Annons:
Etikettteckna-landskap
Läst 2774 ggr
Alg124
10/27/13, 2:01 PM

Hjälp med att komma i gång

Hejsan! Jag har ett projekt i bild. Jag går andra året på gymnasiet, så det måste ju faktiskt vara mycket bra. Jag har A i bild så läraren förväntar ju sig mycket av mig. Jag är ju en norrlänning och går gymnasiet söder ut med en bild lärare från Skåne så tror att det skulle vara en bra idé att rita någonting som kanske under älg jakten, sen ska vi redovisa det muntligt och visa upp bilden för klassen. Så om ni har några bra idéer så säg till.

Annons:
Floppan
10/27/13, 9:56 PM
#1

Låter som en bra ide , kan tyvärr inte så mycket om jakt

Sugar Mist
10/27/13, 11:42 PM
#2

Kanske en jämthund/gråhund som ställer en älg? (Heter det så? haha idk)  Typ såhär fast en egen tolkning? :)

-

Alg124
10/28/13, 6:19 PM
#3

Jå det var en bra idé. Och man kan säga ätt den ställer älg, på ståndskall. :)

Zabbio
10/28/13, 9:50 PM
#4

Vad har ni fått för instruktioner? :)

Gått igenom symbolspråk och liknande? Någon tanke på att skapa en stämning eller berätta något med bilden? Vad har uppgiften för syfte i undervisningen?

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

Alg124
10/29/13, 2:37 PM
#5

Det ska vara en helt vanlig bild som berättar om sitt ursprung. Så det är ju som inget speciellt. :)

Zabbio
10/29/13, 5:11 PM
#6

En berättande bild då? :) om ditt ursprung eller bildens? Lycka till. Verkar som att du har fått bra råd redan.

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

Annons:
Cahira
10/31/13, 7:15 AM
#7

Om du vill bilden ska representera norrland så får du nästan rita en skoter på fjället. :) 

Annars tycker jag älghund på jakt var bra. Du kan välja en lajka (rysk ras), gråhund (norsk) eller jämthund (jämtland, kanske bäst val?) och rita en pejl på hunden som dom ofta har. 

Lite spänning om det är skogsmiljö och hunden ser ut att spåra in i bilden och mellan träden i bakgrunden kan man se en älg stå och titta på hunden.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Upp till toppen
Annons: