Annons:
Etiketttema-trådar
Läst 9158 ggr
Zabbio
11/28/13, 8:46 PM

Skisstråd 2

Eftersom skisstråden blev lång görs en ny :)

Den förra hittar ni här: http://teckning.ifokus.se/discussions/521d3d66ce12c473cc00089f-skisstrad?discussions-2

Vill ni kommentera de bilder som ligger i den tråden kan ni välja att göra det där eller skriva kommentaren här och hänvisa till den förra :) De senaste bilderna som inte hunnit få så mycket uppmärksamhet kan också läggas in igen.

Klistrar in Odds intro till den förra tråden:

"Nu är det ju tänkt att jag ska göra klart en beställning på ett porträtt av en kompis, så självklart har jag suttit och kladdat i mitt skissblock istället.

Men det fick mej att tänka, det skulle vara roligt att se hur ni alla använder era skissblock. Tycker själv att det är väldigt intressant och lärorikt att studera andra människors skisser och övningar.

Så om ni känner för det, lägg gärna upp era skisser, övningar och koncept här. Om ni vill lägga upp hela skissblock-sidor hade det varit ännu roligare. Ni som ritar digitalt kan ju göra sketchdump bilder, d.v.s lägga in era skisser på samma fil, kan bli riktigt vackert om man gör något särskilt av det Skrattar 

Själv använder jag mina skissblock som ett utlopp för mitt humör, nästan som en dagbok, så jag har klippt och klistrat lite i photoshop för att ta bort dom allra mest personliga bilderna. Inte för att jag tror att ni skulle fatta vad dom handlar om, dom känns bara för personliga xD"

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

Annons:
Zabbio
11/28/13, 8:50 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Lägger in en skiss från historie lektionen idag ;)

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

Odd
11/28/13, 9:43 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Vad snällt att du gjorde en ny tråd! 

Är väldigt trött just nu så även om jag är här och läser inlägg nästan varje dag har jag inte orkat skriva något, men det släpper nog snart! 😃

Det känns som om jag har gjort en massa nya saker, men nu när jag sitter här och försöker komma på vad inser jag att jag bara har gjort 4-5 nya småskisser och börjat på en tavla som inte kommer bli klar på ett bra tag 🤐

Men jag har klippt, klistrat och omdesignat mitt skissblock, så alla sidor ser annorlunda ut, och gav den en omslagsbild. Jag är en språknörd så texten är skriven med Quenya Tengwar (alvskrift) och runskrift (yngre futhark) med stungna runor, fick riktigt ont i handen efter ett tag, var tvungen att skriva väldigt smått eftersom just det här skissblocket bara är ett A5 🥵

   ~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~

Odd
11/28/13, 9:45 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Två sidor ur skissblocket med några vattenfärgs skisser, gillar hur blomman ser ut alldeles ensam på pappret i boken 😃

   ~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~

Odd
11/28/13, 9:48 PM
#4

#1 Tycker att kaninen ser jättevacker ut, får verkligen en "wow"-känsla när jag tittar på färgerna och hur du använde dig av dem! Vad för slags pennor är det?

Du har inget foto från en rakare vinkel?

   ~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~

Zabbio
11/28/13, 10:15 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Väldigt häftigt skissblock :) Älskar runor och ''konstig'' skrift även om jag inte skriver själv :) 

Jag får aldrig min vattenfärg att bli så jämn.. tips?

Gissar att fläckarna uppe vid hörnet på blomteckningen är vattenfärgs-tester, men de ger ett intryck av att vara snafs som flyger med vinden, vilket ger mig intrycket av liv bredvid den stillsamma blomman :)

#4 Tack :)

Jag kan lägga upp en bild som är lite rakare. Tanken är att kaninen är tecknad i lite perspektiv, och ska få en 'pop-upp'' känsla när den ses/fotas ur en viss vinkel. Rakt ovanifrån blir det fel.  Däremot skissade jag som sagt under en lektion så jag hade inte riktigt möjlighet eller sinnesnärvaro att rita upp ett korrekt perspektiv-rutnät och förlaga, testa med kameran emellan osv, utan det blev lite..tja.. skissartat 😉 Var osäker på vilken vinkel som skulle bli ''rätt'' och kom på  i efterhand att den nog inte skulle ha ritats i profil, så försökte rädda den och göra den mer uppifrån.. Egentligen borde jag ha gjort  den mer utsträckt för att få effekt.

Pennorna är en vanlig HB o.5 stiftpenna, färgerna är stift (för jag har tappat pennan) till en grövre stiftpenna som jag köpte för en tia nånstans. De är någon slags färgstift och jaghar använt ljusblå, ljusbrun, gul och nån vinröd i örat. Det blå  i skuggan.

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

Zabbio
11/28/13, 10:30 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Tittar man rakt uppifrån ser den ut så här:

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

Annons:
Odd
11/28/13, 10:51 PM
#7

#5 Jag är väldigt ny på det här med vattenfärger själv, så allting är väldigt experimentellt och jag tror att det fungerar olika för olika personer så att man måste hitta sin egen teknik. 

Men personligen tycker jag att det är lättare att arbeta med en blandning av mycket vatten vs mycket pigment. Först börjar jag med en undermålning av mycket vatten (inte wet on wet, menar mycket vatten och lite pigment i färgkopparna) och ljusa färger för att veta att jag placerar allting rätt, sen jobbar jag "uppåt" med lite mer pigment tills jag känner mig nöjd med kontrasten. Brukar försöka undvika att färgen blir alltför krämig om jag inte ska göra smådetaljer eller starka Kontraster, så känns den för tjock blandar jag i mer vatten och balanserar upp med ny pigment för att få den konsistent som jag känner mig nöjd med.

Vill jag få jämna toner mellan färgerna brukar jag använda en väldigt rinnig konsistent som jag sen "plockar upp" med en torr pensel från de hållet jag vill ha det mjukare. Eller så målar jag med rent vatten direkt på kanten.

När färgen är väldigt rinnig torkar den också på ett annat sätt om man inte plockar upp den med en torr pensel, majoriteten av pigmenten flyttas ut mot kanten, så man får en sån effekt som på de gula och roströda färgfläckarna som du pratade om uppe vid blomman (Du hade rätt med att de är färgtester, men jag håller verkligen med dig om att de ger lite extra liv!)

Så med lite kortare ord tror jag att det blir lättare om man varierar väldigt mycket med färgens konsistens och jobbar mycket med just vattnet. Men nu är jag absolut ingen expert och håller själv på att lära mig!

Får faktiskt en mer pop-up känsla från den andra bilden! Är verkligen kär i sättet du har använt skuggorna och färgerna, den ser så mullig och go ut 😍

   ~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~

Cahira
11/28/13, 10:56 PM
#8

Snyggt med kaninen! Älskar skuggan, uttrycket, pälsen, vinkeln.. ja allt!

Och Odd, du är så himla duktig att jag finner inte ord att beskriva det. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Odd
11/28/13, 10:58 PM
#9

#8 Tack så jätte mycket Cahira! Blir verkligen glad över att du gillar dem!

   ~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~

Zabbio
11/28/13, 11:25 PM
#10

#7 Jag får testa mig fram med vattenfärgerna, ska testa det där med mycket vatten :)

Jo.. den andra bilden var egentligen den första jag laddade upp, sen testade jag att ta en ny på tåget hem och kunde inte riktigt bestämma mig.. på mobilen  såg den första bättre ut.. hmm. :)

Lade in lite färg mest för att riktiga skuggor brukar ha en ning blått i sig eller så och den saknade det.. sen blev det mer :P

#8 Tack! :)

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

PennyScarlett
11/30/13, 1:55 AM
#11

Asså shit…alla här är ju galet duktiga. Den här nivån håller inte jag :O Sjukt vackra bilder! (kollade igenom förra tråden)

Vi gör alla så gott vi kan utifrån våran kunskap och erfarenheter

Odd
12/3/13, 12:12 AM
#12

#11 Tycker personligen inte att det finns några "nivåer" inom teckning och målande, alla har vi olika stilar och så länge man tycker att det är roligt att hålla på med kan det inte bli fel eller se dåligt ut. 😃

   ~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~

Odd
12/3/13, 2:25 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

En A5 övning med Derwent coloursoft färgpennor och en vit posca penna. Tyckte inte särskilt mycket om hur de fungerar, kunde inte riktigt göra det jag ville med dem 😕 Men eftersom det var första gången jag använde färgpennor var det säkert mycket mitt eget fel och inte pga pennorna, jag lärde mig ändå en del och kommer säkert använda dem i framtiden. 😃

Lite dålig kvalité på bilden, jag är uppe hos min morfar så jag har inte tillgång till en skanner på ett par veckor och jag ska låta min mormor välja någon bild från mitt skissblock som julklapp när jag åker och hälsar på henne, hon älskar katter så jag tror att hon kommer att välja den här. Så en kamerabild får duga 😃

Referensbild från Felicia Långström.

   ~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~

Annons:
Zabbio
12/3/13, 3:27 PM
#14

Väldigt realistisk och snygg hantering av färger :)

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

Odd
12/3/13, 9:20 PM
#15

#14 Tack så mycket Zabbio!

   ~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~

Cahira
12/3/13, 9:37 PM
#16

Wow! 😮

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

jossan...
12/3/13, 10:15 PM
#17

#13 Wow! om du inte fick det som du ville så undrar jag vad du kan åstakomma med rätt material för detta var riktigt snyggt

Gud vad bra jag stavar…

Odd
12/4/13, 9:55 PM
#18

#17 Tack så mycket! 

Det är inte säkert att det hade blivit bättre, brukar inte veta hur resultatet blir förens jag är färdig 😂 Men jag skulle vilja testa pastelpennor för att se om det hade passat min teknik bättre.

   ~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~

eksess
12/4/13, 10:37 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#19

Fågelstudier :D

Odd
12/5/13, 12:07 AM
#20

#19 Riktigt vackra! 

Älskar sättet du har lyckats fånga många detaljer med enkla penseldrag 😃

   ~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~

Annons:
eksess
12/5/13, 1:38 AM
#21

#20 iii tack, det är precis det jag tränat på senaste så kul att du säger så! (:

mopsen12
12/5/13, 7:26 PM
#22

#13 Ja! Där var den! Assnygg! 😃

#19 Jättefina! 😃

Odd
12/5/13, 8:15 PM
#23

#22 Haha, jag läste Ass-nygg 🤐

Tack! 😃

   ~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~

mopsen12
12/5/13, 8:47 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#24

#23 Mitt nya favoritord! 😉

En serie jag skapat. Sudden är min hunds pojkvän… Grannvovven! 😂Och klosaxen är i princip det min hund hatar mest i hela världen.

Odd
12/5/13, 10:25 PM
#25

#24 Haha, nyser i hans fejs 😂

   ~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~

PennyScarlett
12/6/13, 12:28 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#26

Slänger upp denna här med :) har haft den här i mitt huvud hur länge som helst så jag är så glad att jag äntligen fick ner den på papper! Detta är en skiss på en tavla jag planerar att göra, men jag gillar att kladda och öva på papper först :)

Vi gör alla så gott vi kan utifrån våran kunskap och erfarenheter

Lazzie_
12/15/13, 9:07 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#27

Kom på att jag inte lagt upp något alls i den nya skisstråden. Så här kommer lite nytt digitalt kludd.

Annons:
[MsHammer300]
12/15/13, 9:58 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#28

Skissade ett öga i går :3

Zabbio
12/17/13, 10:37 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#29

En bra övning är att rita av skrynklat papper. Man får öva på ljus och skugga i olika vinklar och för det mesta har man inte någon ''färdig mall'' för hur det ska se ut (tex ritar vi gärna ögon ellar annat efter ett invant mönster, även om vi försöker rita av en bild så sitter den vänstra hjärnhalvan och petar med det invanda mönstret.). Sen så är det alltid bra att rita ''ur verkligheten'' istället för efter foto :)

Och ingen vet ändå hur pappret egentligen såg ut, så resultatet ser oftast helt ok ut ;)

Denna satt jag med under lektionen. Lite halvslarvigt mest för att ha något att göra med händerna (jag kan inte skriva och lyssna samtidigt)

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

Odd
12/20/13, 10:15 PM
#30

#26 Riktigt härlig! Älskar färgerna du använde 😃 Lite synd att den hamnade upp och ner bara.

#27 Jag blir alltid så glad av att titta på dina teckningar Lazzie, du har en sån fri stil!

#28 Väldigt häftigt, du har gjort ett jättebra jobb med glansen 👍

#29 Bra tips Zabbio! Jag gillar hur din blev, den ser lite ut som en abstrakt hatt, eller klänning 😃

   ~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~

[MsHammer300]
12/20/13, 11:02 PM
#31

#30 tack :)

Zabbio
12/20/13, 11:39 PM
#32

#30 Tack :) Det var ett papper i mitt anteckningsblock som skrynklat sig och halvt rivit av sig från väskan. Men det är en nyttig övning, och lite kul när man kommer in i det :)

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

sasha_setter
12/21/13, 5:07 PM
#33

Era skisser är ju bättre än mina färdiga! Herregud så bar ni är!!

Hälsningar Sasha, Zally och mig!

Odd
12/26/13, 3:37 AM
#34

Känner mig så bruten just nu, båda mina skissböcker hamnade i havet. Bilderna klarade sig relativt bra förutom lite förlorade detaljer, men jag var tvungen att riva ut varje sida och låta dem torka i en bok och pappret är alldeles förstört, så jag kommer aldrig kunna bygga vidare på sidorna vilket känns väldigt svårt. Låter lite dramatiskt men allting jag tänkte på när jag gjorde bilderna fanns i de linjerna och jag kunde alltid gå tillbaka och pilla vidare för att komma tillbaka till den sinnesstämmningen och inse något nytt om mig själv.

Det känns så tomt när jag tittar på dem nu 😕

   ~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~

Annons:
eksess
12/26/13, 5:18 AM
#35

#34 :( låter jättejobbigt. Tur att de inte gick sönder helt ändå, det är ju så hemskt att förlora ett helt skissblock och veta att man aldrig ens kan se vad man ritat i dem igen. Men jag lider med dig :l

lili3337
12/26/13, 7:36 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#36

En snabb skiss ^^

Glada hälsningar från lilla mig! Regnbåge

Cahira
12/27/13, 12:28 AM
#37

#34 Totalt medlidande! 🌺 Alltid hemskt då hårt arbete går till spillo. :(

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Odd
12/27/13, 12:45 AM
#38

#35, 37 Tack eksess och Cahira 🤗 Ska skaffa nya skissblock imorgon och se vad jag kan rädda av mina gamla sidor.

#36 Gillar variationen på riktningarna i linjerna! Särskilt de du har använt på kullarna i bakgrunden, de får dem att se så långa och mjuka ut 😃

   ~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~

lili3337
12/27/13, 10:13 AM
#39

Tack Odd! I en skissbok (just den däruppe faktist) så finns det massor av olika tekniker. Just den teknik som jag använt skall man rita slarviga krusiduller. Blev inte så nöjd, men det är ngonting jag skall göra igen ^^

Är så trött på min HB penna! Den är så mjuk. Måste nog köpa en hårdare snart Looser

Glada hälsningar från lilla mig! Regnbåge

Lazzie_
12/27/13, 4:57 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#40

Skannade lite kladd från mitt skissblock idag. Så här är det som var mest presentabelt.

Lazzie_
12/27/13, 4:58 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#41

Som vanligt mest huvuden…

Annons:
lili3337
12/27/13, 8:04 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#42

Lusse är ledsen för att han säger God Jul så sent. Han hoppas att ni förlåter honom!

Glada hälsningar från lilla mig! Regnbåge

[MARWAKE]
12/27/13, 8:19 PM
#43

#42 Det är klart vi förlåter honom ;)

[brallis123]
12/28/13, 12:04 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#44

Så underbara skisser, härlig inspo!

Här kommer en liten kladd/skiss från mig

Odd
12/28/13, 2:56 AM
#45

#40 Älskar huvudet högst upp till vänster! Såna små fina detaljer som ger den så mycket liv 😃

#42 God Jul på Lussen! Kan väl passa på att säga Gott Nytt År så man inte glömmer det också 🥳

#44 Häftig design, jag gillar att du har använt dig av olika färger även när du bara skissar!

   ~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~

eksess
12/28/13, 4:40 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#46

Har varit så otroligt inspirerad denna veckan, så här är en en liten nattskiss!

Odd
12/28/13, 6:29 AM
#47

#46 Älskar designen! Han/Hon är så vacker, särskilt kär i öronen 😍

   ~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~

HästMunken22
12/28/13, 10:08 AM
#48

Bara en fråga, vad räknas som skiss? För om man tittar i denna(och förra) tråden finns det allt från "färdiga" bilder till snabba teckningar.

Annons:
Odd
12/28/13, 10:55 AM
#49

#48 Även om tråden heter "Skisstråd" får du lägga upp lite vad du vill här. 

Så om ni känner för det, lägg gärna upp era skisser, övningar och koncept här. Om ni vill lägga upp hela skissblock-sidor hade det varit ännu roligare. Ni som ritar digitalt kan ju göra sketchdump bilder, d.v.s lägga in era skisser på samma fil, kan bli riktigt vackert om man gör något särskilt av det.

De färdiga bilderna är oftast övningar med nytt material, slutresultaten på skisser som man fick se tidigare i tråden eller någon bild som man kände sig lite extra stolt över och ville visa upp.

Sen varierar det ju väldigt mycket mellan personer vad man räknar som en skiss. För mig är nästan allting jag gör i mina skissblock skisser, d.v.s ofärdiga teckningar/målningar som jag bara suttit och pillat med för skojsskull, vissa ser ut som färdiga bilder men för mig är det inte samma sak.

Så det finns inga regler, har du en bild som du tycker skulle passa in i tråden är det bara att dela med dig! 😃

   ~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~

Odd
12/28/13, 11:01 AM
#50

#48 Om du ville ha den tekniska meningen bakom ordet gjorde jag en snabb googling http://sv.wikipedia.org/wiki/Skiss

   ~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~

lili3337
12/28/13, 3:43 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#51

Kladdelikladd kladd ;3

Glada hälsningar från lilla mig! Regnbåge

[MARWAKE]
12/28/13, 4:47 PM
#52

#51 Du gillar att rita hästar va? xD Rolig bild ;)

lili3337
12/28/13, 5:01 PM
#53

#52 Jep, jep xD Fast har bara sett hästar fem gånger i mitt liv Ledsen Men tack! Kramas

Glada hälsningar från lilla mig! Regnbåge

HästMunken22
12/28/13, 5:14 PM
#54

#49 Okej, tack för bra svar. Får väl se om jag vågar visa något så småningom :)

[MARWAKE]
12/30/13, 7:12 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#55

Björn :)

Annons:
Cahira
12/31/13, 4:29 AM
#56

#55 Sööööt!!

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

lili3337
12/31/13, 6:45 AM
#57

#55 Han ser förvånad ut Cool Eller förvirrad xD Men söt!

Glada hälsningar från lilla mig! Regnbåge

mopsen12
12/31/13, 8:29 AM
#58

#55 Jättegullig! Björnbröder-björn? 😍

[MARWAKE]
12/31/13, 10:20 AM
#59

#56 Tack :) #57 Jo det är typ meningen att han ska se förvirrad ut ;) #58 Ja precis Björnbröder-Björn ja :D

Weasley
12/31/13, 10:32 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#60

En liten plätt som skulle bli ett öga, men blev en humla.. Det kom ett stycke öga med också ;)

Trololololololololololo

lili3337
1/1/14, 7:09 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#61

Mitt första 2014 kludd!

Glada hälsningar från lilla mig! Regnbåge

Papaya
1/3/14, 5:37 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#62

Vilken rolig tråd! Jättekul att se allas bilder! :D

Bidrar med ett par bilder. Mobilkamera för jag orkade inte skanna..:x

//Emma
Hartassens Kaniner - uppfödning av hartypade hoppkaniner

Annons:
Papaya
1/3/14, 5:40 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#63

En till

//Emma
Hartassens Kaniner - uppfödning av hartypade hoppkaniner

Papaya
1/3/14, 5:42 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#64

Fattar inte varför de inte vill vara rättvända på iFokus när de är rättvända i mappen som jag hämtar dem från? :o

//Emma
Hartassens Kaniner - uppfödning av hartypade hoppkaniner

mopsen12
1/3/14, 5:44 PM
#65

#64 Vet inte varför de är felvända, men måste säga att jag älskar den med hon som springer! 😍 Jag joggar ofta själv och rörelsen, håret och allt stämmer precis! Jättesnyggt gjord!

Papaya
1/3/14, 8:19 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#66

#65 Tack så mycket! Jag försöker mig på det här med rörelse just för tillfället, bra att det går åt rätt håll. ^^

Gjorde just en till, stavhopp (utan stav, oops ;) ).

//Emma
Hartassens Kaniner - uppfödning av hartypade hoppkaniner

Lazzie_
1/3/14, 9:30 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#67

Som vanligt riktigt skoj att se allas skisser!

Här är några nya från mig Försöker bestämma mig för hur jag ska rita en karaktär till min serie men det går inte så bra >_<

Odd
1/6/14, 1:01 PM
#68

#51 Jättesöta hästar 😃

#55 Bra gjort med skuggningen, du har lyckats fånga många olika ljusnyanser i pälsen 👍

#60 En humla kan alltid rädda en teckning! 😃

#64 De kanske inte har sparats på rätt håll även om de visas så i mappen, testa att öppna den i ett visningsprogram och vrid den rätt sen tryck på "Spara", om det inte funkar kan du även testa att göra likadant i ett redigerings program (photoshop, paint, gimp o.s.v). 

#Papaya Riktigt snygga skisser! #66 Gillar den här bäst! Snyggt ritade händer och fötter och jag gillar att du har använt dig av lite mer olika riktningar när du ritade skuggorna 😃

#67 Han ser lite frustrerad/irriterad ut, hade du en liknande känsla när du ritade honom?

   ~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~

Odd
1/6/14, 1:07 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#69

Har inte kommit igång särskilt mycket med skissandet igen, känns fortfarande väldigt stelt när jag försöker rita, men det släpper nog snart!

Men jag ville testa en ny teknik att teckna porträtt i, så mopsen12's ansikte fick bli mitt övnings offer 😃

   ~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~

Annons:
Odd
1/6/14, 1:13 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#70

Snubblade in i en Art Trade på DeviantArt också (är inte helt säker på hur det hände, men men 🤦‍♂️) så jag gjorde en snabb skiss löst baserad på en av deras OCs.

Även om jag ritade den för det mesta direkt ur fantasin känns det som om jag har sett den här exakta varelsen någon annanstans, så om jag har stulit någons design får ni gärna säga till 😟

   ~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~

RödPanda
1/6/14, 5:59 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#71

Den här pysslade jag med i mellandagarna. Är inte helt nöjd med hur masterna står på skeppet, det blev en konstig vinkel… Men annars gillar jag den!

RödPanda
1/6/14, 6:04 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#72

Och eftersom det är Skisstråden så kan jag visa hur jag började. Bara få lite färg och få in känslan till allt noggrant. Men det har sin charm!

[MARWAKE]
1/7/14, 5:35 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#73

Mera björnar :D Björnen nedan är mitt första försök på en Björnkropp ;) Är dock inte nöjd med den björnen :P

Cahira
1/7/14, 9:39 PM
#74

#73 Du ska vara nöjd, supersöt ju! Och bra proportioner! :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[MARWAKE]
1/8/14, 8:09 AM
#75

# Tack så mycket ;3

vevve89
1/8/14, 3:29 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#76

Dålig mobilbild på en skiss som blir mer än en skiss=p

Annons:
[MsHammer300]
1/8/14, 4:25 PM
#77

#76 Skiss?! 😮tycker den ser färdig ut! Fin var den i alla fall! 🙂

vevve89
1/8/14, 4:57 PM
#78

#77 tack. Dock mycket kvar på den. Hornet, manen, bakgrundenoch lite annat ska fixas. Så några timmar till blir det…=)

Odd
1/9/14, 1:24 PM
#79

#71 Riktigt härligt ljus i bilden!

#73 Jättesöta 😃

#76 Väldigt häftigt koncept och bra jobbat med skuggningen, ska bli roligt att se slutresultatet!

   ~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~

vevve89
1/9/14, 2:04 PM
#80

#79 tack=)

RödPanda
1/9/14, 6:36 PM
#81

#79 Tack 🙂 Passar på att säga att allt du gör är fantastiskt!

eksess
1/10/14, 11:16 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#82

Liten prärievarg med dåligt placerad vänsterframtass ~

Papaya
1/10/14, 11:49 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#83

#82 Tycker den är jättehärlig! Svanstippen gillar jag särskilt mycket. :)

Kvällen gick till viss del ut på att brottas med tuschburken (där locket fastnar stenhårt och är nästan helt omöjligt att få av). När den väl gjorde mig till viljes gjorde jag ett par sådana här. :)

//Emma
Hartassens Kaniner - uppfödning av hartypade hoppkaniner

Annons:
eksess
1/11/14, 1:18 AM
#84

#83 Hihi, tack!

Nice förresten, bra toner har du fått till (:

CamillaS
1/11/14, 12:09 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#85

Fina skisser ni har gjort allihopa!😃
Här är en av mina skisser som håller på att bli en färdig katt. :)

Lattjo
1/11/14, 9:12 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#86

Ett litet gäng fåglar:)

lili3337
1/12/14, 12:59 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#87

Har inte hunnit alls p.g.a skolan. Testade en ny penna (B)

Glada hälsningar från lilla mig! Regnbåge

Lazzie_
1/13/14, 10:27 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#88

Kladdade lite hästar och testade lite olika tekniker. Kom med ett ansikte också.

[MikeW]
1/15/14, 4:05 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#89

Kladd :P

[MsHammer300]
1/15/14, 4:27 PM
#90

#89 ditt kladd…. det är det vackraste jag någonsin sätt! ;v; du borde nästan inte få kalla det kladd!

Annons:
[MikeW]
1/15/14, 4:56 PM
#91

#90 Haha tack xP

Alvsas
1/18/14, 12:26 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#92

Blev så inspirerad här, så bestämde mig för att måla ett lejon :). Blev dock inte klar eftersom att jag kan behöva lite sömn, men en konstig skiss blev det. Det är dessutom första gången jag målar ett lejon så det blev lite si sådär, men övning ger färdighet! C:

“I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve.”

― Bilbo Baggins

[MikeW]
1/23/14, 7:41 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#93

Gjorde denna lite snabbt nu.. Kände verkligen rit lust men vill inte starta något som tar flera timmar att göra nu på morgonen :P Så skissar lite bara just nu =3

Lattjo
1/23/14, 4:16 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#94

En till bild som jag gjorde igår.

[MikeW]
1/31/14, 4:05 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#95

Har sökt om gymnasiet och ska nu börja på estetiska programmet bild och form, dom kommer ha en antagningsprov där man ska rita lite så kan man få extra poäng. Vet att en av det man ska rita är en sittande figur. Så det är vad jag övar lite på nu.. Någon som har tips på hur man gör fötter? xD suger på det :P

Cahira
1/31/14, 4:23 PM
#96

Att göra sockar är väl enkel "fusklösning" för en sån sak skulle jag tro. :) Kom ihåg hälen bara! :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[MikeW]
1/31/14, 4:49 PM
#97

#96 Tack! :D

Annons:
[MsHammer300]
1/31/14, 7:19 PM
#98

#97 eller gör skor X3 funkar alltid XD

[MikeW]
1/31/14, 8:18 PM
#99

#98 Vet inte hur man gör skor xD

Papaya
1/31/14, 8:39 PM
#100

Det viktigaste med fötter tror jag är att försöka få till rätt proportion i förhållande till resten av kroppen. :) Är inte proportionerna någorlunda rätt så spelar det ingen roll hur snygg själva foten är, för det kommer ändå att se fel ut för ögat. Är proportionerna okej tycker jag inte att det är lika viktigt med detaljarbetet, utan det kan se bra ut ändå. :)

//Emma
Hartassens Kaniner - uppfödning av hartypade hoppkaniner

Niiinah92
2/1/14, 8:40 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#101

Gick på min första teckningskurs i torsdags. Det var himmelskt att sitta där 1½ timme och bara teckna. Tar mig aldrig tid till det annars och har inte koncentrationen till det, har väl en del att göra med att jag aldrig blir nöjd utan klankar ner på mig själv. Tycker det var riktigt kul i alla fall och fick många bra tips av kursledaren, naturbilder och hus, lador, stall etc är inget jag tecknat tidigare direkt så det var en ny erfarenhet det med. Längtar så till nästa kurstillfälle!

[MikeW]
2/1/14, 9:33 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#102

Ska ta en liten paus nu.

Här är min sketchiga lineart xP
Någon som skulle vilja ge tips och synpunkter innan jag fortsätter och gör detta till en lineart? Kommer nog fortsätta imorgon eller så :) Men ge gärna tips! :) (det kommer vara vatten där benen slutar så man kommer inte kunna se mer)

Högerklicka på bilden och ta "öppna bild i ny flik" för att se mycket bättre

Papaya
2/3/14, 9:45 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#103

Inte de bästa förutsättningarna för en mobilkamera just nu, haha. Jag fortsätter träna på mina armar och ben. 😛

//Emma
Hartassens Kaniner - uppfödning av hartypade hoppkaniner

Cahira
2/4/14, 2:18 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#104

Jag tränar på tassar eftersom det är nåt jag haft fantastiskt svårt med. Riktigt nöjd med dessa två! 😊

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Annons:
rumpenstiltzkin
2/4/14, 10:13 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#105

haft en sån idetorka senaste månaderna men har börjat komma tillbaka äntligen, så här är lite skisser från helgen på några karaktärer från en story jag verkligen ska försöka göra en serie av i år x) hah lycka till, själv -.-

Huvudkaraktären :)

rumpenstiltzkin
2/4/14, 10:13 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#106

och några bikaraktärer :)

Odd
2/15/14, 12:04 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#107

Jag orkar knappt göra någonting den senaste tiden, men försöker jobba på den här designen lite då och då

   ~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~

Lazzie_
2/16/14, 5:54 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#108

Ett gäng hästar och en ryttare.

lili3337
2/19/14, 10:23 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#109

Här kommer lite hästar också! Dagsfärsk!

Glada hälsningar från lilla mig! Regnbåge

Gerbilles
2/19/14, 6:53 PM
#110

#109 Haha, så söta! Älskar speciellt den med tänderna.. 👍

lili3337
2/19/14, 8:10 PM
#111

#110 Tackar! Kramas Blir verkligen glad när någon upskattar det som man har gjort. Känns som om man njuter xD

Dock blev jag inte nöjd med manen. Och inte gav jag den en väldigt stor chans heller Galen

Glada hälsningar från lilla mig! Regnbåge

Annons:
eksess
2/20/14, 3:36 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#112

Försöker få motivationen tillbaka vnv

Niiinah92
2/20/14, 1:09 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#113

Min första katt

PennyScarlett
2/20/14, 7:41 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#114

Jättedålig kvalitet :) Efter 13 dagars intensiv jobbutbildning så kunde mitt huvud bara inte ta in mer information! Så medans kollegorna antecknade så målade jag en ny Rut

Vi gör alla så gott vi kan utifrån våran kunskap och erfarenheter

[MikeW]
3/6/14, 6:41 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#115

Ögon! =D första gången jag ritar glasögon på papper också :3

[MsHammer300]
3/6/14, 11:20 PM
#116

#115 NIIIICEEEE :OOOOOO

[MikeW]
3/7/14, 11:02 AM
#117

#116 Tack <3 :D

[MsHammer300]
3/7/14, 4:44 PM
#118

#117 np :3

Annons:
Sighouse
3/29/14, 7:38 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#119

Började med en häst och fortsatte sen med lite andra djur. Upptäckte hur ovan jag är med att rita andra djur än hästar.

Odd
3/31/14, 7:26 AM
#120

#76 Hur gick det med teckningen? 🙂

#108 Gillar formen på hästuvudet till vänster, tycker dessutom att den oranga hästen i #88 är jätte vacker! Skulle gärna vilja se sen i större format 😃

#109 Gillar de olika uttrycken du har gjort! Dina hästar påminner mig om några liknande teckningar jag gjorde när jag var yngre, får lite nostalgi känsla när jag tittar på dem.

#112 Häftig effekt med de fyrkantiga penslarna! Det där med motivation är skit jobbigt 🤐

#113 Riktigt bra jobbat med ögonen 👍 Såg att du hade fått tips och jobbat vidare på katterna i en annan tråd och jag måste säga att du lär dig snabbt!

#114 Haha, Rut är så söt 😃 Gillar sättet du skuggade på, har du funderat på att göra en hel teckning med bläckpenna?

#115 Bra jobbat med glansen i glaset! Du har verkligen utvecklats 👍

#119 Tycker att du gjorde ett snyggt jobb med alla djuren, pälsen på terriern visar riktningen jätte bra🙂

   ~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~

Odd
3/31/14, 7:29 AM
#121

   ~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~

PennyScarlett
4/3/14, 8:48 PM
#122

120# ja, jag gillar Rut ^^ har massa roliga teckningsidéer med henne, men har faktiskt aldrig tänkt på att göra en helt i bläck…måste däremot säga att det låter intressant!

Vi gör alla så gott vi kan utifrån våran kunskap och erfarenheter

Upp till toppen
Annons: