu, hur kommer du då inte vara om en 5-10år?!

Tant PollyBoffin får ta och sätta sig och träna tror jag bestämt. ;)

*harkel host host*

Aha, så fort alltså. Önskar jag vore lika snabb, tar en evighet för mig. :p Mycket bra resonerat angående de där sista strecken, det är väl de som kan göra att en bild ser överarbetad ut.

Hehe, tror det bara är så att du ser skavankerna. Kan ju bli så om man har en viss bild av hur något ska se ut och så gör den inte det. Spelar ingen roll vad andra säger, du ser BARA de där felen och inte så mycket annat. Så fungerar i alla fall jag.

Ungefär hus stora är dina bilder? Jag arbetar med minst 1000x1000 pixlar, annars kan jag inte pilla som jag vill (och så kan man ju fundera på varför det tar sådan tid för mig att bli klar med en bild).

luckydragonriderkin
11/19/12, 3:46 PM
#26

du är ju JÄTTEBRA!!!!!!! :O :O tänker föja dig på DA ^.^

I like to draw *u* Skicka ett DM om du har några frågor C:

emmf
11/19/12, 9:14 PM
#27

#25 Haha tjena! Och javisst. Jag kan bli lite negativ när jag har ritat en bild som jag ser tusen fel i men tänker, äsch jag skiter i dem.. detta innebär ju inte världens undergång, och sen kommer folk som vill känna sig smarta genom att kasta kritik över stackars bilden. Där de påpekar saker som aldrig ens kommit på mina tankar. Så jag trivs otroligt bra med att vara min egen hårdaste kritiker, annars blir jag egentligen bara sur och gärna försvarar mig. Jag har alltid varit lite så ;d
Jag räknar allt under 2000px som litet! ;) Mestadels för att jag i framtiden vill kunna rita skithärliga bilder som ska gå att printa ut i så stor storlek som möjligt eller bara för att detaljer gör sig mycket finare som komprimerade pixlar än feta fläckar över en bild haha

#26 Men taack :D Åhyes följare tackar jag aldrig nej till <3

Annons:
PollyBoffin
11/19/12, 10:55 PM
#28

#27 - Under 2000 pixlar som litet… Nu när jag hållt på ett tag med Photoshop, så jag faktiskt också börjat inse detta. Överväger att öka storleken på hästhuvudet just för att det känns lite litet med 2300x3000 pixlar. Å andra sidan så är det ju en närbild på ett hästhuvud, så frågan är hur mycket spelyta jag behöver egentligen…

Härligt med en sådan inställning! Fortsätt så, det besparar nerverna. Kan du lära ut hur man gör? ;)

Jag blir själv defensiv om någon lägger fram något på ett felaktigt sätt (enligt mig alltså) när det gäller mina bilder, bara för att i regel ändra vad det nu ännu var personen påpekade sedan (händer alltid med en person i min omgiving och denna någon har inte haft fel i sin kritik hittills, så det är bara att bita ihop).

Aha, har du fått något tryckt än? Jag har funderat på saken några gånger så man faktiskt kan ge någon lycklig människa en bild eller två. Vet dock inte riktigt hur jag ska gå till väga (måste ha någon bild att trycka också xD).

Just det, känner du till CGTalk? Jag har precis gått med där och vissa som är där är verkligen extremt proffsiga. Gick med för att jag ska försöka lära mig att måla på "riktigt" i Photoshop och har börjat ändra hur jag ser och tänker på bilder.

emmf
11/20/12, 7:15 AM
#29

#28 Haha lära ut? Erfarenhet Erfarenhet och Erfarenhet, det är bara att fortsätta som du gör så finner du din egen måttanpassade väg att utvecklas! :]

Haha javisst, folk respekterar en konstnär som kan ta emot kritik. Må det så vara rättvis eller felaktig kritik, man ska kunna ta det professionellt.

De bilder som pappa bett om har jag alltid skrivit ut i och med att han vill ha dem i pappersform. De blir inte lika 'verkliga' annars. Och jag förstår honom, dessutom blir bilderna på något sätt mycket snyggare utskrivna :D Och javisst, tänker man att nu är det banne mig dags att skriva ut något, skrivaren står ju bara och dammar! Så kan man inte låta bli att tänka att man inte har någon tillräckligt bra bild för jobbet, man vill att det ska vara något speciellt när det väl skrivs ut!

Yes jag är medlem där sen en tid tillbaka, under namnet Jag1. (Heh) Och mer än det vet jag egentligen inte. Har inte alls varit särskilt aktiv där, och har glömt hur saker och ting fungerar haha, men framöver kanske jag kollar in det där stället lite mer! Vi får se :]
Ja när man börjar rita "på riktigt", och strävar för att utvecklas, lär sig grunder och whatnot, så är det som att man växer upp. Jag vet själv att jag lever efter "I don't believe in artblock", i och med att det, enligt mig, bara handlar om att inte ge upp för lätt. Sitter man däremot och tvångsritar, allt blir fult, och man förlorar motivation på så sätt så ritar man ju absolut fel saker. Man ska göra det man blir glad av. Håller man på med ett tråkigt projekt som man gärna slänger i soptunnan så ska man kunna ta en paus, rita något annat som är mer motiverande och framför allt roligt, och sedan komma tillbaka och fortsätta på det där man gärna hade skippat.

mumin12
11/30/12, 5:41 PM
#30

Är programmet gratis?

Lite förtjust i det :3

emmf
12/1/12, 9:44 AM
#31

#30 Ifall du menar programmet jag ritar i? Så nej, det är hemskt dyrt. Det enklaste sättet att få Photoshop CS5 gratis är att ladda ner det olagligt ;)

emmf
1/4/13, 5:36 PM
#32

Jag vet inte när inläggen börjar bli för långa, ska jag starta ett till?

Ny video i varje fall:

Upp till toppen
Annons: