Annons:
Etikettdigitala-ritprogram
Läst 1609 ggr
PennyScarlett
10/14/14, 11:06 AM

Okej, nu gäller det!

Idag ska det ske! Idag ska jag bli med ritplatta! Vet inte hur man gör eller vilka program som behövs, men jag ska ha en! Så, tips? Var hittar jag en? Vilken rekommenderar ni till en nybörjare? Pris? Ska jag ladda ner något på datorn? :)

Vi gör alla så gott vi kan utifrån våran kunskap och erfarenheter

Annons:
PennyScarlett
10/14/14, 3:15 PM
#1

Jaha. Så kan man slänga den i väggen. Varför måste allt vara så krångligt?? Går inte att installera så jag får rätt språk, måste ju tydligen ha gimp eller liknande på datorn för att kunna använda den, varför ska man då ens lägga extra pengar på att få en bra ritplatta om allt ändå hänger på vilket program man använder i datorn??? Jag och ritplattan har verkligen inte fått en bra start. Tacka vet jag kolpennor!! >.

Vi gör alla så gott vi kan utifrån våran kunskap och erfarenheter

[MikeW]
10/14/14, 3:29 PM
#2

Jo du måste ha ritprogram för att rita =p men gimp funkar inte med ritplatta.

Rekomenderar starkt Paint tool sai. Lätt att använda och den är till för att rita med. Kostar pengar men det finns trial versioner tror jag.

PennyScarlett
10/14/14, 4:26 PM
#3

Nej jag märkte det xD jag är sååå arg!! Kan inte minnas när jag senast svor så mycket! Men okej…vad kostar det då och var får jag tag på det? :p

Vi gör alla så gott vi kan utifrån våran kunskap och erfarenheter

[Outlawly]
10/19/14, 4:14 PM
#4

Man kan ju rita i vilket program som helst, det är väl bara så att inte funktionerna fungerar då. Men det är ju lättare att rita med den i paint  än med mus liksom.

Photoshop funkar asbra, och om du studerar har du säkert rabatt på programmet :)

Upp till toppen
Annons: