Annons:
Etikettoff-topic
Läst 1232 ggr
PennyScarlett
2014-01-24 15:33

tecknarkramp?

Har ni varit med om att tecknandet bara fått ett tvärt stopp på grund av att någonting drastiskt hänt i ens privata liv? :( 

 Jag fick ju massor med pennor, färger och skissblock med riktigt fint papper i julklapp av min pojkvän och längtade efter att få komma igång och hade så mycket idéer. Tre dagar efter att min pojkvän åkte hem (100 mil bort) så gjorde vi slut och all kreativitet bara…dog ut. Alla går och väntar på att man ska klämma fram med nya tavlor och teckningar och frågar efter det och jag kan bara inte förmå mig själv till att sätta igång. 

 Skrivkramp finns ju…finns tecknarkramp och hur botar man det? Känner mig rastlös, men orkar samtidigt inte ta tag i något :(

Vi gör alla så gott vi kan utifrån våran kunskap och erfarenheter

Annons:
[VampireGirlElvira]
2014-01-24 15:41
#1

Det gäller om att få inspiration till om att få rita något igen. Det händer mig ganska ofta om att jag får en ide' och sen ritar jag det, men efter ett tag så "glömmer" jag bort det här med ritandet. Jag har gjort uppehåll på max 6-8 månader innan jag fick inspirationen om att få rita igen. Det kan ta ett tag innan den kommer tillbaka, och sen så får man den aha ide'n igen. Ta den tid det tar. Du får strax tillbaka din inspiration. ^_^

rumpenstiltzkin
2014-01-24 16:12
#2

det har nog alla med jämna mellanrum :) för min del är det värsta att försöka tvinga tillbaka ritandet, det är bara låta det vara, göra nåt annat kul (spela spel för min del, och kolla mycket serier, det ger mej vanligtvis inspiration) och så småningom kommer det tillbaka…

det jobbiga är dock att jag alltid blir så vinterdeppig och det påverkar även min kreativitet, har inte ritat på länge nu om ja inte tvingat på en o annan teckning men, spelar om några favoritspel och har börjat få lite lust att skissa emellanåt :)

så hitta nåt annat du gillar att göra, så kommer det så småningom igen!

//

det här är ju förresten jättejobbigt om det är ens jobb så att säga, jag har ett kreativt jobb också så det tar ju all den lilla kreativitet jag har just nu, så jag har ingen lust till nåt när jag kommer hem :(

PennyScarlett
2014-01-24 19:02
#3

Det är så jobbigt! Jag har verkligen jättelust att måla och teckna och i mars ska jag beställa hem mina första promarkers :D Så man vill ju gärna hinna få igång kreativiteten innan dess. 

 Har ju iofs haft fullt upp med att flytta hemifrån och grejer och jag har nästan alltid folk här, så det blir ju ändå aldrig tid till att måla. 

 Så nu ska jag faktiskt diska och plocka lite, sätta upp håret i en boll, ta på pyjamas och göra mackor. Sen ska jag äta glass och plocka fram alla mina målargrejer och låta fantasin göra sitt!

Vi gör alla så gott vi kan utifrån våran kunskap och erfarenheter

Zabbio
2014-01-25 22:56
#4

Jag har haft dålig tid med tecknandet.. men börjar komma igång igen.

Det som oftast får mig på rätt håll är när jag har ett beställningsjobb att göra - då MÅSTE jag göra det och även om jag inte har någon deadline så vet jag att det kommer hänga över mig tills det är gjort. Dessutom måste jag rita av så likt jag kan (oftast djurporträtt) så jag kan inte börja flumma mitt i målandet.

Nu på praktiken blir jag sjukt inspirerad när alla eleverna sitter och ritar och skapar saker, byger sv :)

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

choiicho
2014-01-26 13:05
#5

Det här är nått jag känner igen. Brukar hamna där ofta. Mesta dels pga jobb och vardags sysslor. Men det kan finnas flera olika saker som får det att släppa. 

Ibland kan det hjälpa att ta en paus, gå ut träffa släkt och vänner. Spela tv-spel och tv tittande som Rumpenskiltzkin sa. Göra nått helt annat än rita. 

Eller kolla på massvis med bilder på sådant som inspirerar dig. T.ex. om du gillar att rita manga, ja då kollar du på massvis med bilder på manga bilder. Eller gillar du porträtt så kollar du kanske på mycket foton samt andras porträtt bilder. Då brukar det tända till i huvudet.

[MARWAKE]
2014-01-26 16:31
#6

Det händer för mig just nu pga av att jag inte har någon inspiration :P

Annons:
PennyScarlett
2014-01-26 21:06
#7

Vad skönt att det inte bara är jag! Det blev inget ritande i helgen som jag hade tänkt :( Som vanligt…tänker att jag ska göra det…och sen dör det ut. Så frustrerande!

Vi gör alla så gott vi kan utifrån våran kunskap och erfarenheter

[VampireGirlElvira]
2014-01-26 22:07
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Fick lite inspiration igår, så jag ritade det här idag. Det tog mig tre timmar att göra (plus pauser för att se på TV-serier.) ^_^ Det ska föreställa en Harpy från Aladdin.

[VampireGirlElvira]
2014-01-26 22:08
#9

Den vänstra tog jag och skrev ut från internet, och så gjorde massor med ändringar och skuggningar på den vänstra bilden. ^_^

Upp till toppen
Annons: